Friendly-Workplace-2022
Friendly Workplace Friendly Workplace Łysoń

Firma ŁYSOŃ uhonorowana godłem Friendly Workplace 2022

Lyson Friendly Workplace

Lyson-Friendly-WorkplacePrzedsiębiorstwo Pszczelarskie Tomasz Łysoń to firma zbudowana z pasji do pszczół wyniesionej z domu. Nasza idea jest prosta – kochamy pszczoły! Od 1995 roku nieustannie stawiamy na wiedzę i rozwój. Jesteśmy jednym z największych producentów nowoczesnego sprzętu pszczelarskiego. Tworzymy świetne produkty rynkowe, o czym świadczą liczne nagrody i wyróżnienia. Od lat zajmujemy stanowisko światowego lidera, z dystrybucją w ponad 70 krajach.

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

ŁYSOŃ to rodzima marka uhonorowana godłem Friendly Workplace. Nagrodę przyznajemy w szczególności za kulturę organizacyjną opartą na wartościach ukierunkowanych na wzajemny szacunek, otwartość, odpowiedzialność i zaufanie.

ŁYSOŃ to marka, która rozwija się z rozmachem, dlatego na uznanie zasługuje fakt, że wraz z rozwojem struktury organizacyjnej zarząd pragnie zachować i pielęgnować przyjazny klimat firmy rodzinnej. Sfera rozwojowa – bardzo solidne podejście w obszarze rozwoju kompetencji pracowników. Na osobną pochwałę zasługuje zaangażowanie firmy na rzecz rozwoju zawodowego kobiet.

Doceniamy troskę o zdrowie i dobrostan pracowników połączone kreowaniem proekologicznego środowiska pracy. Elementem, który również uwzględniliśmy, przyznając nagrodę jest zaangażowanie firmy oraz jej pracowników w działania prospołeczne i edukacyjne zwłaszcza na polu ekologii. Gratulujemy!

RELACJE Z PRACOWNIKAMI

Firma działa według określonych wartości, do których należą: odpowiedzialność, zaangażowanie, bliskie relacje, uczciwość, innowacyjność przy zachowaniu charakteru firmy rodzinnej i holistycznego podejścia do prowadzenia biznesu w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. Nasza kultura organizacyjna jest oparta na zaufaniu, szacunku i dbałości o relacje pracownicze (otwarta komunikacja, przyjazna atmosfera, respektowanie praw człowieka).

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Od ponad 25 lat tworzymy zespół ludzi kreatywnych, niebojących się nowych wyzwań, realizujących swoje największe projekty na światową skalę. Jesteśmy dowodem na to, że podstawą każdego sukcesu jest łączenie tego, co kochamy, z tym, o czym marzymy.

Organizacja stwarza dobre warunki pracy i płacy dla pracowników:

  • wzrost wynagrodzeń w roku bieżącym u ponad 60% personelu,
  • polityka związana z zatrudnieniem zakłada równe prawo do zatrudniania zarówno kobietom, jak i mężczyznom – bardzo dobra proporcja płci wśród pracowników (kobiety: 50% – managerowie,  57,14% kierownicy, 40% – specjaliści),
  • niska rotacja w zatrudnieniu (średni staż pracy – powyżej 7 lat),
  • – możliwości rozwoju i awansu (wielu pracowników awansowało na stanowiska kierownicze w ramach wieloletniej współpracy),

Działania na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników:

  • rozwój kompetencji miękkich kadry zarządzającej (m.in. projekty szkoleniowe: ,,Program dla kierowników i managerów podnoszący umiejętności związane z zarządzaniem połączone z indywidualnymi sesjami treningowymi”, „Program Leading Women Przywództwo Nowej Rzeczywistości”, „Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych”, „Accountability Culture Congress” (w 2021 oraz 2022), program rozwojowy „Akademia Managera”,
  • ciągły rozwój kompetencji Zespołu w ramach cyklicznych szkoleń finansowanych przez pracodawcę (m.in. „APQP”, „Excel”, „Reklamacje i prawo konsumenta”, „Controlling operacyjny i rachunkowość zarządcza”, „Zatrudnianie cudzoziemców”, „Customer Experience Management”,  „Skuteczna promocja atrakcji turystycznych w internecie”, „Zarządzanie i obsługa Firewalla Palo Alto PA-220”, „Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej”, „Urlopy pracownicze”, „Ustanie i powstanie stosunku pracy”, cykl szkoleń i warsztatów dla działów BOKu i Eksportu, „Akademia Onboardingu”,
  • dofinasowanie do studiów,
  • kursy i szkolenia zawodowe (SEP, UDT, kurs spawacza, suwnice) finansowane przez pracodawcę,
  • biblioteczka firmowa,
  • promowanie idei organizacji uczącej się (transfer wiedzy, wymiana doświadczeń)

WORK LIFE BALANCE

Strategia firmy opiera się na zasadach firmy rodzinnej, społecznie odpowiedzialnej, dbającej o dobrostan pracowników.

