Friendly-Workplace-2022
Friendly Workplace Friendly Workplace

MINISTERSTWO KLIMATU i ŚRODOWISKA z Nagrodą Specjalną „Friendly Workplace 2021”

Friendly Workplace Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska jest organem administracji rządowej, realizującym zadania z zakresu polityki energetycznej, klimatycznej oraz ochrony środowiska. Dotyczą one m.in. energii jądrowej, elektroenergetyki, , ropy i paliw transportowych, odnawialnych źródeł energii, ochrony powietrza, a zmierzają ku neutralności klimatycznej, sprawiedliwej transformacji i zrównoważonemu rozwojowi.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska to instytucja posiadająca Certyfikat «Pracodawcy Zdrowia» (2019); Członek Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji (od 2019 r.); Członek Koalicji na rzecz Prostego Języka (od 2019 r.). Posiada rejestrację w systemie EMAS – ekozarządzania i audytu (2017).

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

 

PEŁNI ENERGII Z PRZYJAZNYM KLIMATEM

„Z wielką przyjemnością przyznajemy Ministerstwu Klimatu i Środowiska tytuł i Nagrodę Specjalną FRIENDLY WORKPLACE 2021. Warto podkreślić, że Ministerstwo Klimatu i Środowiska jest pierwszym tej rangi urzędem państwowym, nagrodzonym przez naszą redakcję. Skorzystaliśmy z możliwości odwiedzenia Ministerstwa i wynieśliśmy z tej wizyty niezwykle pozytywne wrażenia. Niewątpliwie jest to miejsce dla wszystkich, którym bliskie są sprawy związane z szeroko pojętą gospodarką środowiskową i zrównoważonym rozwojem. Szczególnie, że to właśnie tu budowana jest strategia prowadzenia polskiej polityki środowiskowej i klimatycznej. Gwarantuje to dostęp do szerokiej wiedzy w tych dziedzinach oraz ambitne wyzwania, które wspierają zbieranie doświadczeń i zapewniają owocny rozwój zawodowy.  Naszą uwagę zwrócił także przyjazny klimat pracy w różnorodnym, wielopokoleniowym zespole, w którym praktyka i doświadczenie przenika się z entuzjazmem, energią i kreatywnością. Ministerstwo jako pracodawca stawia na  otwartą, inkluzywną kulturę i politykę personalną, przyjazną dla osób niepełnosprawnych. Na koniec pragniemy przekazać naszą szczególną pochwałę dla ambitnego i kreatywnego zespołu HR, między innymi za ciekawie prowadzony profil na LinkedIn. Ministerstwu Klimatu i Środowiska szczerze gratulujemy!”.

Friendly Workplace Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Friendly Workplace Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Wybrane fragmenty z ankiety Pracodawcy

 

I. RELACJE Z PRACOWNIKAMI

  • ankieta candidate experience po przeprowadzanych naborach;
  • program onboardingowy dla nowych pracowników;
  • organizacja spotkań integracyjnych;
  • organizacja dni świąteczno-rodzinnych dla pracowników i ich dzieci (gry i zabawy, spotkania z Św. Mikołajem, itp.);
  • organizacja wydarzeń o charakterze klimatyczno-środowiskowych angażującym pracowników, np. Dzień bez Samochodu, Światowy Dzień Roweru;
  • organizacja konkursu plastyczno-literackiego dla dzieci pracowników pod nazwą «Klimat wokół nas»;
  • wdrożenie procedury antymobbingowej (m.in. funkcjonowanie Zespołu ds. Równego Traktowania);
  • utworzenie zespołu wewnętrznego ds. komunikacji wewnętrznej inicjującego działania mające na celu usprawnienie w zakresie przepływu komunikacji w organizacji, m.in. opracowywanie i dystrybucja newslettera, podejmowanie działań z obszaru komunikacji skierowanych dla pracowników;
  • badanie exit interview dla pracowników odchodzących z organizacji.

II. ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

  • bogaty pakiet szkoleń/kursów/studiów : od szkoleń poznawczych/merytorycznych po szkolenia z kompetencji społecznych, tzw. miękkich, kursy/szkolenia/seminaria;
  • programy rozwojowe dla menadżerów, dla ekspertów, oraz osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności „na przyszłość”, akademia lidera – ścieżka liderska i ekspercka;
  • liczne kursy językowe, w tym indywidualne dopasowane do potrzeb pracowników;
  • zespoły projektowe, do których można dołączyć, aby realizować dodatkowe zadania, inne niż te wynikające ze stanowiska pracy i dzięki temu wykorzystywać i rozwijać swoje indywidualne predyspozycje

III. WORK LIFE BALANCE

  • ruchomy czas pracy;
  • możliwość opuszczenia biura w godzinach pracy, w sytuacjach prywatnych wymagających osobistego zaangażowania;
  • dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
  • dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
  • możliwość korzystania z telepracy i pracy zdalnej;
  • możliwość udziału w akcjach charytatywnych;
  • zróżnicowane narzędzia do komunikacji wewnętrznej (intranet, newsletter, czat na mailu, programy do telekonferencji).

