Friendly Workplace 2020
Friendly Workplace Friendly Workplace

SGB-Bank SA z nagrodą Friendly Workplace 2020

SGB Bank Friendly Workplace
od lewej: Mirosław Skiba, Błażej Mika, Anna Jaszczak, Karol Wolniakowski, Leokadia Danuta Tołwińska oraz Andrzej Chmielecki.

SGB-Bank SA został założony w 1990 roku przez banki spółdzielcze. W Spółdzielczej Grupie Bankowej pełnimy funkcję banku zrzeszającego dla 192 banków spółdzielczych. Naszym celem jest zapewnienie klientom jak najlepszych rozwiązań biznesowych oraz prowadzenie działalności na rzecz Banków Spółdzielczych SGB. SGB-Bank ma centralę w Poznaniu oraz 18 oddziałów w całej Polsce. W całej organizacji pracuje ponad 700 osób. 

„W 2019 r. zostaliśmy drugim bankiem w Polsce, który w ramach strategii „Mobilnego przyspieszenia”, udostępnił Bankom Spółdzielczym SGB, a co za tym idzie klientom całej Grupy SGB, wszystkie najważniejsze, liczące się na rynku płatności mobilne. W rekordowo krótkim czasie wprowadziliśmy systemy płatności: BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay oraz Fitbit Pay.

Stworzyliśmy również w pełni funkcjonalną i nowatorską aplikację mobilną SGB Mobile, która wkrótce pojawi w sklepach internetowych Google Play i App Store. Właśnie rozpoczęliśmy pilotaż w wybranych Bankach Spółdzielczych SGB.”

Przez 30 lat działalności bank otrzymał wiele cennych nagród i wyróżnień, m. in. Produkt Roku IT@Bank2019 za przygotowanie i wdrożenie BS API, Polski Kompas 2019 dla Spółdzielczej Grupy Bankowej (nagroda przyznana przez redakcję Gazety Bankowej), Srebrny medal Akademii Polskiego Sukcesu dla SGB-Banku SA (nagroda przyznana przez Kapitułę Nagród Polskiego Klubu Biznesu), wyróżnienie Dobra Marka 2019 – Jakość, Zaufanie, Renoma! dla Spółdzielczej Grupy Bankowej oraz wyróżnienie specjalne – Marka Dekady!, Jakość Roku 2018 dla pakietu „Wiele za niewiele” Banków Spółdzielczych SGB, Nagroda dla SGB za promocję Polski Bezgotówkowej (nagroda przyznana przez Fundację Polska Bezgotówkowa).

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

SGB – Razem możemy więcej

„Razem możemy więcej” – to hasło najbardziej według nas charakteryzuje SGB-Bank. SGB to świadomy i odpowiedzialny pracodawca. Jako grupa bankowa stawia na wysokie standardy w komunikacji z pracownikami, opartej na otwartości i dobrej wymianie informacji. To buduje zaufanie i pozytywnie wpływa na zaangażowanie i współpracę całego zespołu. Wysoko oceniamy podejście SGB-Banku w kwestii work-life balance. Widać, że firma dostrzega potrzeby pracowników w tym obszarze i podejmuje wiele inicjatyw – elastyczny czas pracy, możliwość pracy w systemie home office i wspólne akcje sportowe. Bardzo wysoko oceniamy SGB za przyjazne dla zdrowia środowisko pracy – zauważamy dbałość o ekologię i higienę pracy, jak również działania z obszaru profilaktyki zdrowotnej. SGB-Bank to również szerokie grono osób zaangażowanych we wspólnie działania prospołeczne. Cieszy nas otwartość firmy na charytatywne inicjatywy pracowników, np. historia z  psem Visa – przewodnikiem dla osób niewidomych – rewelacyjna! To zdecydowanie buduje dobrą atmosferę, umacnia więzi i relacje między firmą, a pracownikami! SGB-Bank – to  z całą pewnością „friendly” team bo „razem możemy więcej”.       

 

Wybrane fragmenty z ankiety Pracodawcy

 

I. RELACJE Z PRACOWNIKAMI

Kultura naszej organizacji skupiona jest przede wszystkim na dwóch aspektach: rozwoju potencjału pracowników, który dla nas jest faktycznym motorem postępu oraz wspieranie lokalności poprzez działalność banków spółdzielczych. Bezpośrednie relacje – kluczowa jest dla nas wymiana doświadczeń. Słuchamy siebie nawzajem i udzielamy wsparcia.

II. ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Szkolenia i rozwój związany jest z edukacją i zdobywaniem doświadczeń przez pracowników SGB-Banku, ale także dzielenie się wiedzą z bankami spółdzielczymi, które wspieramy w dążeniudo zdobywania wiedzy. Działania w tym zakresie skoncentrowane są na rozwoju kompetencji i wymianie doświadczeń. Wszyscy pracownicy odbywają obowiązkowe szkolenia merytoryczne oraz szkolenia rozwojowe.  Elementem rozwoju pracowników jest także sam proces rekrutacji wewnętrznej. Wykorzystujemy potencjał naszych pracowników i to im w pierwszej kolejności proponujemy awans i rozwój zawodowy.

III. WORK LIFE BALANCE

Hołdując zasadzie że razem można więcej, idea work-life-balance oznacza dla nas wspólne działanie, to znaczy  podejmowanie inicjatyw zarówno dla rodzin naszych pracowników oraz całego Zrzeszenia SGB. W ubiegłym roku udało nam się w SGB-Banku zorganizować Dzień Dziecka. Tego dnia oprócz zabawy dzieci pracowników naszego Banku miały możliwość odwiedzenia rodziców w pracy.

Wyzwanie sportowe SGB to akcja, w której pracownicy wykorzystują aplikację Endomondo i rejestrują trasy oraz kilometry za pomocą telefonu komórkowego. Przez trzy miesiące wszyscy uczestnicy rywalizują indywidualnie i drużynowo wspólnie z Bankami Spółdzielczymi SGB w kategoriach marsz, bieg, rower. W pierwszej edycji w 2019 roku udział wzięło 600 uczestników, w tym 24 członków Zarządów banków (do całej rywalizacji przyłączyło się blisko 100 banków). Biegając, maszerując, jeżdżąc na rowerze, pracownicy Zrzeszenia okrążyli 6-krotnie Ziemię. Taka forma rywalizacji sprawiła, że wiele osób aktywnie spędzało czas poza pracą.

Wiosenny challenge SGB to z kolei inicjatywa, która aktualnie trwa w naszym banku i polega na podejmowaniu tygodniowych wyzwań, które bardzo często ukazują w naszych pracownikach nieznane dotąd talenty. Wyniki i pomysły naszych koleżanek i kolegów publikujemy w intranecie.

IV. ZDROWE MIEJSCE PRACY

Dbając o ekologię rozpoczęliśmy proces segregacji śmieci i odpadów w centrali banku, wyposażając części wspólne w pojemniki do sortowania odpadów tak by każdy pracownik miał do nich szybki i łatwy dostęp. Bezpieczeństwo oraz przestrzeganie przepisów i zasad BHP, w tym szczególna dbałość o okresowe kontrole pomieszczeń, konsultacje z pracownikami dotyczące problematyki związanej z bezpieczeństwem to priorytet. W tym celu przeprowadzamy szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej – merytoryczne i praktyczne. Jesteśmy w trakcie prac nad wprowadzeniem defibrylatorów w centrali, a w następnej kolejności w oddziałach banku.

Wprowadziliśmy nowoczesne nośniki dostępu podczas poruszania się w centrali banku, które podnoszą nasz poziom bezpieczeństwa, ułatwiają przemieszczanie się w budynku i likwidują zbędne bariery. Pracownicy mogą korzystać z wybranej formy systemu bezpieczeństwa, dodatkowo korzystając z telefonu lub smartwatcha. Dbamy o profilaktykę ochronną i stosujemy środki dezynfekujące, szczególnie w obecnej sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem. Nasi pracownicy mogą korzystać z pakietów medycznych oferujących dostęp do wielu lekarzy specjalistów oraz szerokiego zakresu badań diagnostycznych. Zdrowe miejsce pracy to dobre samopoczucie pracowników i praca w estetycznej przestrzeni. Cały czas inwestujemy w remonty pomieszczeń, tak, by nasi pracownicy mogli spędzać czas w pracy w jak najbardziej komfortowych warunkach.

