Grupa spółek DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (DANONE), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia).
Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy – w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health – spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety.
W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl
„DANONE Sp. z o.o. dołącza do elitarnego grona FRIENDLY WORKPLACE! DANONE to miejsce z otwartą kulturą organizacyjną budowaną wokół wartości takich jak bliskość, empatia oraz entuzjazm. Zdrowe i otwarte relacje międzyludzkie są jednym z podstawowych elementów tworzenia przyjaznej atmosfery w DANONE – dostrzegamy i wysoko oceniamy ten element tego pracodawcy!
Równie wysoką ocenę pragniemy wystawić firmie za solidne podejście w sferze rozwoju pracowników. Podoba nam się przemyślany proces tworzenia indywidualnych planów rozwojowych dla poszczególnych członków zespołu – adekwatnych do ich ambicji, oczekiwań i potencjału (Development Conversations, Talent Review). Ciekawą inicjatywą jest program „One Learning a Day”.
DANONE to również przyjazne dla zdrowia środowisko pracy. Firma prezentuje w tym kontekście bardzo nowoczesne i odpowiedzialne podejście czego dowodem jest wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem (WISE Work In Safe Environment) czy też programów profilaktyki prozdrowotnej (SwitchOn Health & Wellbeing). DANONE to także aktywność w wymiarze CSR. Wyrazy uznania za zaangażowanie firmy i jej zespołu w inicjatywy prospołeczne (Wolontariat HOPE).
Gratulacje dla DANONE!”
RELACJE Z PRACOWNIKAMI
Wierzymy w świat, w którym zdrowie ludzi i równowaga planety stanowią wspólny ekosystem, w którym jeden element nie może funkcjonować bez drugiego. Połączenie tych dwóch obszarów pozwala realizować naszą wizję “One Planet. One Health”, z której korzystają także sami pracownicy, np. mając dostęp do wolontariatu, opieki medycznej, ubezpieczenia i prywatnego porodu.
Staramy się inspirować każdego z naszych pracowników do interpretowania naszej wizji na swój sposób, w ramach czterech filarów:
Nasze wyjątkowe wartości HOPE:
Nasze wartości to przekonania, które posiadamy wewnętrznie, a nasze postawy CODES są sposobem, w jaki demonstrujemy i wprowadzamy te wartości w życie. CODES kształtuje wszystkie strategie naszych pracowników, od rekrutacji pod kątem zachowań CODES po projektowanie naszego programu nauczania w celu rozwijania liderów CODES. W DANONE „jak” liczy się tak samo jak „co”. Wierzymy, że trwałe i przełomowe wyniki można osiągnąć tylko wtedy, gdy ludzie odważą się wyrazić i zademonstrować swój potencjał przywódczy.
Na co dzień stawiamy na bliskie relacje. W tym celu zdefiniowaliśmy strategię Connect, której jednym z głównych założeń jest budowanie poczucia przynależności do unikalnego świata DANONE, misji i wizji firmy, ludzi, zespołów i kultury organizacyjnej. Fundamentem tej strategii jest prowadzenie stałego dialogu z pracownikami. Cyklicznie organizujemy krótkie ankiety “Pulse Check” w celu zmierzenia nastrojów w firmie i bieżącego reagowania na nie, pracownicy mogą zadawać anonimowe pytania w naszym intranecie na każdy nurtujący ich temat, prowadzimy również otwarte sesje Q&A podczas comiesięcznych spotkań z zarządem.
Zapewniamy rozbudowany, wielokanałowy dostęp do informacji firmowych (m.in. poprzez intranet, platformę społecznościową Workplace by Meta, comiesięczne spotkania z zarządem, ekrany komunikacyjne na terenie naszych biur czy cotygodniowy newsletter zbierający najważniejsze informacje z życia firmy)
Wykorzystujemy każdą możliwą okazję, aby zbliżać ludzie do siebie i dobrze się bawić. Raz na kwartał organizujemy DANOffice Day, na który zapraszamy do biura wszystkich pracowników. W tym dniu każdy może spróbować niemalże wszystkich naszych produktów, dowiedzieć się dużo ciekawych informacji na ich temat. DANOffice Day przybiera formę marketplace, w który angażuje się dużo pracowników wystawiając swoje stoiska tematyczne i opowiadając innym o różnych ciekawych rzeczach z życia firmy. Tego dnia czeka na naszych pracowników również wspólny lunch, masaże w biurze jak również inne ciekawe atrakcje sprzyjające integracji. Dodatkowo z okazji różnego rodzaju świąt (np. Dzień Dziecka czy Boże Narodzenie) organizujemy każdorazowo ciekawe wydarzenia na które zapraszamy pracowników naszej firmy.