Oferujemy:

  • możliwość pracy zdalnej,
  • elastyczne godziny rozpoczynania pracy,
  • imprezy integracyjne (w tym piknik rodzinny dla pracowników i ich rodzin),
  • bezpłatne uczestnictwo w szkoleniach, kursach, konferencjach

ZDROWE MIEJSCE PRACY

BHP

  • W firmie obowiązują określone regulaminy i zasady postępowania (m.in.: regulamin pracy dla pracowników, informacje dotyczące przydziału odzieży roboczej, urlopów, wynagrodzeń, BHP oraz innych kwestii wynikających z kodeksu pracy).
  • Pracownicy przechodzą instruktaże stanowiskowe i szklenia okresowe.
  • W firmie przeprowadzono badania środowiska pracy i oceniono warunki pracy, które zostały uwzględnione w aktualizacji analizy i oceny ryzyka zawodowego.
  • Pracownikom są zapewniane środki ochrony indywidualnej, tam gdzie istnieje narażenie na warunki szkodliwe. Zastosowano również rozwiązania techniczne tam, gdzie środowisko pracy jest źródłem potencjalnego zagrożenia dla pracowników.
  • Regularnie są przeprowadzone próbne ewakuacje przy wsparciu jednostki straży pożarnej.
  • Przeglądy sprzętu p.poż. są realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

Ekologia

Działania proekologiczne realizowane przez Fundacje Apikultura:

  • rozpowszechnianie wiedzy na temat pszczół, środowiska naturalnego oraz pszczelarstwa,
  • promowanie działalności na rzecz ochrony pszczół oraz innych owadów zapylających,
  • podejmowanie działań na rzecz zwiększenia populacji pszczół oraz stwarzanie im korzystnych,  naturalnych warunków środowiskowych,
  • zrównoważony rozwój pszczelarstwa (na terenach przyjaznym pszczołom pod względem zasobów wolnych od zanieczyszczeń)

Akcje:

  • cykl edukacyjny „Kala i Pszczoły”,
  • „Chroń pszczoły, zasiej kwiaty!”,
  • „Nie ma Lipy”,
  • „Miód kupujesz – Pszczoły Ratujesz”,
  • „Nie wypalaj traw”
  •  miejskie pasieki – ule na dachach

Firma podejmuje działania proekologiczne:

  • wykorzystuje polipropylen spieniony EEP, który w 100% może zostać poddany recyklingowi oraz  może zostać wykorzystany wielokrotnie.
  • wykorzystuje farby wodne, które są bezpieczne dla pszczół,
  • stosowanie energooszczędnych świetlówek o wydłużonym czasie użytkowania,
  • zwiększenie udziału nowoczesnych sprzętów o podwyższonym standardzie ekologicznym,
  • racjonalne użytkowanie zasobów sprzętowych,
  • recykling odpadów,
  • kierowanie się przy zakupach urządzeń i maszyn ich klasą energetyczną,
  • zakup farb i lakierów w opakowaniach generujących jak najmniejsze ilości odpadów

Działalność spółki jest zgodna z ustawą o odpadach.

Profilaktyka zdrowotna:

  • promowanie zdrowego stylu życia opartego na zdrowym odżywianiu z uwzględnieniem produktów pszczelich (w budowaniu odporności),
  • promowanie wykorzystania produktów pszczeli w codziennej kosmetologii
  • promowanie naturalnych świec z wosku pszczelego jako element apiterapii

Edukacja

Pracownicy uczestniczą w szkoleniach:

  • w zakresie zgodności z przepisami i normami ochrony środowiska,
  • z zakresu udzielania pierwszej pomocy

W spółce obowiązuje program PU, którego celem jest ciągłe doskonalenie. Pracownicy mają realny wpływ na to, co dzieje się w organizacji (każdy może przedstawić pomysł na poprawę istniejących standardów).

