Friendly-Workplace-2022
Friendly Workplace Friendly Workplace Tate & Lyle

Szacunek i docenianie.
Tate & Lyle Global Shared Services & Friendly Workplace 2024

Tate & Lyle Global Shared Services

Tate & Lyle jest wiodącym globalnym dostawcą składników i rozwiązań do żywności i napojów. Czerpiąc z naszej 160-letniej historii tworzenia innowacyjnych składników, współpracujemy z klientami, aby zapewnić konsumentom zdrowsze i smaczniejsze wybory podczas jedzenia i picia. Jesteśmy dumni, że miliony ludzi na całym świecie codziennie spożywają produkty zawierające nasze składniki.

Tate & Lyle Global Shared Services w Łodzi od 2011 roku obsługuje procesy biznesowe grupy Tate & Lyle. Są to przede wszystkim procesy finansowe: Księga główna i sprawozdawczość finansowa, regulowanie zobowiązań, zarządzanie należnościami, zarządzanie płynnością, podatki. Ponadto, od prawie trzech lat rozwijamy nasz dział Center of Excellence tworzony przez wysokiej klasy specjalistów, który zajmuje się dostarczaniem zaawansowanych analiz finansowych, tworzeniem budżetów, prognoz finansowych, a także szczegółowych raportów wspierających kluczowe decyzje biznesowe. W naszych strukturach działają także dział zakupów, dział Kadr oraz Centrum Usług Wspólnych HR, dział obsługi klienta oraz niektóre procesy należące do globalnego ISIT. Obecnie zespół liczy ponad 340 specjalistów współpracujących w ramach 30 zespołów.

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

Nagrodę przyznajemy, w pierwszym rzędzie, za nowoczesne standardy w relacjach z pracownikami oraz kulturę otwartego środowiska pracy, w którym dominują szacunek i bezpieczeństwo. Na uznanie zasługuje troska, jaką T&L przykłada do zaspokojenia potrzeb oraz oczekiwań zespołu. Odzwierciedla to regularność badań poziomu satysfakcji, a także otwartość na głos pracowników w sprawach bieżącej komunikacji, modelu funkcjonowania oraz pomysłów na innowacje. Tu warto podkreślić zaangażowanie kadry zarządzającej, która czynnie uczestniczy w tym procesie, (spotkania z pracownikami, Brunch z dyrektorem). Przyznajemy, że taka otwartość bardzo nam się podoba! Nie mniej solidnie prezentuje się oferta szkoleniowa firmy, obejmująca szereg programów takich, jak Career Maps, Mentoring Programme czy Leadership Development Program. Na wyróżnienie zasługuje program doceniania pracowników pod nazwą Recognition Programme. Jego założenia budzą nasze uznanie i mocno wspieramy tego typu inicjatywy.

Pozostałe obszary związane z troską o zdrowie i dobrostan pracowników, a także o zapewnienie sfery work-life balance oceniamy jako w pełni zadowalające. W tym miejscu chcieliśmy podkreślić szczególną wartość realizowanego od 2016 roku program GSS Wellness University. Na tamten czas to była prawdziwie pionierska inicjatywa, dlatego pragniemy ją szczególnie docenić. Bardzo efektownie i komfortowo prezentuje się przestrzeń biurowa T&L w Łodzi, którą mogliśmy podziwiać podczas spotkania z okazji wręczenia certyfikatu. 

Tate & Lyle Global Shared Services to również marka zaangażowana społecznie, za czym stoi ekipa Charity Team! Nasze wyrazy uznania dla jej działań.

Gratulujemy uzyskanego tytułu i nagrody!

 

Tate & Lyle Global Shared Services

Tate & Lyle Global Shared Services jako pracodawca

RELACJE Z PRACOWNIKAMI

Kultura T&L GSS jest oparta na wzajemnym szacunku, bezpieczeństwie i integralności – są to podstawowe wartości, wspólne dla całej organizacji. Od początku działalności, stawiamy na prowadzenie otwartego dialogu i zachęcaniu wszystkich do głośnego wypowiedzenia swojego zdania, nawet jeśli różni się ono od opinii ogółu.