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
W Grupie spółek DANONE kierujemy się podejściem, że to pracownik odpowiedzialny jest za swój rozwój i bez jego zaangażowania proces rozwojowy nie może się odbywać. Tę informację przekazujemy nowo dołączającym pracownikom. Rolą HRu oraz przełożonego jest natomiast wspieranie pracownika w rozwoju i dopasowanie najlepszych rozwiązań w oparciu o jego potrzeby. Podstawą procesu są rozmowy rozwojowe Development Converations odbywające się pomiędzy pracownikiem i jego przełożonym. Na ich podstawie tworzone są plany rozwojowe i dobierane adekwatne rozwiązania, aby wspierać ambicje pracownika. Pracownicy objęci są również procesem Talent Review, mającym na celu wychwycenie “potencjałów” objętych dodatkowymi działaniami rozwojowymi.
W ramach oferty szkoleniowej pracownicy mają dostęp do wewnętrznej platformy e-learningowej Campus X, na której znajduje się szereg szkoleń funkcyjnych oraz wspierających rozwój kompetencji miękkich. Dodatkowo pracownicy mają dostęp do: LinkedInLearning, Coursera oraz Get Abstract.
Poza szkoleniami e-learningowymi pracownicy korzystają ze szkoleń wewnętrznych w ramach programu Speed Learning prowadzonego przez 53 Trenerów Wewnętrznych. W ramach programu w ciągu roku realizujemy ok. 100 sesji szkoleniowych, w ramach, których dostępnych jest prawie 1000 miejsc. Tematy dostępne w ramach Speed Learning to: Efektywność osobista, Prezentacje biznesowe, Wywieranie wpływu, Excel, Generacje, Budowanie zespołów, Angażujące spotkania online, Różnice kulturowe. Program cały czas jest rozwijany o nowe tematy.
Pracownicy mają również dostęp do szkoleń zewnętrznych dobieranych na podstawie potrzeb zdiagnozowanych podczas Development Conversations. Najczęściej są to szkolenia ściśle powiązane z ich profilem zawodowym.
Dla naszych liderów mamy 2 dedykowane programy rozwojowe: Proximity Manager 1 i Proximity Manager 2 rozwijających ich kompetencje managerskie. W ramach programu szefowie zespołów poznają takie tematy jak: Zarządzanie Sytuacyjne, model efektywnych zespołów, rozwijają umiejętność motywowania, delegowania i udzielania feedbacku. Na drugim etapie szkolenia dowiadują się jak budować strategię zespołu, dbać o ciągłość pracy w zespole, jak rozwijać swoich pracowników i jak zadbać o efektywność zespołu.
W firmie promujemy podejście One Learning a Day, zachęcając pracowników, by w ramach swojego czasu pracy, zarezerwowali również przestrzeń na rozwój. Każdy z departamentów ma dedykowanego Learning Talent Development & Managera, który odpowiedzialny jest za przygotowanie i koordynację procesów rozwojowych, pracując blisko z biznesem trafnie diagnozuje potrzeby rozwojowe pracowników i dobiera adekwatne rozwiązania.
Oferta rozwojowa obejmuje również stosowanie metodologii Insights Discovery, która pozwala nam zadbać o efektywność osobistą i efektywność zespołów. W ramach oferty szkoleniowej pracownicy mogą brać udział w szkoleniach otwartych, gdzie poznają metodologię Insights Discovery, sesjach coachingowych gdzie pogłębiają wiedze na temat swojego profilu oraz sesjach zespołowych, które mają na celu wzmacnianie efektywności pracy i komunikacji wewnątrz zespołu.
