Friendly Workplace 2020
Friendly Workplace Friendly Workplace

Nagroda „Friendly Workplace 2019” dla mTab

Friendly-Workplace

Mtab-Friendly-WorkplacemTab zajmuje się tworzeniem nowoczesnej platformy oprogramowania służącej do raportowania i wizualizacji danych, przeznaczonej dla międzynarodowych firm.

Usługi mTab skoncentrowane są głównie na takich obszarach jak: Market Research, Chief Marketing Officer (CMO) Office, Business Intelligence, Market Intelligence, Data Integration, Customer Journey, Dashboard, Storytelling, Cross Tabulation oraz Digital Reporting.

Idealne połączenie fachowej obsługi wsparcia i zaawansowanej technologii sprawiło, że w ciągu ostatnich 30 lat mTab stał się wyborem dla wiodących, światowych marek od motoryzacji przez technologię konsumencką po usługi finansowe.

„Mimo że zatrudniamy około 130 pracowników, wciąż się rozwijamy i mamy portfolio naprawdę dużych klientów. Jesteśmy obecni na całym świecie (Anaheim, Poznań, Detroit, Dallas, Londyn, Tokio, Szanghaj), gdzie pracujemy nad koncepcją oprogramowania i jego rozwojem. Zaufanie naszych klientów, pasja do tego, co robimy i prostota codziennych rozwiązań są dla nas ważne.”

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

FRIENDLY WORKSPACE

„mTab – firma, która działa w interesującym obszarze na mapie nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii dla biznesu. Posiada wielu renomowanych klientów co jest dowodem na innowacyjność i kreatywność zespołu, który stale jest na czasie, rozwija swój potencjał generując coraz to nowe pomysły. Dostrzegamy pozytywnego ducha wewnątrz firmy – ludzie z mTab potrafią z entuzjazmem opowiadać o tym co robią. Podoba nam się kultura firmy opierająca się na otwartych i transparentnych relacjach z pracownikami oraz dobrej komunikacji. Doceniamy też zaangażowanie firmy w tworzenie prorozwojowych programów dla swoich pracowników. Wysokie noty za nowoczesne podejście w obszarze prozdrowotnym i work-life balance. Z benefitów najbardziej przypadły nam do gustu czwartkowe obiady dla pracowników. Ponadto świetne, nowoczesne biuro położone w samym sercu Poznania! Dogodna lokalizacja w prestiżowym budynku w sąsiedztwie klimatycznego Starego Miasta. mTab – zdecydowanie przyjazny workspace!”

I. RELACJE Z PRACOWNIKAMI

Kultura naszej organizacji kształtowana jest poprzez to, w jaki sposób współpracujemy ze sobą nawzajem oraz z klientami – dajemy użytkownikom wyjątkowe możliwości korzystania z naszego produktu. Wszystko co robimy polega na ciągłym doskonaleniu naszych wewnętrznych procesów, tak aby dostarczany przez nas produkt spełniał w stu procentach potrzeby naszych klientów. W całym procesie kształtowania naszego oprogramowania nie zapominamy również o naszych pracownikach, dlatego nieustannie wprowadzamy ulepszenia, które pozwalają łatwiej i szybciej wykonywać codzienne obowiązki.

Kultura mTab ewoluowała wraz z rozwojem firmy oraz naszych pracowników. Wyciągamy wnioski z naszych doświadczeń. Indywidualne poczucie satysfakcji członków zespołu jest dla nas bardzo ważne.

Tworzenie kultury organizacyjnej to nie dzieło przypadku– pamiętamy, by proaktywnie działać i pracować nad nią każdego dnia, biorąc pełną odpowiedzialność za wyniki. Chcemy, aby każdy głos był słyszany, a działalność naszej firmy była przejrzysta. Jesteśmy grupą przyjaciół z fascynującymi zainteresowaniami, którymi chętnie się dzielimy.

Z entuzjazmem podchodzimy do zadowolenia naszych pracowników oraz klientów. Jesteśmy partnerami, a nie dostawcami usług. Pomimo różnych lokalizacji i stref czasowych staramy się zawsze znaleźć dla siebie czas by porozmawiać i okazać wzajemne wsparcie.  Komunikacja to dla nas podstawa. Zawsze mówimy jak jest i nie ukrywamy niczego przed sobą. Przekazujemy informację zwrotną w sposób empatyczny. Kierujemy swoją energię na działanie i szukanie konkretnych rozwiązań.

