Jak tworzyć skuteczne ogłoszenia rekrutacyjne? 10 zasad

ogłoszenie rekrutacyjne

Skuteczne ogłoszenie prasowe może być pierwszym filtrem odsiewającym wspaniałych kandydatów od kandydatów przeciętnych. Poniżej przedstawimy 10 zasad skutecznego ogłoszenia rekrutacyjnego.

 I – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Ogłoszenie rekrutacyjne to podstawowa wizytówka pracodawcy i dobre narzędzie komunikacji informacji o firmie. Pamiętaj, że wiele osób po raz pierwszy dowie się o Twojej firmie czytając ogłoszenie rekrutacyjne. Wykorzystaj ten fakt i postaraj się aby informacje na temat firmy podane były w ciekawy i interesujący sposób.

II – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Dołóż wszelkich starań aby Twoje ogłoszenie posiadało efektowny i dynamiczny wizerunek. Jeśli jednak Twoja firma posiada stonowane i konserwatywne visual identity wyrazem ekspesji niech będzie umieszczone w ogłoszeniu dynamiczne zdjęcie, motyw graficzny albo inspirujące hasło.

III – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Teksty ogłoszenia publikowanego w Internecie najlepiej prezentuj na jasnym tle. Teksty na ciemnym tle szybciej męczą wzrok użytkownika.

IV – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Do tekstów, a zwłaszcza akapitów tekstowych stosuj standardowe, tradycyjne i czytelne czczionki.

V – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Adres odnośnika do strony internetowej powinien być zaprezentowany nie tylko w formie graficznej ale również w formie tekstowej. Cześć osób nie rejestruje adresów internetowych publikowanych jako znak graficzny.

VI – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Postaraj się, aby Twoje ogłoszenia nie były sztampowe. Stwórz dla wybranych stanowisk odmienny motyw przewodni ogłoszenia, inny np. dla informatyka, a inny dla księgowego.

VII – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

W ogłoszeniach internetowych treść czytamy od góry do dołu. Unikaj zatem stosowania kolumnt tekstowych. To źle wpływa na przejrzystość ogłoszenia i utrudnia użytkownikom jego przeczytanie.

VIII – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Jeśli Twoja oferta obfituje w dużą ilość tekstu stosuj pomiędzy poszczególnymi akapitami śródtytuły. Zwiększy to przejrzystość ogłoszenia oraz ułatwi jego czytanie

IX – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

Nazwa stanowiska oraz miesjce pracy są bardzo istotnym elementem ogłoszenia dlatego powinny być wyraźnie zaakcentowane w ogłoszeniu.

X – Zasada dobrego ogłoszenia rekrutacyjnego

W treści ogłoszenia nie zapomnij o ciekawostkach na temat firmy oraz wszelkich pozytywach i korzyściach związanych z podjęciem pracy na oferowanym stanowisku.

ogłoszenie rekrutacyjne

ogłoszenie rekrutacyjne

[subscribe2]