WORK LIFE BALANCE
Naszą ambicją jest promowanie zdrowego stylu życia oraz zapewnienie stymulującego i produktywnego środowiska pracy. Sądzimy, że zarówno jako organizacja jak i pracownicy możemy czerpać korzyści z pracy zdalnej. Pomaga nam ona zrównoważyć życie prywatne z zawodowym oraz zapewnia środowisko, które wspiera osiągnie pełnego potencjału.
Dlatego w naszych biurach w Warszawie obowiązuje praca w modelu hybrydowym, który opiera się na zasadzie: 2 dni pracy w biurze, 3 dni pracy zdalnej w tygodniu.
Dodatkowo oferujemy możliwość pracy zdalnej przez maksymalnie 30 dni roboczych z krajów Unii Europejskiej lub dowolnego miejsca w Polsce.
Polityka rodzicielska
Założenie rodziny to wyjątkowe wydarzenie w życiu każdego człowieka. Dlatego jako firma staramy się stwarzać jak najlepsze warunki do tego, by każdy z pracowników mógł spełniać swoje marzenia zarówno jako rodzic, jak i jako odnoszący sukces pracownik. W tym celu powstała Polityka Rodzicielska mająca zapewnić pomoc przed i po urodzeniu dziecka, jak i umożliwić bezproblemowy powrót do pracy i czerpanie z niej satysfakcji przy jednoczesnym wychowywaniu dziecka.
Wiemy, że zarówno tuż po narodzinach dziecka, jak i w okresie przedszkolnym i szkolnym, elastyczne godziny pracy mogą zmniejszyć poziom stresu u rodziców. Z tego powodu jako firma, umożliwiamy rodzicom:
- wcześniejsze zaczynanie i kończenie pracy,
- udział w wywiadówkach i badaniach medycznych dziecka,
- elastyczność w czasie przystosowywania się dziecka do przedszkola oraz w okresie szkolnym.
W dzisiejszych czasach ojcowie nie tylko dbają o utrzymanie rodziny, ale też na równi z matkami uczestniczą w wychowywaniu swoich młodych pociech. Dlatego oferujemy specjalne przywileje, które pomagają im jak najlepiej spełniać się w roli rodzica. Ojcowie pracujący w DANONE mogą skorzystać z dodatkowego dnia urlopu z okazji narodzin dziecka.
Zdrowie i dobre samopoczucie pracowników to ważna sprawa. A ponieważ połączenie pracy zdalnej i hybrydowej z obowiązkami domowymi może stanowić nie lada wyzwanie powstał w naszej firmie program SwitchOn Health & Wellbeing, w ramach którego organizujemy różnego rodzaju webinary wspierające wellbeing pracowników. Każdy webinar poprzedzony jest krótką ankietą w naszej wewnętrznej sieci społecznościowej, w której to pracownicy wybierają interesujący ich temat spotkania z ekspertem. Dotychczas odbyły się następujące spotkania tematyczne: konsultacje z fizjoterapeutami oraz dietetykami, techniki świadomego oddychania, dbaj o wzrok, praca z wewnętrznym krytykiem i wspieranie życzliwości dla samego siebie, optymalizacja stresu – zmień podejście do stresu, menu na home ofice – jak odżywiać się z głową, energetyczna pętla – jak pozbyć się zmęczenia i odzyskać siły, JUST REST – Jak nauczyć się odpoczywać i przełączyć się między pracą a regeneracją?
W pracy promujemy zasady wspierające efektywność, która przekłada się na wellbeing. W ramach zasad organizowania dnia pracy zachęcamy pracowników aby spotkania umawiali z poszanowaniem przerwy na lunch a w piątki nie organizowali spotkań po godzinie 15:00.
