Jak wykorzystać potencjał social media do rekrutacji i działań employer branding?

 
 
 

To najwygodniejszy i najszybszy sposób zdobycia wiedzy o możliwościach rozwoju zawodowego .

Zobacz jak dbać o wizerunek pracodawcy w sieci.

Czasy, kiedy kandydaci do pracy przeglądali ogłoszenia w drukowanych gazetach bezpowrotnie minęły. Internet stworzył nowe możliwości, zarówno dla pracodawców, jak i osób planujących swój rozwój zawodowy. Szczególnie cenne są media społecznościowe. Firmy mogą szerzej zaprezentować się, wyróżnić na tle konkurencji i w efekcie wzmocnić swoją markę. A każdy, kto poszukuje pracy, możliwości odbycia stażu czy praktyki otrzymuje dzięki social mediom szansę, by lepiej poznać potencjalnego pracodawcę i dokonać bardziej przemyślanego wyboru.

Social media w budowaniu Marki Pracodawcy docenia, także PKO Bank Polski.

Prowadzi swoje profile m.in. w największych serwisach społecznościowych – LinkedIn oraz GoldenLine. Oba ułatwiają nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych, a jednocześnie pozwalają monitorować rynek pracy. – Media społecznościowe są dużym wsparciem zarówno dla rekrutera, jak i dla kandydata do pracy, odbycia stażu czy praktyki. Pokazują, na ile najbliższe otoczenie kandydata potwierdza jego kompetencje, umiejętności i doświadczenie, ale co ważniejsze w oparciu o publikacje czy komentarze kandydata, potencjalny pracodawca może zbudować wizję jego aspiracji czy istotnych dla niego wartości – uważa Łukasz Radowski kierownik Zespołu Usług Personalnych w Łodzi w PKO Banku Polskim. Dodaje, że wiedza zdobyta w social mediach pozwala osobom poszukującym pracy zweryfikować słuszność decyzji odnośnie kierunku rozwoju zawodowego.

– Ofertę wakacyjnej praktyki w PKO Banku Polskim znalazłam poszukując w Internecie sposobu na aktywne i wartościowe spędzenie wolnego czasu, które dodatkowo wzbogaci moje CV. To najwygodniejszy i najszybszy sposób zdobycia wiedzy o możliwościach rozwoju zawodowego zapewnia Emilia Rosińska, stażystka w Oddziale 3 PKO Banku Polskiego w Lublinie. Z kolei Agata Kantor, stażystka w Oddziale 2 w Rzeszowie, poszukiwała stażu właśnie w PKO Banku Polskim. Uważa, że profile PKO Banku Polskiego w social mediach są przejrzyste i zawierają wiele interesujących informacji m.in. o Banku jako pracodawcy. – Polecam poszukiwanie pracy tą drogą także dlatego, że aplikowanie na oferty tam zamieszczane jest łatwe i wygodne – dodaje.

PKO Bank Polski publikuje w social mediach przede wszystkim informacje o najważniejszych wydarzeniach dotyczących Banku, jego wsparciu dla środowisk akademickich, zaproszeniach do udziału w projektach i programach, które realizuje lub jest ich partnerem np. targi pracy, a także wybrane oferty pracy. Dzięki tym działaniom kandydaci mogą na bieżąco obserwować Bank, poznać jego kulturę organizacyjną, zamieszczać komentarze i zadawać pytania. Osoby podejmujące pracę w PKO Banku Polskim, chętnie oznaczają się w serwisie GoldenLine jako nowi pracownicy i dzielą się tą informacją w swojej sieci kontaktów.

– Popularność bankowych profili jest duża. Łącznie obserwuje nas ponad 16 tys. osób. Według rankingów LinkedIn i GoldenLine, PKO Bank Polski plasuje się w pierwszej trójce najpopularniejszych pracodawców z branży finansowej – mówi Anita Kuźniewicz, specjalista z Zespołu Wizerunku Pracodawcy PKO Banku Polskiego i dodaje, że liczba obserwujących systematycznie rośnie.

W ubiegłym roku Bank zwiększył swoją aktywność w social mediach i uruchomił zakładkę Kariera w PKO BP na bankowym profilu na Facebooku. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia – potencjalnych kandydatów na praktyki i staże w Banku. Zakładka wykorzystywana jest do zamieszczania ogłoszeń rekrutacyjnych, aktualności oraz działań skierowanych do studentów.

„Profesjonalny wizerunek w sieci” był również hasłem ubiegłorocznej edycji Programu Ambasadorskiego PKO Banku Polskiego. – Studentów biorących udział w programie zaprosiliśmy na warsztaty, na których dowiedzieli się, czym jest marka własna, jakie są jej główne przesłania oraz o czym warto pamiętać tworząc profesjonalny profil w social mediach –  wymienia Anita Kuźniewicz. Ambasadorzy mieli także możliwość konsultacji swojego CV i profilu w social media z bankowymi rekruterkami. III edycja Programu Ambasadorskiego dedykowana była studentom, którzy aktywnie działają w swoim środowisku akademickim i są zainteresowani tematyką mediów społecznościowych, w tym budowaniem swojego profesjonalnego wizerunku w sieci. Ambasadorzy realizowali samodzielne działania on-line i off-line promujące Bank jako pracodawcę wśród studentów, a także uczestniczyli w warsztatach z rozwoju umiejętności miękkich.

PKO Bank Polski buduje swój wizerunek w sieci nie tylko wykorzystując media społecznościowe. Wiele  informacji można znaleźć także m.in. na bankowym kanale na Youtube. Na bieżąco – pracownicy, kandydaci, jak i klienci mogą śledzić serwis edukacyjny PKO Banku Polskiego – Bankomania.pl.

Z badań wynika, że PKO Bank Polski jest jedną z najbardziej medialnych marek w branży bankowej. W tegorocznym zestawieniu Top Marka, przygotowanego przez magazyn „Press” i Press-Service Monitoring Mediów, zyskał najwięcej punktów za liczbę i zasięg publikacji. Analiza objęła informacje zamieszczane w prasie, Internecie i mediach społecznościowych. PKO Bank Polski po raz dziewiąty był liderem w swojej branży. Bank podaje do publicznej wiadomości swoje wyniki, wartości i cele, a także odbiera i analizuje informacje zwrotne na swój temat. Spójna i czytelna komunikacja z otoczeniem wpływa na pozytywny wizerunek i wzrost zaufania. 40 proc. osób zapytanych o to, które z 15 wymienionych banków są godne zaufania wskazało PKO Bank Polski – wynika z badania „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzonego w marcu 2016 przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontenet Communication.