 

V. BENEFITY

Naszym pracownikom oferujemy szereg korzyści takich jak: Pracowniczy Program Emerytalny (PPE), który prowadzimy od 20 lat. Ubezpieczenie zdrowotne w ramach którego wszyscy pracownicy mają dostęp do szerokiego zakresu badań lekarskich i mogą objąć ubezpieczeniem również członków swojej rodziny (opłacając dodatkową składkę). Fundusz Socjalny w którym jest możliwość skorzystania z refundacji wypoczynku zorganizowanego we własnym zakresie, tzw. „wczasy pod gruszą”, pożyczek zwrotnych, refundacji pobytów sanatoryjnych, rehabilitacyjnych, czy też pomocy bezzwrotnej w sytuacjach np. ciężkiej choroby, pożaru, powodzi, kradzieży itp. Grupowe ubezpieczenie pracownicze, które w SGB-Banku SA obejmuje wypłatę świadczeń w przypadku zdarzeń losowych. Każdy pracownik ma możliwość wyboru wysokości składki ubezpieczenia w zależności od wariantu. Atrakcyjny pakiet sportowy umożliwiający wybór ciekawych form aktywności sportowej w wynegocjowanych przez SGB-Bank cenach.

Inicjatywy SGB-Bank

Edukacja na rynku pracy

W ramach edukacji na rynku pracy prowadzimy webinaria dla banków naszego Zrzeszenia w zakresie szkoleniowo-rozwojowym, kadr i HR.

Inicjatywy prospołeczne

Cenimy sobie pomysły naszych pracowników i ich zaangażowanie. Cieszymy się, że wspólnie udało nam się zrealizować wiele inicjatywy, takich jak zbiórki charytatywne – przed Świętami Bożego Narodzenia zebraliśmy słodycze dla podopiecznych Towarzystwa Osób Niesłyszących „TON”, wzięliśmy udział w akcji Szlachetna Paczka, zebraliśmy środki finansowe dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Poznaniu oraz dla jednoprofilowego Szpitala Zakaźnego im. Józefa Strusia na Szwajcarskiej, na sprzęt niezbędny do walki z koronawirusem w ramach akcji zróbMY coś razem!. Zbieraliśmy wspólnie kilometry dla Stowarzyszenia Piękne Anioły i pomagaliśmy poszkodowanym w pożarze w Starych Oborzyskach. Od ponad 15 lat nasi pracownicy współpracują z Ośrodkiem wspomagania rodzin w Kobylnicy i systematycznie prowadzą zbiórki odzieży i paczek na Święta.

W ramach wolontariatu pracownicy SGB-Banku angażują się w różnorodne inicjatywy. Jedną z nich jest wolontariat naszej koleżanki w poznańskiej Fundacji Labrador, która zajmuje się szkoleniem psów przewodników dla osób niewidomych i nieodpłatnie im je przekazuje. Od kilku miesięcy jest z nami Visa: labrador, który będzie w nieodległej przyszłości psem-przewodnikiem dla osób niewidomych. Visa przechodzi właśnie pierwszy etap rocznej socjalizacji, w czasie której psy oswajają się z miejskim hałasem, uczą się skupienia w trudnych sytuacjach, bywają w różnych przestrzeniach. Jesteśmy drugą w historii firmą, która zgodziła się na całodzienny pobyt psa i zajmowanie się nim przez pracownika-wolontariusza.

Zapraszamy na stronę: https://www.sgb.pl/sgb-bank-sa-wyrozniony-nagroda-friendly-workplace-2020/

newsletter employer branding Otrzymuj employer brandingowe aktualności. Zapisz się:↓↓↓

Zapisując się na newsletter, wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie newslettera MarkaPracodawcy.pl zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204). Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Brand Position wydawcę portalu MarkaPracodawcy.pl - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. nr 133 poz. 883). Jednocześnie oświadczam, że przysługuje mi prawo wglądu do moich danych oraz ich poprawienia i usunięcia.

Redakcja MP

Redakcja MP

Szanowni Państwo serdecznie zapraszamy wszystkich pracodawców do III edycji Friendly Workplace 2020.

„Friendly Workplace” to wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników.

Dołącz do programu. Poznaj szczegóły.

Aby otrzymać prospekt ze szczegółami prosimy o kontakt pod adresem: redakcja@markapracodawcy.pl

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Planujesz zwolnienia grupowe?  Bądź odpowiedzialnym pracodawcą i zapewniaj pracownikom profesjonalny outplacement. Profesjonalnie z gwarancją zwolnienia grupowe oraz outpalcement. Zobacz co w tych trudnych chwilach proponuje BIGRAM