Już od pierwszego dnia, każdy nowy członek zespołu może liczyć na w pełni zaplanowaną agendą oraz wsparcie managera oraz zespołu. W ramach employee induction programme, każdy pracownik zostaje objęty opieką  Buddy’ego- osoby z zespołu, która pomaga wdrożyć się na nowym stanowisku, zapoznać z zespołem, firmą oraz specyfiką pracy.

Podczas induction meeting organizowanego dla wszystkich nowozatrudnionych w drugim tygodniu ich pracy, trenerzy wdrażają ich w wiedzę i misji i wizji firmy, jej historii i profilu działalności, komunikacji wewnętrznej, benefitach, najistotniejszych informacjach ze strony HR i facility, ale także z zakresu cyberbezpieczeństwa, etyki i wartości czy Continuous Improvement.

Aby ułatwić i usprawnić przekazywanie feedbacku, wdrożyliśmy wiele narzędzi, z których pracownicy mogą regularnie korzystać, czując się przy tym swobodnie i bezpiecznie. Do najważniejszych należą:

Coroczna ankieta zadowolenia z pracy – anonimowe narzędzie, które służy do oceny kilkunastu obszarów najistotniejszych dla utrzymania zaangażowania, tj. Możliwości rozwoju, work-life balance, dobrostan fizyczny i psychiczny, komunikacja i feedback, ED&I i inne. Po ankiecie, wraz z zespołem managerskim definiujemy listy akcji centralnych i departamentowych, które wdrażamy w kolejnym roku.

Coroczna ankieta komunikacji wewnętrznej– narzędzie, w którym oceniamy efektywność i egzekwowalność naszego modelu komunikacji i jego poszczególnych kanałów. Po ankiecie organizowane sa warsztaty komunikacyjne dla team leaderów, gdzie na postawie zebranego feedbacku, dyskutujemy jak możemy dalej usprawniać naszą komunikację.

Employee engagement meetings– spotkania organizowane 2 razy w roku z reprezentantami wszystkich zespołów w GSS, podczas których pracownicy mogą przekazać swoje pomysły na usprawnienia środowiska pracy, a także feedback na temat wszystkich obszarów jakie są dla nich istotne.

Brunch z dyrektorem– spotkania z dyrektorem zarządzającym T&L GSS organizowane dla nowych pracowników z stażem w firmie od 3-6 miesięcy. Podczas spotkań zadajemy zawsze te same pytania: „Dlaczego wybrałeś T&L?”, „Najbardziej pozytywne obserwacje z pierwszych miesięcy pracy”, „ Co moglibyśmy usprawnić?.  Jeśli zaistnieje potrzeba, adresujemy obszary wymagające poprawy.

Najistotniejsze jest dla nas podejmowanie akcji, dlatego każdego roku w oparciu o zebrany feedback,  wdrażamy od kilkunastu do kilkudziesięciu akcji i projektów targetowanych na poprawę środowiska i zadowolenia z pracy. Regularnie informujemy zespół o progresie i wdrożonych usprawnieniach. Na koniec każdego roku fiskalnego, prezentujemy podsumowanie wdrożonych akcji. Wykorzystujemy w tym celu comiesięczne spotkania All Hands. Raz w miesiącu spotykamy się całą firmą i omawiamy najistotniejsze w danym momencie tematy związane z misją i wizją firmy, wydarzeniami, projektami. Na każdym spotkaniu przeznaczamy czas na celebrowanie sukcesów.

Dbamy też o relacje z rodzinami pracowników poprzez regularną organizację eventów rodzinnych: Open Day – dzień w biurze pełen atrakcji dla dzieci i dorosłych, czy doroczny Piknik rodzinny

Kilka razy w roku organizujemy konkursy dla dzieci (np. plastyczne, quizy), a także dla samych pracowników związane z czasem wolnym, świętami, okazjami etc. (np. fotograficzne, kulinarne).

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Rozwój i edukacja pracowników to zagadnienia kluczowe dla większości organizacji. Stale monitorujemy potrzeby szkoleniowe i wspólnie tworzymy plany rozwoju.

W rozwoju kariery szczególnie pomocny jest  Mentoring programme, który realizujemy od ponad 6 lat. Mentorami są managerowie a także osoby o dużym doświadczeniu, eksperci różnych dziedzin. W programie może wziąć udział każdy chętny, a pary mentoringowe dopasowywane są na podstawie obszarów zainteresowań ale także cech osobowości. Program obejmuje wiele obszarów tj: komunikacja, prezentacje publiczne, zarządzanie zespołem, zarządzanie czasem, zarządzanie sytuacjami stresowymi, umiejętności techniczne, wiedza biznesowa, i inne.

