Friendly-Workplace-2022
Friendly Workplace Friendly Workplace

Henkel Polska z tytułem „Friendly Workplace 2019”

Henkel-Friendly-WorkPlaceHenkel oferuje na całym świecie produkty czołowych marek i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat. Henkel zatrudnia na całym świecie 53 tys. pracowników, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i dążeniu do kreowania trwałej wartości.

W Polsce firma zatrudnia ponad 950 pracowników i posiada 6 centrów produkcyjnych oraz międzynarodowe centrum badań i rozwoju w Stąporkowie. Jako uznany lider zrównoważonego rozwoju Henkel zajmuje czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. W Polsce cieszy się reputacją dobrego pracodawcy i firmy odpowiedzialnej społecznie, co potwierdzają liczne niezależne nagrody i wyróżnienia. Firma Henkel Polska jest też sygnatariuszem Karty Różnorodności.

Odpowiedzialny biznes + Odpowiedzialny pracodawca

Jednym z filarów kultury korporacyjnej i jedną z kluczowych korporacyjnych wartości firmy Henkel jest zrównoważony rozwój, rozumiany także jako społeczna odpowiedzialność biznesu. Firma pragnie być odpowiedzialnym producentem, odpowiedzialnym współobywatelem, odpowiedzialnym i uczciwym uczestnikiem działań rynkowych, a także odpowiedzialnym pracodawcą. Przekłada się to na sposób działania na wszystkich poziomach funkcjonowania organizacji i wsparcie pracowników w realizacji ich pomysłów i akcji prospołecznych. Dzięki temu różnego rodzaju działania oraz kampanie prospołeczne i wolontariackie, podejmowane z inicjatywy i z udziałem pracowników, stały się trwałym elementem życia firmy i ważnym wyróżnikiem kultury organizacyjnej firmy.

Zdobywca prestiżowych nagród

Z bogatego portfolio wyróżnień, jakie otrzymała firma Henkel warto wymienić takie tytuły jak „Top Employer” (2010, 2011 i 2013), „Pracodawca GodnyZaufania” (2012), Certyfikat HR Najwyższej Jakości (2015, 2017 i 2018), „SolidnyPracodawca” (2015 i 2018), a także Nagrodę „Złoty Listek CSR” (2012) i „Biały Listek CSR” (2015, 2016,2017, 2019).

 

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

NA GRUNCIE RÓŻNORODNOŚCI…

„Henkel to w naszej ocenie jeden z najbardziej wartościowych pracodawców w Polsce i na świecie. Odkąd pamiętamy firma odważnie stawia na innowacje oraz wytycza nowe trendy w biznesie, np. w odniesieniu do wartości, etyki czy propagowania koncepcji zrównoważonego rozwoju. W wymiarze HR Henkel szczególnie imponuje nam konsekwencją w tworzeniu nowoczesnych standardów pracy, kreowaniu otwartej i przyjaznej kultury pracy opartej na różnorodności i partnerskich relacjach pomiędzy ludźmi. Bardzo wysoko oceniamy podejście firmy w takich kwestiach jak wspieranie rozwoju zawodowego kobiet oraz szacunek dla idei work-life balance. Nie sposób pominąć zaangażowania firmy w tworzenie szerokiej gamy nowoczesnych narzędzi na rzecz rozwoju pracowników. Wszystkie wspomniane atuty przełożyły się na bardzo dobry wynik firmy w ocenie kolegium naszej redakcji. Jesteśmy przekonani, że nagroda „Friendly Workplace 2019” trafia w naprawdę godne ręce.”  

Henkel Polska Friendly Workplace
Na zdjęciu od lewej: Janusz Gołębiowski – Prezes Henkel Polska, Dalej – Karolina Szmidt – HR Cluster Head Henkel Polska.

I. RELACJE Z PRACOWNIKAMI


Wiemy, że za sukcesem firmy stoją ludzie i to oni są źródłem naszej przewagi konkurencyjnej. Dlatego doceniamy naszych pracowników, stawiamy przed nimi wyzwania i nagradzamy wyniki. Firma Henkel Polska to zespół 1000 ambitnych i pełnych pasji pracowników, którzy współtworzą kulturę organizacji. U jej podstaw tkwi poczucie odpowiedzialności, uczciwość, szacunek dla innych i działanie zespołowe.

Jednym z podstawowych wyznaczników kultury organizacji firmy jest szacunek dla różnorodności. Od ponad 10 lat Henkel realizuje Globalną Politykę Różnorodności i Inkluzji, co znajduje swoje umocowanie w 10 zasadach Global Compact – inicjatywy, której Henkel jest sygnatariuszem od 2003 r.