Relacje z pracownikami

  • Ze względu na ciągły rozwój firmy i wzrost zatrudnienia, z roku na rok wprowadzamy nowe sposoby komunikacji wewnętrznej. Dzięki temu każdy z naszych pracowników może zapoznać się z najważniejszymi zmianami zachodzącymi w firmie, ale także w pełni decydować o kierunku nowych działań. W związku z tym organizujemy dla naszych pracowników mTab Town Hall z zarządem, podczas którego omawiamy długoterminową strategię firmy oraz mTab Breakfast, gdzie dyskutujemy o lokalnych sprawach oraz poznajemy naszych nowych współpracowników.
  • Dbamy również o to, aby informować wszystkich o bieżących sprawach poprzez narzędzie jakim jest firmowy Newsletter. Korzystamy ze specjalnie przygotowywanych kampanii informacyjnych, za tworzenie których odpowiedzialny jest dział HR oraz współpracujący z nim przedstawiciele poszczególnych teamów.
  • Bardzo ważnym elementem budującym wiążącą relacje z naszymi pracownikami jest również IDEA BANK, gdzie każdy może zgłosić swój pomysł, a my jako pracodawca możemy wdrożyć go w życie. Idea otwartych drzwi w komunikacji to najważniejsza kwestia, według której budujemy całą relację z zespołami wchodzącymi w skład naszej organizacji.

II. ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

W celu dostarczenia najwyższej jakości świadczonych przez nas usług dbamy przede wszystkim o rozwój i motywację naszych ekspertów IT. Współpracujemy w modelu opartym na zasadach partnerskich, którego podstawą jest wzajemny szacunek i zasada win-win. Idąc za tym, każdy z nas dąży do tego, aby być coraz lepszym w tym co robi. Do tego niezbędne jest ciągłe doskonalenie się oraz wymiana wiedzy.

70:20:10 – nauka w praktyce, opieka mentora i szkolenia. Każdy z Naszych pracowników ma możliwość uczestnictwa w min. 1 szkoleniu w ciągu roku. Dostrzegamy indywidualne potrzeby rozwojowe, dlatego nie definiujemy ograniczonych form nauki. Dajemy naszym pracownikom możliwość korzystania ze szkoleń e-learningowych. Dzięki platformie DataCamp sami mogą wybierać, które ze szkoleń jest dla nich najbardziej odpowiednie w określonym czasie. Dodatkowo, każdy współpracownik wspólnie z Team Leaderem opracowuje kolejne kroki rozwojowe i na podstawie potrzeb jakie się pojawią ma możliwość skorzystania ze szkoleń i konferencji
(szkolenia produktowe, z ankiet czy badań, „Komunikacja i budowanie relacji”, „Siła feedbacku”, budowanie relacji w zespole – tutaj staramy się łączyć nowych pracowników ze “starymi wyjadaczami”, to pozwala lepiej im się poznać).

Każdy z zespołów ma swój budżet szkoleniowo – integracyjny, który może wydawać według własnych potrzeb i oczekiwań. Pracownicy uczestniczą w licznych meet – up’ ach, konferencjach i webinariach. W firmie odbywają się również, raz w tygodniu zajęcia języka angielskiego i niemieckiego.

III. WORK LIFE BALANCE W mTab

Nie mamy open space, mamy za to common spaces. Co to oznacza? Każdy Team ma dedykowany dla siebie pokój, ale jednocześnie zadbaliśmy w biurze o wiele przestrzeni, gdzie możemy spotkać się ze sobą. Wychodzimy z założenia, że miejsce pracy nie ogranicza się do Twojego biurka, ale jest to również miejsce, w którym możesz swobodnie przedyskutować nie jeden temat. Dlatego zadbaliśmy o wygodnie zaaranżowaną kuchnię, wyciszony chillout room, wyposażonym w sprzęt spełniający oczekiwania pracownika potrzebującego się zrelaksować, ale również tego, który pragnie popracować w skupieniu siedząc w wygodnym fotelu.

