Targi pracy – okazja do wykorzystania nowoczesnych narzędzi rekrutacji. Trendy w EB.

 
 
 

Podążając za trendami w employer brandingu, podczas wiosennej edycji targów PKO Bank Polski wprowadził elementy grywalizacji na swoje stoiska targowe.

Gorący sezon targów pracy, praktyk i staży na terenie całej Polski trwa. PKO Bank Polski, jako jeden z największych pracodawców w kraju, jest na nich obecny dwa razy w roku wiosną i jesienią. Współpracuje z uczelniami, czołowymi stowarzyszeniami studenckimi oraz organizatorami targów zarówno na skalę ogólnopolską, jak i z lokalnymi urzędami pracy.

– W tym roku uczestniczyliśmy już w Targach Pracy na Politechnice Warszawskiej, Dniach Kariery AIESEC we Wrocławiu, Katowicach i Lublinie, na Absolvent Talent Days w Warszawie, Łodzi i Rzeszowie. Spotkaliśmy się także ze studentami i absolwentami w Szprotawie, Toruniu i Włocławku podczas targów organizowanych przez urzędy pracy i szkoły – wymienia Małgorzata Małachowska, dyrektor Biura Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w PKO Banku Polskim.

Grywalizacja

Podążając za trendami w employer brandingu, podczas wiosennej edycji targów PKO Bank Polski wprowadził elementy grywalizacji na swoje stoiska targowe. Odwiedzający targi zostali zaproszeni do sprawdzenia swojej wiedzy o PKO Banku Polskim i finansach w formie interaktywnej gry w konwencji „Milionerów”. Na stoisku banku na chętnych do udziału w grze przygotowane tablety oraz laptopy. Pracownicy z działu HR obsługiwali aplikację i rozmawiali z kandydatami. Każdy z zainteresowanych, zmierzył się z piętnastoma losowo wybranymi pytaniami o różnym stopniu trudności. Blisko 1/3 biorących udział w quizie „Wiem na Bank!” znała odpowiedzi na 10 i więcej pytań. Wszyscy otrzymali nagrody.

Ci, którzy spróbowali swoich sił w bankowym quizie oceniali go, jako bardzo atrakcyjne narzędzie rekrutacji. Uczestnikom podobała się nowoczesna aplikacja, ciekawe pytania o różnym poziomie trudności, a także komunikatywność i miły kontakt z pracownikami banku obsługującymi grę na stoisku.

grywalizacja w rekrutacji

– Wykorzystaliśmy grę, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów i pozyskać osoby zainteresowane pracą w Contact Center naszego Banku w Lublinie, Łodzi i Rzeszowie. Warto zauważyć, że jest ono laureatem najbardziej prestiżowych rankingów infolinii bankowych. Klienci szczególnie wysoko oceniają jakość obsługi przez naszych konsultantów – wyjaśnia Małgorzata Małachowska. – W przyszłości planujemy wykorzystywać grywalizację również do rekrutacji na inne stanowiska – dodaje.

Zdaniem Moniki Sujak, specjalisty z Zespołu Rekrutacji w Lublinie gra była sporą atrakcją i zachętą do odwiedzenia stoiska Banku. – Zainteresowanie udziałem w quizie i naszymi ofertami rekrutacyjnymi było tak duże, że momentami kolejka sięgała kilkunastu osób! – mówi.

Jeszcze w maju PKO Bank Polski zaprasza do swoich stoisk podczas targów pracy. Jedenaście dużych wydarzeń za nami, ale dwa ostatnie w tym sezonie odbędą się w najbliższych tygodniach. Każdy, kogo interesuje rozwój zawodowy i kariera w największym polskim banku, może odwiedzić jeszcze stoisko PKO Banku Polskiego 9 maja podczas targów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz 10 maja Akademickie Targi Pracy organizowane przez Uniwersytet Rzeszowski i Politechnikę Rzeszowską.

PKO Bank Polski od wielu lat oferuje staże i praktyki dla młodych, ambitnych ludzi. W 2017 roku planuje zorganizowanie 700 staży i praktyk dla studentów w całej Polsce. Oferty (także pracy w banku) dostępne są na stronie internetowej oraz na bankowych profilach w social mediach, takich jak: LinkedIn, GoldenLine, FB, FB/aplikacja kariera

Źródło: PKO BP