Godziny dla rodziny w PKO BP

 
 
 

Postawy i wartości młodego pokolenia są w dużej mierze pochodną relacji w rodzinie – dobrych rozmów, wzajemnego szacunku.

Tymczasem Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów. Mamy coraz mniej czasu na pielęgnowanie więzi z najbliższymi. Dlatego od kilku lat Międzynarodowemu Dniu Rodziny towarzyszy akcja kierowana do pracodawców „Dwie Godziny dla Rodziny”. Dołączył do niej także PKO Bank Polski.

Ustanowione w 1993 roku przez ONZ święto ma zwracać uwagę na rolę rodziny we współczesnym świecie. Realizowana w Polsce od 5 lat akcja wzmacnia ten przekaz poprzez apel do pracodawców o skrócenie w tym dniu, czyli 15 maja (lub w innym dogodnym terminie) pracy o 2 godziny, które pracownicy będą mogli spędzić ze swoimi rodzinami, wzmacniając wzajemne więzi.  Akcja sprzyja refleksji, dialogowi międzypokoleniowemu i integracji sfery zawodowej oraz prywatnej pracowników.

Wymiar społeczny

Inicjatorzy akcji – Fundacja Humanites – podkreślają, że ma ona nie tylko wymiar społeczny. Dbałość o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym ma wymierne korzyści biznesowe. Człowiek spełniający się i szczęśliwy jest również dużo bardziej zaangażowanym pracownikiem i dostarczającym wyższej satysfakcji klientom. – To również dobra okazja do pokazania pracownikom, że pracodawca dostrzega ich ważne role, które pełnią poza pracą – podkreśla Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites- Sztuka Wychowania.

Do ogólnopolskiej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” dołączył także PKO Bank Polski. Ze względu na specyfikę funkcjonowania takiej instytucji jak bank pracownicy będą mogli wykorzystać dodatkowy wolny czas od 23 maja do końca czerwca br. Chętnie angażujemy się w projekty sprzyjające przyjaznej atmosferze pracy i ułatwiających godzenie jej z życiem prywatnym oraz wspierających pracowników w trosce o zdrowie i rozwój pozazawodowych pasji – mówi Jolanta Jakóbczyk z Departamentu Zarządzania Personelem i Efektywnością PKO Banku Polskiego.

Poza dwiema dodatkowymi godzinami wolnymi wynikającymi z ogólnopolskiej akcji, każdy pracownik Banku może zyskać kolejne dwie wolne od pracy godziny zostając ambasadorem oferty PKO Junior.

Dzień Dziecka z rodzicami

W Dniu Dziecka pracownicy PKO Banku Polskiego mogli przyjść do pracy ze swoimi dziećmi, które nie ukończyły jeszcze 13 lat i spędzić wspólnie więcej czasu.

W Oddziale 1 w Braniewie dzieci – poza tym, że zobaczyły, jak pracują ich rodzice – wzięły udział w przygotowanych zabawach, grach i konkursach. – Okazało się, że wiedza dzieci na temat działalności Banku oraz oferty jest ogromna. Rozwiązywanie krzyżówek oraz rebusów nie stanowiło żadnej trudności – podkreśla Beata Wachek dyrektor Oddziału 1 w Braniewie. W Elblągu 1 czerwca był świętem także dla dzieci klientów. – Dla wszystkich maluchów przygotowaliśmy słodki poczęstunek, balony oraz kącik z kolorowankami. Oczywiście szczególnie cieszyły się dzieci naszej pracownicy, które mogły więcej czasu spędzić z mamą – zapewnia Dorota Kacprzak p.o. dyrektora Oddziału 3 w Elblągu.

W Centrali Banku na maluchy czekały m.in. gry i zabawy z animatorami, warsztaty interaktywne, zajęcia w kąciku plastycznym oraz przedstawienie teatralne „Koko i Mu”- o zdrowym odżywianiu. Dla wielu dzieci wielkim wydarzeniem była możliwość zobaczenia miejsca pracy rodziców. Helenka (9) i Zosia (3) pierwszy raz odwiedziły w pracy mamę. Wszystko bardzo je ciekawiło, najchętniej przymierzały się do fotela pani Ilony. Oczywiście najwięcej czasu zajęły im zabawy w kąciku animacyjnym. Kasia (9) i Marta (6) w pracy u mamy były już drugi raz. Kasi najbardziej z zabaw podobał się tor przeszkód, a Marcie robienie ekologicznych kapeluszy.

Czy dzieci pracowników PKO Banku Polskiego wiedzą, co to jest „bank”? Oczywiście! – To miejsce, gdzie przechowuje się pieniądze – zdecydowanie mówi 7-letnia Zuzia. – To instytucja, która pożycza pieniądze – dodaje Kasia. A jej siostra Marta uzupełnia, że do Banku pieniądze można wpłacać i wypłacać. Obie siostry mają Juniora. Dlaczego? Ich oszczędności są tu bezpieczne, nie można ich zgubić, a poza tym można korzystać z serwisu internetowego junior.pkobp.pl, dzięki któremu dziewczynki „widzą” jak rosną ich oszczędności.

Podczas całej akcji „Dwie godziny dla rodziny” dzieci mogą wykonywać prace plastyczne, przesyłać je do redakcji portalu dla pracowników. Po zakończeniu akcji wszystkie zostaną zaprezentowane w galerii na portalu Nasz Bank.