Posiadamy elastyczny godziny rozpoczęcia pracy, w zależności od tego czy preferujemy wczesne wstawanie czy mamy na swoim pokładzie „nocnych marków” – każdy znajdzie odpowiednią porę dla siebie. Startujemy między 8:00 a 10:00 i pracujemy maksymalnie do godziny 18:00. Dajemy również możliwość okazjonalnej pracy zdalnej, a po okresie pełnego wdrożenia, gdy pracownik osiąga samodzielność w swoich obowiązkach, oferujemy jeden taki dzień w tygodniu. Bardzo mocno skupiamy się na tym, aby nasi pracownicy czuli się dobrze w biurze podczas upałów. Organizujemy dla nich akcję pt. „Lemoniada Day” i zapewniamy zamrażarkę wypełnioną po brzegi lodami.

Integrujemy się nie tylko w zespole, w którym pracujemy na co dzień, ale również międzyzespołowo. W czerwcu organizujemy piknik Summer Get Together, gdzie pracownicy z rodziną i przyjaciółmi biorą udział w różnych atrakcjach i animacjach na świeżym powietrzu. Z kolei na jesieni pojawia się największy firmowy event – Team Trip – wspólny wyjazd weekendowy za miasto, gdzie Team Spirit jest hasłem przewodnim każdego wydarzenia. Aby każdy z pracowników mógł znaleźć coś dla siebie, zawsze organizujemy ten wyjazd wg zasady: „umysł/duch walki/zabawa” – ze względu na to pracownicy mają możliwość wysłuchania ciekawych wykładów oraz uczestniczą w: grywalizacjach, gokartach, off- road’zie, a dla bardziej wygodnych organizujemy zabiegi w spa i konsultacje prozdrowotne.

Oprócz działań wewnętrznych dbamy również o zewnętrzne środowisko, które nas otacza. Co roku nasi pracownicy angażują się w różnego rodzaju akcje CSR. Jako pracodawca nie pozostajemy bierni w tym temacie. Wspólnie uczestniczymy w WOŚP, akcji szlachetna paczka, czy Shoe box’ie. Wspieramy również indywidualne zainteresowania naszych pracowników, wspomagając ich między innymi w organizacji mistrzostw w GO.

Dzięki tym i wielu różnym działaniom tworzymy w naszej firmie środowisko pracy, które w pełni opiera się na zasadach work-life-balance, gdzie każdy znajdzie coś wyjątkowego dla siebie. 

IV. ZDROWE MIEJSCE PRACY

  • Z roku na rok stajemy się firmą coraz bardziej świadomą w obszarze tworzenia zdrowego
    i ekologicznego miejsca pracy, jakim jest nasze biuro. Ze względu na to stawiamy na ergonomię wymieniając, m.in krzesła biurowe na wielofunkcyjne, które łatwiej jest dostosować do potrzeb pracowników. Wyposażamy pokoje pracownicze w piłki rehabilitacyjne, poduszki sensomotoryczne, kanapy, zieleń oraz dbamy o odpowiednie oświetlenie każdego biurka.
  • Od połowy 2019 r. nasi pracownicy otrzymują również wellbeingowe pigułki wiedzy w postaci infografik, z których mogą dowiedzieć się np., w jaki sposób należy pracować, aby uniknąć zespołu cieśni nadgarstka lub co zrobić, aby nasze oczy mogły odpocząć od ciągłej pracy przed monitorem komputera.
  • W każdy czwartek oferujemy pracownikom zbilansowane i pożywne posiłki, które przygotowuje dla nas restauracja „Zdolnii”. Dzięki prozdrowotnym recepturom i przepisom niejednokrotnie przekonaliśmy się, że zdrowe jedzenie może smakować wyśmienicie. Również pracownicy, którzy cierpią z powodu alergii pokarmowych lub nietolerancji nie muszą rezygnować ze wspólnego firmowego posiłku, gdyż restauracja „Zdolnii” w pełni dostosowują dania do ich potrzeb. Bardzo ważnym elementem funkcjonowania naszego biura jest również segregacja śmieci oraz utylizacja baterii przez firmę Biosystem SA, z którą rozpoczęliśmy współpracę. W celu minimalizacji ilości plastikowych opakowań wprowadziliśmy do naszego biura dystrybutory na wodę.

V. BENEFITY W mTAB

Pracownicy naszej firmy korzystają z szerokiej oferty benefitów. Już od pierwszego miesiąca pracy mogą przystąpić do ubezpieczenia grupowego indywidualnego lub obejmującego ich rodziny czy partnerów. Dodatkowo wszyscy beneficjenci tego ubezpieczenia otrzymują dostęp do klubu, gdzie czekają na nich rabaty na zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz usługi concierge. Co kwartał ubezpieczyciel organizuje specjalne tematyczne konkursy z nagrodami.

