Friendly Workplace 2020
Narzędzia Warto wiedzieć

Jak tworzyć skuteczne ogłoszenia rekrutacyjne? 10 zasad

Skuteczne ogłoszenie prasowe może być pierwszym filtrem odsiewającym wspaniałych kandydatów od kandydatów przeciętnych. Poniżej przedstawimy 10 zasad skutecznego ogłoszenia rekrutacyjnego.

 I – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Ogłoszenie rekrutacyjne to podstawowa wizytówka pracodawcy i dobre narzędzie komunikacji informacji o firmie. Pamiętaj, że wiele osób po raz pierwszy dowie się o Twojej firmie czytając ogłoszenie rekrutacyjne. Wykorzystaj ten fakt i postaraj się aby informacje na temat firmy podane były w ciekawy i interesujący sposób.

II – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Dołóż wszelkich starań aby Twoje ogłoszenie posiadało efektowny i dynamiczny wizerunek. Jeśli jednak Twoja firma posiada stonowane i konserwatywne visual identity wyrazem ekspesji niech będzie umieszczone w ogłoszeniu dynamiczne zdjęcie, motyw graficzny albo inspirujące hasło.

III – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Teksty ogłoszenia publikowanego w Internecie najlepiej prezentuj na jasnym tle. Teksty na ciemnym tle szybciej męczą wzrok użytkownika.

IV – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Do tekstów, a zwłaszcza akapitów tekstowych stosuj standardowe, tradycyjne i czytelne czczionki.

V – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Adres odnośnika do strony internetowej powinien być zaprezentowany nie tylko w formie graficznej ale również w formie tekstowej. Cześć osób nie rejestruje adresów internetowych publikowanych jako znak graficzny.

VI – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Postaraj się, aby Twoje ogłoszenia nie były sztampowe. Stwórz dla wybranych stanowisk odmienny motyw przewodni ogłoszenia, inny np. dla informatyka, a inny dla księgowego.

VII – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

W ogłoszeniach internetowych treść czytamy od góry do dołu. Unikaj zatem stosowania kolumnt tekstowych. To źle wpływa na przejrzystość ogłoszenia i utrudnia użytkownikom jego przeczytanie.

VIII – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Jeśli Twoja oferta obfituje w dużą ilość tekstu stosuj pomiędzy poszczególnymi akapitami śródtytuły. Zwiększy to przejrzystość ogłoszenia oraz ułatwi jego czytanie

IX – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Nazwa stanowiska oraz miesjce pracy są bardzo istotnym elementem ogłoszenia dlatego powinny być wyraźnie zaakcentowane w ogłoszeniu.

X – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

W treści ogłoszenia nie zapomnij o ciekawostkach na temat firmy oraz wszelkich pozytywach i korzyściach związanych z podjęciem pracy na oferowanym stanowisku.

ogłoszenie rekrutacyjne
ogłoszenie rekrutacyjne

[subscribe2]

 

newsletter employer branding Otrzymuj employer brandingowe aktualności. Zapisz się:↓↓↓

Zapisując się na newsletter, wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie newslettera MarkaPracodawcy.pl zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204). Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Brand Position wydawcę portalu MarkaPracodawcy.pl - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. nr 133 poz. 883). Jednocześnie oświadczam, że przysługuje mi prawo wglądu do moich danych oraz ich poprawienia i usunięcia.

Redakcja MP

Redakcja MP

Szanowni Państwo serdecznie zapraszamy wszystkich pracodawców do III edycji Friendly Workplace 2020.

„Friendly Workplace” to wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników.

Dołącz do programu. Poznaj szczegóły.

Aby otrzymać prospekt ze szczegółami prosimy o kontakt pod adresem: redakcja@markapracodawcy.pl

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Planujesz zwolnienia grupowe?  Bądź odpowiedzialnym pracodawcą i zapewniaj pracownikom profesjonalny outplacement. Profesjonalnie z gwarancją zwolnienia grupowe oraz outpalcement. Zobacz co w tych trudnych chwilach proponuje BIGRAM