ZDROWE MIEJSCE PRACY
W grupie spółek DANONE obowiązuje system zarządzania bezpieczeństwie o nazwie WISE – Work In Safe Environment. Jego założeniem jest dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników w miejscu pracy. Jednym z założeń systemu jest zaangażowanie i współpraca wszystkich pracowników. Stanowią one podstawę naszej kultury bezpieczeństwa która polega na tym że:
- każde większe spotkanie rozpoczynamy od poświęcenia chwili na temat zdrowia, bezpieczeństwa lub dobrego samopoczucia,
- mamy wewnętrzne standardy bezpieczeństwa i zdrowia
- uczymy proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa i zdrowia
- monitorujemy wskaźniki bezpieczeństwa, analizujemy trendy
- podlegamy wewnętrznym i zewnętrznym audytom potwierdzającym nasze podejście do bezpieczeństwa i zdrowia
- w firmie funkcjonują dedykowane zespoły bezpieczeństwa i drużyna bezpieczeństwa
- WISE jest obowiązkowym elementem onboardingu dla nowych pracowników
Stawiając na rozwój w sferze bezpieczeństwa organizujemy szkolenia z pierwszej pomocy oraz bezpiecznej jazdy dla pracowników sprzedaży terenowej, których podstawowym narzędziem pracy jest samochód.
Dbając o ergonomię przeprowadzamy ekspertyzy ergonomiczne dot. stanowisk pracy oraz audyty ergonomiczne w biurze. Dodatkowo zapewniamy przedstawicielom handlowym wózki transportowe.
Dbając o przyjazne dla zdrowia środowisko pracy prowadzimy działania, których celem jest budowanie u pracowników umiejętności radzenia sobie ze stresem, emocjami, wzmacniania kompetencji w obszarze rezyliencji i wspierania ich w obszarze zdrowia. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wynikające również z trwających zmian organizacyjnych w firmie stale rozwijamy dedykowany program obejmujący edukację w zakresie:
- Co mi pomoże czuć się dobrze w pracy i poza nią? Jak radzić sobie ze stresem?
- Czym jest rezyliencja i jak rozwijać techniki rezyliencji na co dzień
- Jak zadbać o siebie w procesie zmiany?
- Jak skutecznie przeprowadzić zespół przez zmianę i pomóc pracownikom zachować energię do działania?
- HRowe piątki (dedykowane spotkania poświęcone psychoedukacji i przygotowaniu zespołu HR do wspierania organizacji w okresie zmiany)
- Konsultacje psychologiczne w ramach pakietów medycznych
Prowadzimy akcje promujące zdrowy styl życia:
- kampanie promujące aktywny tryb życia, zdrowe odżywianie się oraz budujące świadomość w obszarze zarządzania własną energią
- zachęcamy do odpoczynku i “czasowego wyłączenia się” celem podniesienia poziomu energii i efektywności.
- organizujemy wyzwania sportowe dla pracowników
- udostępniamy pracownikom dostęp do platformy z ćwiczeniami oraz platformę społecznościową do dzielenia się uczestnictwem i osiągnięciami w zakresie aktywności fizycznej (dobre praktyki, motywacja)
- stawiając na profilaktykę organizujemy szczepienia przeciw grypie, akcje zachęcające do corocznego przeglądu zdrowia w ramach oferowanych pakietów medycznych oraz konsultacje ze specjalistami na terenie biura : badania znamion, analiza składu ciała, konsultacje z fizjoterapeutą, badanie stóp
- oranizujemy masaże na terenie biura
- oferujemy możliwość wynajęcia obiektu sportowego przez pracowników do ćwiczeń
- organizujemy Power Audyt – zachęcamy pracowników do wykonania indywidualnego badania pozwalającego zmierzyć poziom energii w 6 obszarach. Na podstawie wyników otrzymują oni dedykowany raport z rekomendacjami w jaki sposób zadbać o siebie na poziomie indywidualnym
Przez cały czas trwania pandemii, w związku z realnym zagrożeniem COVID-19 skupiamy się na zapewnieniu pracownikom i współpracownikom najwyższego poziomu bezpieczeństwa:
- dokonaliśmy oceny ryzyka COVID-19 dla całje organizacji
- dostosowaliśmy działania do specyfiki 3 obszarów: biura, sprzedaży i operacji: zasady pracy, spotkań, szkoleń, podróży, przyjmowania gości, środków ochrony
- przeprowadziliśmy badanie dot. potrzeb i obaw pracowników
- opracowaliśmy sposoby postępowania dla różnych scenariuszy kryzysowych
- uruchomiliśmy platformy informacyjne, komunikacyjne i edukacyjne dla pracowników dot. tematów medycznych, prawnych i bieżących
- umożliwiliśmy pracę zdalną z dostosowaniem narzędzi i zasad bezpieczeństwa
- stworzyliśmy bezpieczne miejsce pracy: wskazanie stanowisk pracy, bezpieczny dystans, limity osób w przestrzeniach wspólnych, itp.