IV. ZDROWE MIEJSCE PRACY

  • uruchomienie usługi telemedycyny w zakresie badań wstępnych/okresowych/kontrolnych w ramach medycyny pracy;
  • wykonanie stacjonarnego szczepienia pracowników przeciwko grypie;
  • zapewnienie środków ochrony indywidualnej dla pracowników – maseczki, przyłbice, rękawiczki, płyny do dezynfekcji;
  • nowa organizacja stanowisk pracy, na których występuje kontakt z klientem – przegrody szklane i śluzy bezpieczeństwa;
  • zainstalowanie 4 automatów do dezynfekcji rąk;
  • zwiększona częstotliwość czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń i części wspólnych (toalety, umywalnie, kuchnie, części wspólne, klamki, poręcze, drzwi, podłogi);
  • organizacja pracy stacjonarnej w zakresie zachowania reżimu sanitarnego;
  • promowanie wiedzy ma temat ergonomicznych warunków pracy (informacje w intranecie) ;
  • wymiana punktów świetlnych na LED (ograniczenie źródeł światła o złej barwie, o świetle drgających i o niskiej sprawności);
  • zastosowanie w pomieszczeniach farb o przyjaznej barwie tonalnej (tony ciepłe) i tworzących powierzchnie nie przyciągające kurzu;
  • likwidacja wykładzin i dywanów na rzecz powierzchni zmywalnych, łatwych do utrzymania w czystości (parkiety, panele, terakota);
  • wymiana wszystkich standardowych foteli biurowych na fotele o podwyższonych parametrach ergonomicznych;
  • wprowadzenie w bufecie menu wegetariańskiego (śniadania, obiady).

Polityka firmy i działanie firmy na rzecz ochrony zdrowia pracowników w trakcie pandemii

  • wyposażenie pracowników w laptopy, VPN oraz telefony komórkowe do pracy zdalnej;
  • wydanie modemów i routerów internetowych dla osób, które nie mają Internetu lub potrzebują podpiąć do sieci domowej więcej niż jeden sprzęt;
  • uruchomienie dysków sieciowych do przechowywania danych;
  • uruchomienie platformy  chatu  tekstowego,  głosowego  i  wideo  do  wykorzystania podczas pracy zdalnej;
  • szkolenia wewnętrzne z użytkowania narzędzi do pracy zdalnej;
  • spotkania online  inicjowane  samodzielnie,  jak  również  organizacja  profesjonalnych wideokonferencji (z pomocą działu IT) ;
  • opracowanie nowych formularzy elektronicznych (formularze MS Word, MS Excel), jak również nowoczesnych formularzy XML, umożliwiających załatwienie spraw na drodze elektronicznej;
  • opracowanie nowej  Instrukcji  Kancelaryjnej  i  Instrukcji  Archiwalnej  oraz  katalogu JRWA, dzięki którym zwiększono ilość spraw możliwych do załatwienia w sposób elektroniczny;
  • zwiększona obsługa Składu Chronologicznego oraz zwiększenie pełnego odwzorowania cyfrowego dokumentów mających postać tradycyjną, aby pracownik nie mający dostępu do pisma tradycyjnego mógł otrzymać jego pełny skan;
  • uruchomienie wykorzystania   uwierzytelnienia   Profilem   Zaufanym   dokumentów elektronicznych, co umożliwia składanie przez pracowników oświadczeń woli w postaci elektronicznej zamiast w postaci papierowej;
  • opracowanie nowych  treści  szkoleń  interaktywnych  na  elektronicznej  platformie szkoleniowej do samodzielnej nauki, również w przypadku potrzeby wykonania szkoleń okresowych.

V. BENEFITY

  • indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych);
  • możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego;
  • zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów;
  • praca zgodnie z systemem ekozarządzania i audytu (EMAS);
  • dogodna lokalizacja
  • bufet kulinarny w siedzibie urzędu;
  • pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
  • miejsce do odświeżenia się.

INICJATYWY EDUKACYJNE I SPOŁECZNE

Edukacja na rynku pracy:

  • udział w kilkunastu targach pracy i seminariach dla pracodawców w ostatnich 3 latach (organizowanych m.in. przez Uniwersytet Warszawski, AGH w Krakowie, Uniwersytet Śląski w Katowicach);
  • organizacja wizyt studyjnych dla studentów (m.in. z Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego);
  • współpraca z Biurami Karier polskich uczelni;
  • organizacja staży dla osób bezrobotnych, programów stażowych „Energia dla przyszłości” oraz „Klimat dla przyszłości” dla studentów i absolwentów najlepszych uczelni w Polsce, stażu dla osób z niepełnosprawnościami (współpraca z fundacją Sustinae), praktyk studenckich i wolontariatów.

Wolontariat pracowniczy

  • organizacja 3 akcji honorowego krwiodawstwa skierowanych do pracowników;
  • zaangażowanie pracowników w charytatywną akcję „Szlachetna Paczka”;
  • zbiórka darów dla zwierząt ze schronis

Strona www: https://www.gov.pl/web/klimat
Profil Ministerstwa na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/ministerstwo-klimatu/

Redakcja MP

Redakcja MP

Serdecznie zapraszamy pracodawców do udziału w VII edycji Friendly Workplace 2024.

Certyfikat "Friendly Workplace" to wyjątkowe wyróżnienie dla pracodawców, którzy kładą nacisk na dobro pracowników i tworzenie środowiska pracy, które jest zarówno przyjazne, jak i rozwijające. Jeśli zależy Ci na zadowoleniu swoich pracowników oraz na budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy, to udział w tym programie jest dla Ciebie.

W ramach programu otrzymasz wsparcie w tworzeniu nowoczesnej polityki personalnej oraz wiedzę niezbędną do stworzenia przyjaznego i rozwijającego się środowiska pracy.

Nie zwlekaj i dołącz już dziś do grona firm, które rozumieją, że szczęśliwi i zmotywowani pracownicy to klucz do sukcesu biznesowego.

Aby dowiedzieć się więcej o programie i uzyskać szczegółowe informacje, prosimy o kontakt pod adresem redakcja@markapracodawcy.pl.

Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony, gdzie znajdziecie więcej informacji oraz poznacie laureatów poprzednich edycji: Dołącz do programu. Poznaj Laureatów.