Friendly-Workplace-2022
Analizy Infografika

Buduj zaangażowanie – to ono zbuduje Twój wizerunek pracodawcy.

zaangazowanie budowa pracownikow
Sami pracownicy są najlepszymi ambasadorami firmy w której pracują. O czym pamiętać budując wizerunek pracodawcy?

Pracodawcy zmuszeni konkurować o talenty, mają dwie możliwości: rywalizować oferowanym poziomem wynagrodzeń, lub rozwijać i budować solidną markę pracodawcy, która będzie wyróżniała się na rynku. Oparcie konkurencyjności oferty o czynnik finansowy jest niewystarczające, szczególnie, że kolejne pokolenia pracowników coraz większą wagę przywiązują do czynników takich jak możliwości rozwoju zawodowego, czy tzw. work –life balance. Specjaliści pytani przez HRM Institute odpowiadają, że wybierając pracodawcę wybierają tego, który jest znany z dobrej marki (70%). Milllennialsi wybierając firmę do której aplikują na pierwszym miejscu stawiają prestiż i renomę marki, a dopiero na trzecim wynagrodzenia i benefity.

88% pracodawców biorących udział w badaniu BIGRAM Wyzwania Rekrutacji, przyznało, że docenia i rozumie wagę jaką employer branding pełni obecnie na rynku pracy, i że może on być czynnikiem decydującym o sukcesie prowadzonych rekrutacji. Każdemu pracodawcy zależy na zatrudnieniu jak najlepszej kadry, dlatego podejmują oni szereg działań mających na celu prezentację i promocję atrakcyjnego wizerunku pracodawcy. Rozpoznawalna atrakcyjna marka pracodawcy na rynku przyczynia się do zwiększenia ilości zgłoszeń rekrutacyjnych jak również motywuje pracowników do podejmowania większego wysiłku na rzecz firmy (pracownicy czują się związani z pracodawcą i dumni ze swojego miejsca pracy). Ponad 60 procent pytanych przedsiębiorców deklaruje, że dużą wagę przywiązują do redakcji ogłoszeń, a połowa twierdzi, że ma już atrakcyjną stronę internetową, w tym zakładkę kariera. Jedna trzecia jest obecna w social media, prowadzi Fanpage.

O czym pamiętać budując wizerunek pracodawcy?

Ale budując wizerunek firmy trzeba pamiętać, aby podejmować działania kompleksowe, które wywodzą się z wnętrza organizacji. Ponieważ określenie marki pracodawcy powstaje w procesie badania opinii pracowników. A dopiero potem marka powinna być promowana na rynku, a oferta prezentowana na stronie i w social media.

Sami pracownicy są najlepszymi ambasadorami firmy w której pracują.

Dlatego pracodawcy zaczynają sięgać po nowe innowacyjne rozwiązania, narzędzia rozwojowo integracyjne dla swoich pracowników. Ich celem jest zbudowanie zaangażowania i motywacji pracowników, stworzenie środowiska, w którym mają możliwość rozwijania zainteresowań, swoich pasji. Środowiska, które będą chętnie rekomendować jako miejsce pracy swoim znajomym (co piaty przedstawiciel pokolenia Igrek kieruje się opinią znajomych przy wyborze pracodawcy). Pracownicy, a w szczególności millennialsi oczekują od pracodawców możliwości szybkiej nauki i rozwoju. Czterech na pięciu Igreków jest pozytywnie zmotywowanych do pracy gdy otrzymuje od pracodawcy dofinansowanie studiów podyplomowych lub profesjonalnych kursów. Dla 67%  doświadczonych menedżerów możliwość rozwoju zawodowego oraz atmosfera panująca w pracy jest silnym motywatorem (badanie Motywacje Menedżerów 2016).

W najnowszym badaniu BIGRAM Wyzwania Rekrutacji „Jak pozyskać i zatrzymać wartościowych pracowników?” ponad 90 procent pytanych przedsiębiorców wykazało zainteresowanie programem Global Management Challenge jako doskonałą okazją do wspierania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. GMC to  symulacja biznesowa, grywalizacja dla zespołów firmowych i studenckich, która jest organizowana w formie konkursów on-line. Krajowe edycje gromadzą około 1500 osób, przedstawicieli firm oraz studentów.  GMC jest traktowane przez pracodawców jako narzędzie przede wszystkim szkoleniowe dla pracowników. Potwierdzają to sami uczestnicy konkursu, którzy wśród zalet edukacyjnych wymieniają przede wszystkim: trening umiejętności analitycznych (78%), nauka planowania i wdrażania strategii (80%). Dziewięciu na dziesięciu pracodawców pytanych o GMC interesuje się możliwością zastosowania projektu w poprawie współpracy i komunikacji wewnętrznej.

źródło: Bigram

Redakcja MP

Redakcja MP

Serdecznie zapraszamy pracodawców do udziału w VII edycji Friendly Workplace 2024.

Certyfikat "Friendly Workplace" to wyjątkowe wyróżnienie dla pracodawców, którzy kładą nacisk na dobro pracowników i tworzenie środowiska pracy, które jest zarówno przyjazne, jak i rozwijające. Jeśli zależy Ci na zadowoleniu swoich pracowników oraz na budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy, to udział w tym programie jest dla Ciebie.

W ramach programu otrzymasz wsparcie w tworzeniu nowoczesnej polityki personalnej oraz wiedzę niezbędną do stworzenia przyjaznego i rozwijającego się środowiska pracy.

Nie zwlekaj i dołącz już dziś do grona firm, które rozumieją, że szczęśliwi i zmotywowani pracownicy to klucz do sukcesu biznesowego.

Aby dowiedzieć się więcej o programie i uzyskać szczegółowe informacje, prosimy o kontakt pod adresem redakcja@markapracodawcy.pl.

Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony, gdzie znajdziecie więcej informacji oraz poznacie laureatów poprzednich edycji: Dołącz do programu. Poznaj Laureatów.