Jak wybrać agencję do współpracy przy realizacji projektów Employer Branding?

 
Jak wybrać agencję Employer Branding?
 
 
Jak wybrać agencję Employer Branding?

Najważniejsze jest portfolio realizacji i doświadczenie we wdrażaniu strategii. Kreatywność i innowacyjność. Doświadczenie w działach HR i marketingu.

Planujesz działania w zakresie Employer Branding? Chcesz zatrudnić właściwą agencję? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiedniego partnera.

Na polskim rynku usług dla Pracodawców funkcjonuje kilkadziesiąt firm oferujących wsparcie w zakresie budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Na jakie elementy zwrócić uwagę w przetargu wyłaniającym dostawcę usług w tym obszarze?

 Doświadczenie
Wybierając firmę do współpracy powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na doświadczenie. Tematyka employer branding od kilku lat stała się bardzo popularna. Na rynku pojawiło się wiele firm oraz specjalistów-freelancerów oferujących swoje usługi i doradztwo w tym zakresie. Mało która agencja posiada jednak w swoim zespole doradców mogących pochwalić się kilkunastoletnim doświadczeniem w tej dziedzinie.

Nie teoria a praktyka
Bardzo ważne jest aby nasz przyszły partner posiadał duże doświadczenie w praktyce. W obszarze employer branding funkcjonuje wielu specjalistów, jednak znaczna część z nich to osoby, które obszar ten znają bardziej od strony teoretycznej i podręcznikowej niż praktycznej.

Wszechstronność doświadczenia
Zdecydowana większość agencji i konsultantów EB zdobywała doświadczenie głównie w działaniach skierowanych do studentów i absolwentów, dlatego kwalifikując firmę do współpracy trzeba ocenić czy posiada ona wystarczająco wszechstronne doświadczenie. Czy posiada praktykę np. w projektach adresowanych do menedżerów lub fachowców wąskich specjalizacji?

 Portfolio Kreatywne
Kluczowy element doboru. Bez profesjonalnej pomysłowej i atrakcyjnej kreacji nie może być mowy o sukcesie w działaniach employer branding. Z tego powodu jednym z głównych kryteriów w wyborze firmy do współpracy powinno być portfolio kreatywne agencji. Na jego podstawie możemy określić skalę i wszechstronność doświadczenia, wszechstronność i poziom dotychczasowych realizacji, a także grupę klientów, dla których realizowane były zlecenia.

 Zespół Agencji
Warto przyjrzeć się kim są osoby które będą brały udział w realizacji projektu np.: czy są to ludzie z doświadczeniem w employer branding, zaznajomieni i rozumiejący problematykę HR. Największy problem mają z tym typowe agencje reklamowe. Nie posiadając odpowiedniej wiedzy na temat rekrutacji nie mogą być merytorycznym pratnerem dla Działu Personalnego. Z tego powodu sugerujemy raczej wybór firmy związanej z rynkiem HR. Warto, aby agencja posiadała w swoim gronie osoby z doświadczeniem w doradztwie personalnym, grafików, programistów, specjalistów marketingu online.

Cena
W działaniach employer branding liczy się głównie kreatywność rozwiązań a to kosztuje sporo pracy. Agencja oferująca najniższe ceny nie koniecznie zapewni nam dobry poziom kreacji i skuteczność realizacji, dlatego w tym punkcie należy kierować się rozważną oceną relacji pomiędzy ceną i jakością.

 Piotr