- Zorganizowaliśmy akcję szczepień przeciwko Covid w miejscu pracy
BENEFITY
Na temat benefitów możemy się rozpisywać długo. Nie ukrywamy tego, co oferujemy naszym pracownikom, dlatego stworzyliśmy dedykowaną zakładkę na naszej stronie karierowej, na której w przystępny sposób opisane są wszystkie nasze benefity: https://careers.danone.com/pl/pl/Benefity.html
Na szczególną uwagę zasługuje benefit w postaci prywatnego porodu, którego koszty pokrywa DANONE 😊 oraz workation – możliwość pracy zdalnej z różnych krajów w UE.
Uczestnictwo pracowników w programach prospołecznych (wolontariat) – ostatnie 3 lata.
W grupie spółek DANONE prowadzimy program Wolontariatu HOPE. Powstał on z inicjatywy pracowników w 2010 roku, łącząc ich chęć niesienia pomocy z budowaniem zaangażowania i odpowiedzialności. Jest to wewnętrzny konkurs grantowy, w ramach którego pracownicy zgłaszają swoje projekty społeczne, by otrzymać dofinansowanie na ich realizację. Jego celem jest wspieranie inicjatyw naszych pracowników, których realizacja wpływa pozytywnie na ochronę środowiska i wspiera społeczności lokalne, a im dostarcza satysfakcji z niesienia dobra, jak również pozawala zasmakować współpracy w dziedzinach pozabiznesowych.
Przez ostatnie 3 lata dofinansowaliśmy 287 projektów, w których pomoc otrzymało 25 770 odbiorców. W projekty zaangażowało się 1370 pracowników-wolontariuszy, którzy realizowali działania na rzecz innych przez 8062 godziny. W pomoc przy projektach zainicjowanych przez pracowników włączyło się również 1212 osób spoza firmy, głównie to osoby bliskie (partnerzy, dzieci, członkowie organizacji i instytucji dla jakich realizowano działania).
Wolontariusze HOPE swoimi działaniami odpowiadali na ważne potrzeby placówek medycznych, oświatowych, organizacji pozarządowych. W 2020 roku, w edycji wiosennej skupili na pomaganiu w walce z koronawirusem, zadbali o maseczki, płyny do dezynfekcji, środki ochrony osobistej i inne potrzebne rzeczy. W edycji świątecznej, która odbywała się w czasie największych obostrzeń covidowych, Wolontariusze wspierali personel medyczny i nauczycieli. Działania wolontariuszy miały na celu dodanie otuchy i podziękowanie za pracę w trudnych warunkach.
W 2021 roku, w kolejnym roku pandemii COVID-19, kontynuowano walkę z koronawirusem, Pracownicy-wolontariusze prowadzili warsztaty spotkania on-line, organizowali zajęcia dla dzieci ( w miarę możliwości na świeżym powietrzu), prowadzili wolontariat kompetencji.
Razem na Święta było hasłem świątecznej edycji 2021. Zachęcano do integracji międzypokoleniowej, wspierania i pomocy osobom potrzebującym, niemarnowania żywności.
W 2022 roku pod hasłem Pomagamy potrzebującym Wolontariusze HOPE skupili się na pomocy uchodźcom z Ukrainy, placówkom i organizacjom, które wspierają osoby z Ukrainy. Wolontariusze pomagali również zaprzyjaźnionym beneficjentom, których wspierają od lat.