Najciekawsze profile pracodawców (cz. 1. Pracuj.pl)

 
 
 

Profile pracodawców już od dawna uznawane są za jedne z najbardziej popularnych narzędzi employer brandingu. Pionierem we wprowadzaniu tego typu rozwiązań na polskim rynku był portal Pracuj.

Aktualnie na stronie Pracuj.pl publikowanych jest ok. 150 profili pracodawców. Postanowiłem dokonać przeglądu wszystkich zgromadzonych tam prezentacji i zarekomendować najbardziej ciekawe przykłady, które zwracają uwagę. Mogą być one inspiracją lub wskazówką dla firm, które przygotowują się do stworzenia własnego profilu pracodawcy. 

Asseco

Oszczędna w grafikę, ale za to bardzo czytelna i klarowna prezentacja firmy. Właściwie jest tu wszystko, co potrzeba. Dobrze zaprezentowany proces rekrutacji oraz sekcja „Dlaczego my?” Pewnym mankamentem jest główne zdjęcie, zaczerpnięte z jednego z internetowych banków zdjęć. Wspomniana fotka jest dość popularna, często przewija się materiałach reklamowych innych firm.

Budimex

Profil bardzo przejrzysty i subtelny, a jednocześnie atrakcyjny wizualnie. Sporo zdjęć. Dobrze ukazana struktura grupy. Umiejętnie zachowane proporcje pomiędzy grafiką i treścią.

Capgemini

Profil Capgemini zwraca uwagę efektownym połączeniem kolorowej, dynamicznej grafiki, ciekawych zdjęć i odpowiednio dobranych haseł promocyjnych. Treść prezentacji komponuje się z grafiką, nie jest przeładowana i dobrze się ją czyta.

Connectis

Profil wyróżniony za ciekawe, kreatywne teksty oraz za interesującą wizualizację graficzną. Jak widać nie zawsze musimy stosować białe tło. Prezentacja Connectis budzi zaufanie i bardzo dobrze reklamuje firmę. Widać, że przygotowywali ją fachowcy.

Grupa Pracuj

Jeden z najbardziej atrakcyjnych profili prezentowanych na portalu. Efektowne, animowane intro. Z resztą cały profil w dużym stopniu wykorzystuje technologię animacji. Umiejętnie zaakcentowane marki produktowe. Bardzo ciekawe, „na sportowo” rozwiązanie sekcji „Jak pracujemy”. Profil Grupy Pracuj zaprzecza przysłowiu, które mówi, że „szewc bez butów chodzi”.  Prezentację przygotowano w przemyślany i profesjonalny sposób.

Intrum Justitia
Wizualizacja oparta na mocnym zaakcentowaniu grafiki i zdjęć. Połączenie jasnej zieleni elementów graficznych z dużymi elementami zdjęciowymi utrzymanymi w szarej tonacji dobrze koresponduje ze sobą. Grafika przyciąga uwagę, jest uporządkowana i nie przeszkadza w czytaniu. Być może zielone tło pod tekstami powinno być odrobinę ciemniejsze.

Reckitt Benckiser

W projekcie prezentacji wykorzystano motyw tablicy korkowej z kolorowymi post-itami, zdjęciami i znaczkami. Treść stylizowana w formie pisma odręcznego. Kolorowa, młodzieżowo stylizowana wizualizacja daje wrażenie, że mamy do czynienia z firmą „młodą duchem”.

Tieto Polska

Profil firmy Tieto udowadnia, że można zaprojektować coś ciekawego nie operując przesadną ilością elementów graficznych. W przypadku prezentacji tego pracodawcy uwagę przyciągają głównie krótkie, ale bardzo wyraźne teksty. Tło, choć kolorowe stanowi jedynie uzupełnienie i nie konkuruje z treścią.

Willson & Brown

Strona początkowa prezentacji wygląda bardzo dynamicznie i efektownie. Szkoda jednak, że firma nie postarała się, aby pozostałe zakładki profilu wyglądały równie atrakcyjnie.

Go Sport

Na koniec klika słów o profilu Go Sport. Posiada on swój odmienny i interesujący wizerunek. Grafika w pełni oddaje specyfikę firmy. Szczególnie podkreśla ją strona główna prezentacji. Gdyby jeszcze lepiej dopracować pozostałe sekcje, zwłaszcza w zakresie odpowiedniego ułożenia i wyróżnienia tekstów było by super.

Specjalnie dla portalu Marka Pracodawcy, opinię przygotował Piotr Ługowski – ekspert z agencji MEDIA HR – od 15-lat związany z obszarem kreacji wizualnej na potrzeby rekrutacji i budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.