W nasz program szkoleniowy angażujemy trenerów   wewnętrznych- pracowników o dużej wiedzy i doświadczeniu w danej dziedzinie. Jest to więc świetna szansa na rozwój zarówno dla osób, które postanowią sprawdzić się w roli trenera jak i dla uczestników szkoleń. Dołączenie do grona trenerów wewnętrznych to istotny krok dla rozwoju kariery i budowania swojego wizerunku w ramach organizacji.

 Program szkoleniowy podzieliliśmy na 2 kategorie:

  • Szkolenia procesowe– Ich celem jest poszerzanie wiedzy o procesach biznesowych jakie obsługujemy, w taki sposób by każdy pracownik mógł zrozumieć swoję rolę w procesie end to end oraz jak praca jednych wpływa na pozostałych. Ponadto, szkolenia ułatwiają decyzję o zmianie departamentu/ ścieżki kariery tym, którzy rozważają taki krok. Każdy z pracowników może odświeżać wiedzę w dowolnym momencie, gdyż szkolenia odbywają się w cyklach kwartalnych.
  • Szkolenia biznesowe– narzędzia, programy, umiejętności miękkie. Program szkoleń dostosowujemy do zapotrzebowania. Korzystamy także z pomysłów i propozycji zgłaszanych przez kandydatów na trenerów.

Leadership Development Program został opracowany z myślą o people managerach.

Co roku organizujemy szkolenia dla leaderów/ managerów nowych w roli by zapewnić im wiedzę i narzędzia do skutecznego wykonywania swoich nowych obowiązków.

Program rozwojowy dla managerów i leaderów z dłuższym stażem obejmuje 12 tematów.

Nagradzanie wyjątkowych osiągnięć to ważny element celebrowania naszego rozwoju osobistego. Dlatego w naszym Recognition Programme adresujemy wiele obszarów istotnych dla budowania wyjątkowego środowiska pracy. Regularnie przyznajemy nagrody za osiągnięcia indywidualne, grupowe, projektowe, na poziomie departamentowym, nagrody od pracowników, nagrody za reprezentowanie naszych wartości i zachowań korporacyjnych, wdrażanie usprawnień, czy za wyjątkową dbałość o bezpieczeństwo w pracy i poza nią.

Co miesiąc, nagrody wręczane są na forum całej firmy. Dbamy o to aby każdy mógł poczuć się doceniony za swoją pracę i aby jego osiągnięcia zostały ogłoszone i zauważone.

WORK LIFE BALANCE

Wierzymy w naszych ludzi, dlatego dajemy im wiele swobody i możliwości indywidualnego planowania i priorytetyzowania własnych zadań przy ograniczonym nadzorze. W 2020 roku, jeszcze na początku pandemii, jako jedna z pierwszych firm w Łodzi ogłosiliśmy utrzymanie hybrydowego modelu pracy na stałe. Nasz model pracy jest jednym z najbardziej elastycznych na łódzkim rynku w naszym sektorze (4 dni w miesiącu pracujemy w biurze, pozostałe dni możemy pracować z domu).

ZDROWE MIEJSCE PRACY

Wdrożyliśmy kompleksowy program wellness promujący dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne i zachęcający do aktywnego uczestnictwa:

GSS Wellness University–  program funkcjonujący od 2016 roku, oparty na tzw. Wheel of Wellness, obejmujacy 6 obszarów dobrostanu człowieka. W ramach programu oferujemy:

  • comiesięczne webinary z ekspertami  o tematyce dbania o zdrowie psychiczne, profilaktyka chorób, dietetyka, work-life balance.
  • ćwiczenia online na żywo z trenerem personalnym
  • comiesięczne masaże biurowe
  • kwartalne konsultacje z dietetykiem wraz z analizą skladu ciała
  • Employee Assistance Programme
  • Active Team– grupa zachęcająca do aktywności fizycznej i reprezentująca firmę na zawodach sportowych- rocznie bierzemy udział w kilkudziesięciu różnych imprezach (biegach, maratonach, zawodach sportowych).
  • Oferujemy także pakiet kompleksowej opieki medycznej, który obejmuje także opiekę stomatologiczną w pełni opłacaną przez pracodawcę.

