Aktualności CASE STUDY Kampanie EB

SHAL WE HAVE A RIDE? – Nietypowe wsparcie wizerunkowe procesu rekrutacji KMD

KMD_
KMD Zespół przed siedzibą firmy

TŁO KAMPANII EMPLOYER BRANDINGOWEJ

Branża IT stanowi coraz większe wyzwanie dla rekruterów. Zapotrzebowanie na programistów stale wzrasta, a liczba ekspertów na rynku od dawna nie jest wystarczająca. Wyszukanie i zachęcenie nowych talentów do pracy to już nie tylko kwestia satysfakcjonujących warunków zatrudnienia i różnorodnych benefitów. Coraz większą rolę odgrywają działania employerbrandingowe oraz atrakcyjna oprawa procesu rekrutacji. Kandydaci z branży IT niechętnie odpowiadają na próby kontaktu ze strony HR-owców i są zmęczeni kolejnymi wiadomościami rekruterów. Mimo tego są otwarci na propozycje, przy czym bardzo cenią konkretne i szczegółowe informacje dotyczące danego wakatu i firmy. Doceniają możliwość poznania potencjalnego przełożonego przed podjęciem decyzji o przyjęciu oferty. Jako że są zainteresowani nowinkami technologicznymi, zależy im na pracy wśród ekspertów, z którymi mogliby nie tylko tworzyć zgrane zespoły, ale również rozwijać wspólną pasję i poszerzać wiedzę o dynamicznie zmieniającym się rynku IT.

CEL KAMPANII EMPLOYER BRANDINGOWEJ

Celem kampanii było dotarcie do doświadczonych specjalistów z obszaru IT, którzy stanowią wyjątkowo trudną grupę kandydatów. KMD zależało również na budowaniu wizerunku nietuzinkowego pracodawcy, tworzącego innowacyjne rozwiązania, który swoim pracownikom zapewnia otwartą kulturę organizacyjną, indywidualne podejście, szeroki dostęp do wiedzy, pracę przy ciekawych projektach oraz bezpośredni kontakt z zespołem ekspertów.

STRATEGIA DZIAŁAŃ EMPLOYER BRANDING

W strategii działań employerbrandingowych zostały uwzględnione:

  • Analiza zebranych w poprzednich procesach rekrutacyjnych danych o kandydatach.
  • Sprecyzowanie grupy docelowej w oparciu o poszukiwane przez firmę kompetencje, a następnie odnalezienie odpowiadających jej potrzebom kandydatów na portalu LinkedIn.com.
  • Stworzenie landing page’a spersonalizowanego zgodnie z informacjami zawartymi na profilach poszczególnych kandydatów.
  • Kontakt tylko z wybranymi przez rekruterów osobami i zaproszenie do udziału w ekskluzywnej rozmowie rekrutacyjnej w niestandardowej formule.
  • Zaproszenie kandydatów do udziału w innowacyjnej formie rozmowy rekrutacyjnej, z pominięciem HR-u – spotkanie z ich potencjalnym szefem w trakcie przejażdżki Teslą.

REALIZACJA

Realizacja kampanii „Shall we have a ride?” rozpoczęła się od wskazania przez zespół rekrutacyjny KMD specjalistów o pożądanych przez firmę umiejętnościach. KMD postawiło na specjalistów z branży – konkretne osoby wyszukane przez rekruterów na portalu LinkedIn.com, w oparciu o przebieg ich karier. Znając potrzeby i preferencje tej grupy docelowej, firma skupiła się na niestandardowej komunikacji i bardzo nietypowym podejściu do pierwszego etapu rekrutacji. Wszystko po to, by zwrócić uwagę kandydatów, umożliwić im poznanie ich potencjalnych menadżerów już na początku kontaktów z firmą i zaprezentować innowacyjne projekty realizowane przez zespół KMD.