Polityka firmy i działanie firmy na rzecz ochrony zdrowia pracowników w trakcie koronawirusa (podjęte środki i działania i procedury, praca zdalna / praca zmianowa, inwestycje w dodatkowe narzędzia lub sprzęt, działania edukacyjne).

W związku z pandemią COVID-19, w spółce zostały podjęte liczne działania na rzecz ochrony zdrowia pracowników:

  • wprowadzono pracę zdalną oraz pracę zmianową,
  • została przeprowadzona aktualizacja oceny ryzyka zawodowego dla wszystkich stanowisk,
  • pracownicy zostali zaopatrzeni w maseczki,
  • na terenie firmy rozmieszczono środki dezynfekcyjne,
  • ograniczono możliwość grupowania się ludzi, wprowadzając rotację pracowników,
  • wprowadzono reżim sanitarny i regularną dezynfekcję pomieszczeń,
  • wprowadzono obowiązkowy pomiar temperatury przed wejściem do firmy,
  •  zakazano odbioru prywatnych przesyłek na terenie biurowca,
  • wprowadzono przymusową kwarantannę dla osób, które miały styczność z większą ilością osób (np. podczas imprez rodzinnych),
  • pracownik z objawami infekcji i/lub temperaturą zostaje natychmiast odesłany do domu

BENEFITY

Świąteczna paczki dla dzieci pracowników, ubezpieczenie grupowe, zniżki na firmowe produkty, premia świąteczna.

NAGRODY

Przyznane firmie nagrody lub wyróżnienia w obszarze HR w ciągu ostatnich 3 lat.

  1. 2019 – znaleźliśmy się w gronie najlepszych pracodawców zatrudniających od 50 do 250 osób wg. rankingu „Rzeczpospolitej”.
  2. 2019 – otrzymaliśmy Małopolską Nagrodę Gospodarczą 2019, w kategorii Średni Przedsiębiorca.
  3. 2021 – otrzymaliśmy nominacje w kategorii Małopolski Pracodawca przyjazny Rodzinie (Małopolska Nagroda rynku pracy 2021).
  4. 2021 – otrzymaliśmy wyróżnienie w kategorii Firma Rodzinna 2020 (podczas Forum Firm Rodzinnych organizowanych przez „Forbes”).

ZAANGAŻOWANIE EDUKACYJNE I PROSPOŁECZNE

EDUKACJA

  1. 10.10.2019 r., Małopolskie Forum Inwestora i Eksportera, debata: „PPK jako benefit? Czy pracodawcy włączą PPK w swój wachlarz benefitowy”, prelegent: Tomasz Łysoń
  2. 27.10.2020 r., Urząd Miasta Wadowice, debata: „Wartość pracy w słowach i doświadczeniach Jana Pawła II”, prelegent: Tomasz Łysoń

DZIAŁANIA PROSPOŁECZNE

  • coroczny udział naszych pracowników w akcji „Szlachetna Paczka”,
  • zbieranie nakrętek i przekazywanie na wybrany cel,
  • udział w akcji Gaszynchalange (zbiórka funduszy dla Franciszka Kępy),
  • udział w akcji „Smakujemy dla Mai”
  • udział w akcji „Dla Oliwierka” chorego na SMA

Zapraszamy na stronę: www.pracawlyson.pl

Redakcja MP

Redakcja MP

Serdecznie zapraszamy pracodawców do udziału w VII edycji Friendly Workplace 2024.

Certyfikat "Friendly Workplace" to wyjątkowe wyróżnienie dla pracodawców, którzy kładą nacisk na dobro pracowników i tworzenie środowiska pracy, które jest zarówno przyjazne, jak i rozwijające. Jeśli zależy Ci na zadowoleniu swoich pracowników oraz na budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy, to udział w tym programie jest dla Ciebie.

W ramach programu otrzymasz wsparcie w tworzeniu nowoczesnej polityki personalnej oraz wiedzę niezbędną do stworzenia przyjaznego i rozwijającego się środowiska pracy.

Nie zwlekaj i dołącz już dziś do grona firm, które rozumieją, że szczęśliwi i zmotywowani pracownicy to klucz do sukcesu biznesowego.

Aby dowiedzieć się więcej o programie i uzyskać szczegółowe informacje, prosimy o kontakt pod adresem redakcja@markapracodawcy.pl.

Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony, gdzie znajdziecie więcej informacji oraz poznacie laureatów poprzednich edycji: Dołącz do programu. Poznaj Laureatów.