Każda nowa książka poświęcona tematyce employer brandingu budzi w nas duże zainteresowanie. Podobnie było w przypadku EB-owego podręcznika autorstwa Edyty Sander i Mateusza Jabłonowskiego, który w styczniu trafił do naszej redakcji. Już na wstępie naszą uwagę zwrócił efekt wizualny – okładka książki i przyjazny layout zachęcają do lektury. A to tylko przedsmak tego, co znajdujemy w środku.
Książka zawiera przegląd najbardziej przydatnych narzędzi i pojęć oraz ich praktyczne zastosowanie w codziennych działaniach, związanych z budowaniem wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.
Jak planować projekty EB? Na czym polega marketing rekrutacyjny? Jak budować relacje ze studentami?
Czyli szeroką gamę zagadnień i rozwiązań zaprezentowano w przystępnej i praktycznej formie. Podręcznik sprawdzi się jako pozycja pomagająca uporządkować wiedzę w dziedzinie EB, a także źródło cennych wskazówek oraz inspiracji, pozwalających zwiększyć skuteczność i efektywność działań employer brandingowych. Autorzy książki rzetelnie omawiają prezentowane narzędzia, zarówno w odniesieniu do korzyści, jakie z nich płyną (tu proponując mierniki sukcesu KPI), jak i potencjalnych wyzwań oraz zagrożeń już na etapie planowania działań, a następnie ich realizacji. To bardzo cenna wiedza, przede wszystkim dlatego, że wynika z praktyki, co odzwierciedlają zamieszczone w książce konkretne przykłady rozwiązań stosowanych na rynku, a także wypowiedzi osób na co dzień związanych z HR-em. Jest to o tyle ważne, że jak powszechnie wiadomo lepiej uczyć się na cudzych, w tym przypadku osiągnięciach. W książce zawarte są także, naszym zdaniem jedne z ciekawszych, tematy związane z social mediami, m.in. omawiające działania EB na TikToku i kwestie związane z realizacją podcastów i produkcji wideo.
W naszej ocenie podręcznik stanowi głębokie i rzetelne kompendium wiedzy, dedykowane wszystkim związanym z branżą HR i marketingiem rekrutacyjnym. Dlatego Autorom należą się podziękowania za ich pracę, która zaowocowała wartościową i przekrojową publikacją. Pozostaje w nas jednak pewien niedosyt, gdyż widzimy jeszcze wiele tematów, jak np. trendy w mediach rekrutacyjnych, portale pracy, portale opinii pracowników, certyfikaty i rankingi pracodawców, które warto poruszyć. Dlatego z niecierpliwością będziemy czekać na kolejną pozycję autorstwa Edyty Sander i Mateusza Jabłonowskiego. Tymczasem gratulujemy Autorom, a wszystkim zainteresowanym tematem polecamy lekturę książki.
Piotr Ługowski i MarkaPracodawcy.pl poleca 🙂