BENEFITY

  • dofinansowanie na urządzenie stanowiska pracy w domu
  • dofinansowanie do pracy zdalnej
  • prywatna opieka medyczna Luxmed
  • platforma MyBenefit
  • karta Multisport
  • dofinansowania edukacyjne:
    •   Kursy księgowości
    •   kursy ACCA/ CIMA
    •   Studia podyplomowe
    •   nauka języków
  • dofinansowania do posiłków
  • platforma LinkedIn Learning
  • imprezy integracyjne
  • bonusy świąteczne
  • bonusy świąteczne dla dzieci
  • wyprawki dla nowonarodzonych dzieci pracowników
  • codziennie inne przysmaki w biurze

Zaangażowanie społeczne

Jako organizacja działamy w ponad 30 krajach i w każdym przypadku dażymy do zintegrowania się z lokalną społecznością i zaangażowanie w tematy istotne dla naszego otoczenia. Działamy z ludźmi i dla ludzi, dlatego wspieranie społeczności, w których funkcjonujemy jest jednym z naszych celów.

Charity team– zespół zaangażowanych wolontariuszy, ktory napędza i koordynuje działania w obszarze CSR. Każdego roku organizujemy kilka do kilkunastu akcji charytatywnych, a nasz zespół Charity odpowiada za współpracę z lokalnymi organizacjami i fundacjami, tak by wsparcie, które dostarczamy odpowiadało ich potrzebom.

W ubiegłych dwóch latach, w ramach działań CSR wspieraliśmy: łódzkie fundacje – Dom w Łodzi, Happy Kids, Gajusz oraz ogólnopolskie fundacje: Banki Żywności, Polska Akcja Humanitarna / Łódzki Dom Dziecka nr 13 (remont świetlicy i organizacja zajeć pozalekcyjnych dla wychowanków)/ Schronisko dla zwierząt w Łodzi (zbiórka darów)/ Szlachetna Paczka.

W 2023, we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi wsparliśmy rewitalizację historycznego skweru Anstadta w centrum Łodzi . Współpraca obejmowała przekazanie darowizny, współpracę przy projekcie oraz udział pracowników w sadzeniu roślin.

Eco biuro-  wprowadziliśmy wiele ekologicznych usprawnień w funkcjonowaniu biura (rezygnacja z plastiku i jednorazowych naczyń, fotokomórki, ekologiczne wypełnienia paczek, materiały z recyclingu etc.). Zespół angażuje się także w akcje miejskie i organizuje udział w nich naszych pracowników.

Raz w roku organizujemy Eco Week oraz Earth Day kiedy to odbywają się warsztaty, dyskusje i wykłady o tematyce ekologicznej. Każdy z pracowników jest zobowiązany do wyznaczenia sobie jednego celu ekologicznego w roku, obok celów zawodowych.

Zapraszamy na stronę www: https://careers.tateandlyle.com/global/en

 

 

Redakcja MP

Redakcja MP

Serdecznie zapraszamy pracodawców do udziału w VII edycji Friendly Workplace 2024.

Certyfikat "Friendly Workplace" to wyjątkowe wyróżnienie dla pracodawców, którzy kładą nacisk na dobro pracowników i tworzenie środowiska pracy, które jest zarówno przyjazne, jak i rozwijające. Jeśli zależy Ci na zadowoleniu swoich pracowników oraz na budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy, to udział w tym programie jest dla Ciebie.

W ramach programu otrzymasz wsparcie w tworzeniu nowoczesnej polityki personalnej oraz wiedzę niezbędną do stworzenia przyjaznego i rozwijającego się środowiska pracy.

Nie zwlekaj i dołącz już dziś do grona firm, które rozumieją, że szczęśliwi i zmotywowani pracownicy to klucz do sukcesu biznesowego.

Aby dowiedzieć się więcej o programie i uzyskać szczegółowe informacje, prosimy o kontakt pod adresem redakcja@markapracodawcy.pl.

Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony, gdzie znajdziecie więcej informacji oraz poznacie laureatów poprzednich edycji: Dołącz do programu. Poznaj Laureatów.