Oprócz ubezpieczenia grupowego pracownicy korzystają z różnorodnych pakietów zdrowotnych czy sportowych. Istnieje również możliwość skorzystania z karnetów na siłownię, dzięki współpracy z jedną z tego typu placówek zlokalizowanych przy naszym biurze.

W każdy czwartek organizujemy dla pracowników czwartkowe obiady, których koszt w pełni ponosi pracodawca, a dzięki współpracy z jedną z pobliskich kawiarni tworzymy specjalne oferty rabatowe, lub organizujemy wewnętrzne konkursy, gdzie nagrodami są vouchery na kawę, herbatę i słodkości.

Ze względu na międzynarodowe środowisko pracy w 80% opłacamy pracownikom kursy językowe (język angielski lub niemiecki), które raz w tygodniu odbywają się w biurze naszej firmy. Dbamy o to, aby zajęcia były efektywne, dlatego też stawiamy na małe grupy (max 4 osobowe) i na dostosowywanie sposobu prowadzenia zajęć i poziomu do potrzeb uczestników. Raz na pół roku przeprowadzamy wewnętrzną ankietę, która w jasny sposób przedstawia nam czy sposób organizacji zajęć jest odpowiedni i w pełni spełnia potrzeby danej grupy.

W ramach benefitów każdy zespół ma swój indywidualny budżet integracyjny, który może wykorzystać w celach szkoleniowych lub team buildingowych. Co roku każdy z pracowników, którego staż pracy wynosi ponad 6 miesięcy ma możliwość otrzymania premii rocznej, która uzależniona jest od wyników jego pracy.

ZAANGAŻOWANI SPOŁECZNE

Jesteśmy w pełni świadomi odpowiedzialności wobec społeczeństwa, dlatego chętnie uczestniczymy w projektach charytatywnych. Zawsze stajemy się częścią Drużyny Szlachetnej Paczki. Wspólnie zmieniamy historię życia tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Uwielbiamy inicjatywy, które podpowiadają biznesowi jak wspierać potrzebujących:

  • Bieg Dawcy Szpiku
  • Business Run
  • WOŚP
  • Shoe box
  • Skrzat Helpik- dobry duch Twojego domu

ZAANGAŻOWANI EDUKACYJNIE

Nasi eksperci są autorami licznych artykułów w czasopismach branżowych i na stronach poświęconym tematyce IT. Niejednokrotnie występują jako prelegenci w wydarzeniach takich jak: PTaQ, 4Developers, meet.js, UX Poland, Girls Who Test, inne meetupy.

Uwielbiamy spotkania z ludźmi i wymianę wiedzy – networking to jedno z wielu naszych ulubionych słów, dlatego uczestniczymy w wydarzeniach dedykowanych IT -4Developers, PazuR, meet.JS Summit, Kariera IT, targi pracy – by przyciągać nowe pokolenia i uczyć ich dobrych praktyk oraz tchnąć nowe spojrzenie na naszą pracę. Z takich spotkań wracamy zawsze zainspirowani, z nowymi pomysłami i w pełni gotowi stawić czoła codziennym wyzwaniom.

Zapraszamy na stronę www.poznan.mtab.com oraz www.mtab.com

newsletter employer branding Otrzymuj employer brandingowe aktualności. Zapisz się:↓↓↓

Zapisując się na newsletter, wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie newslettera MarkaPracodawcy.pl zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204). Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Brand Position wydawcę portalu MarkaPracodawcy.pl - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. nr 133 poz. 883). Jednocześnie oświadczam, że przysługuje mi prawo wglądu do moich danych oraz ich poprawienia i usunięcia.

Redakcja MP

Redakcja MP

Szanowni Państwo serdecznie zapraszamy wszystkich pracodawców do II edycji Friendly Workplace 2019 .

„Friendly Workplace” to wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników.

Dołącz do programu. Poznaj szczegóły.

Aby otrzymać prospekt ze szczegółami prosimy o kontakt pod adresem: redakcja@markapracodawcy.pl

Dodaj komentarz

Click here to post a comment

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Planujesz zwolnienia grupowe?  Bądź odpowiedzialnym pracodawcą i zapewniaj pracownikom profesjonalny outplacement. Profesjonalnie z gwarancją zwolnienia grupowe oraz outpalcement. Zobacz co w tych trudnych chwilach proponuje BIGRAM