Proces był nietypowy. Na podstawie zamieszczonych na ich profilach informacji zespół deweloperów stworzył spersonalizowane strony internetowe z indywidualnym zaproszeniem do wzięcia udziału w akcji. Kandydaci, którzy je zaakceptowali, spotkali się od razu z menadżerami technicznymi, z pominięciem etapu rozmów z działem HR. Podczas wspólnego przejazdu Teslą rozmawiali o nowych technologiach, programowaniu, a także projektach realizowanych przez KMD i możliwościach rozwoju dla pracowników firmy.

„Znasz już KMD Poland? Być może jeszcze o nas nie słyszałeś, bo jesteśmy na polskim rynku od niedawna. W Danii jesteśmy liderem w branży i od 40 lat pomagamy w cyfryzacji sektora publicznego i prywatnego. Mamy dla Ciebie propozycję: ze względu na Twoje ciekawe doświadczenie, znalazłeś się w niewielkim gronie osób, którym chcielibyśmy zaproponować wyjątkowe doświadczenie! Porozmawiajmy w luźnej atmosferze, w trakcie przejażdżki Teslą, o tym, kim jesteśmy, jakie projekty realizujemy i co możemy Ci zaoferować! Szczegóły znajdziesz w załączniku” – tak brzmiała treść wiadomości wysłanej do wybranych przez rekruterów osób na LinkedIn. Wspomniany załącznik był linkiem do strony WWW, na której każda z nich mogła znaleźć informacje nawiązujące do jej profilu oraz imienne zaproszenie na wspólną wycieczkę samochodem po Warszawie.

EFEKTY DZIAŁAŃ EMPLOYER BRANDING

Spośród 97 zaproszonych do akcji kandydatów na wiadomości odpowiedziało 40%, podczas gdy statystycznie podobny kontakt za pośrednictwem portalu LinkedIn.com udaje się nawiązać z 10-15% skontaktowanych specjalistów IT. Pięcioro z nich skorzystało z przejażdżki w towarzystwie menadżera KMD, a dwoje przeszło do dalszych etapów rekrutacji.

Również w pozostałych kanałach mediów społecznościowych projekt osiągnął oczekiwany rezultat. Na Facebooku wpis o akcji zanotował 7000 odsłon, a wideo było oglądane przez 959 minut. Na LinkedIn z kolei informację zobaczyło blisko 1650 użytkowników.

NAGRODY

Kampania została wyróżniona w kategorii „Innowacja w rekrutacji” trzeciej edycji konkursu „Siła przyciągania” 2018. Konkurs ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych przedsięwzięć, które pozwalają na przyciągnięcie i zatrzymanie w firmie najbardziej utalentowanych pracowników. Organizatorem konkursu jest Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o.

newsletter employer branding Otrzymuj employer brandingowe aktualności. Zapisz się:↓↓↓

Zapisując się na newsletter, wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie newslettera MarkaPracodawcy.pl zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204). Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Brand Position wydawcę portalu MarkaPracodawcy.pl - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. nr 133 poz. 883). Jednocześnie oświadczam, że przysługuje mi prawo wglądu do moich danych oraz ich poprawienia i usunięcia.

REDAKCJA POLECA W TROSCE O POLSKĘ - ODPOWIEDZIALNY SPOŁECZNIE CSRBIZNES

Redakcja MP

Redakcja MP

Szanowni Państwo serdecznie zapraszamy wszystkich pracodawców do III edycji Friendly Workplace 2021.

„Friendly Workplace” to wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników.

Dołącz do programu. Poznaj szczegóły.

Aby otrzymać prospekt ze szczegółami prosimy o kontakt pod adresem: redakcja@markapracodawcy.pl

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Redakcja poleca

Planujesz zwolnienia grupowe?  Bądź odpowiedzialnym pracodawcą i zapewniaj pracownikom profesjonalny outplacement. Profesjonalnie z gwarancją zwolnienia grupowe oraz outpalcement. Zobacz co w tych trudnych chwilach proponuje BIGRAM