Z uwagi na charakter i skalę działania firmy, a także najważniejsze wyzwania demograficzne współczesnego świata, Globalna Polityka Różnorodności i Inkluzji koncentruje się w firmie Henkel na trzech aspektach:

  • Kultury, bo jako firma działająca w wielu kręgach kulturowych w 75 krajach i zatrudniająca pracowników 125 narodowości, Henkel jest przekonany, że właśnie kulturowe i międzynarodowe zróżnicowanie zespołu jest warunkiem rozumienia specyfiki lokalnych rynków, podejmowania właściwych decyzji i odnoszenia biznesowych sukcesów.
  • Wieku, bo społeczność nie tylko Europy, ale także całego świata starzeje się, a w sytuacji nadchodzącej niewydolności systemów emerytalnych będziemy pracować coraz dłużej. Firma musi być więc przygotowana na wyzwania wielopokoleniowej organizacji.
  • Płci, między innymi dlatego, że kobiety są naturalnym źródłem talentów, z którego rynek pracy powinien korzystać w stopniu o wiele większym niż obecnie.

Polityka zarządzania różnorodnością w Henklu wspiera sukces biznesowy firmy i buduje jej przewagę konkurencyjną:

  • Różnorodne zespoły – składające się z pracowników reprezentujących różne kultury, pochodzenie, płeć, wiek czy przekonania – wykazują się lepszym zrozumieniem specyfiki
    i dynamiki poszczególnych rynków oraz preferencji i zwyczajów konsumenckich, a także większą kreatywnością w działaniu i rozwiązywaniu problemów. Dzięki temu podejmują lepsze decyzje biznesowe z korzyścią dla sukcesu finansowego firmy.
  • Polityka różnorodności – pozwalająca bez uprzedzeń oceniać potencjał i możliwości poszczególnych pracowników oraz oferować im korzystne warunki zatrudnienia i rozwoju zawodowego w ramach organizacji – stanowi odpowiedź na zmiany rynku pracy związane z wyzwaniami demograficznymi, w tym starzeniem się społeczeństw, rosnącą roląę kobiet w społeczeństwie, niedostatkiem podaży wykwalifikowanych pracowników, odmiennymi oczekiwaniami i wyobrażeniami o pracy młodszych roczników.
  • Polityka różnorodności oparta na szacunku dla jednostki przekłada się na wyższą kulturę i jakość zarządzania, lepszą atmosferę współpracy w zespołach z korzyścią dla sukcesu biznesowego firmy oraz pracowników, którzy czują się bardziej doceniani; ponadto przyczynia się do wzrostu ich wewnętrznej motywacji i lojalności w stosunku do firmy.
  • Właściwa realizacja polityki różnorodności pozwala zadbać o „zdrową” strukturę wiekową organizacji, z odpowiednią reprezentacją pracowników z różnym stażem i w różnym wieku, co sprzyja naturalnemu transferowi wiedzy między pokoleniami pracowników i gwarantuje firmie stabilne funkcjonowanie.

Leadership Commitments

Naszą kulturę korporacyjną i atmosferę w miejscu pracy budujemy także w oparciu o nowo ogłoszone zasady współpracy i współdziałania tzw. Leadership Commitments (zobowiązania liderskie). Leadership Commitments obowiązują wszystkich pracowników naszej firmy bez względu na dział, stanowisko czy charakter pracy.

Etyka w działaniu

Na straży realizacji wartości, zasad i kodeksów w codzienności korporacyjnej stoi Dział Compliance. Jego rolą jest także prowadzenie regularnych szkoleń dla wszystkich pracowników z zakresu obowiązujących zasad. Henkel prowadzi również stały monitoring procesów pracy i zasad współpracy pod kątem przestrzegania obowiązujących procedur. Służą temu regularne audyty wewnętrzne, jak również tzw. Compliance Line, czyli anonimowa linia telefoniczna, dzięki której każdy pracownik może zgłosić zauważone nieprawidłowości czy naruszenia, o których z różnych powodów nie chce lub nie może poinformować firmy bezpośrednio.

W czerwcu 2016 r. w polskim oddziale firmy Henkel została wdrożona procedura antymobbingowa, której celem jest przeciwdziałanie wszelkim aktom dyskryminacji i mobbingu. Procedura działa na trzech poziomach: zapobiegania, interwencji i edukacji. W ramach procedury została powołana do życia Komisja Antymobbingowa. W jej skład weszli pracownicy cieszący się powszechnym zaufaniem w organizacji. Każdy pracownik ma prawo zgłosić do Komisji zachowania lub sytuacje wzbudzające jego wątpliwości, wysyłając wiadomość na dedykowany adres e-mail.

II. ROZWÓJ PRACOWNIKÓW


Ogromną rolę przykładamy do oferowania pracownikom nowoczesnych narzędzi i programów szkoleniowych z dużym udziałem materiałów on-line, które umożliwiają personalizację programów kształcenia i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb. Całość oferty szkoleniowej pod parasolem Global Henkel Academy składa się z 7 bloków:

  • kompletny program onboardingowy dla nowych pracowników
  • programy rozwoju osobistych kompetencji
  • programy rozwoju kompetencji zawodowych – zarządzania biznesem
  • programy diagnostyczne
  • programy rozwoju kompetencji przywódczych
  • programy szkoleniowe wg potrzeb poszczególnych jednostek biznesowych
  • korporacyjne programy szkoleniowe – np. rozwoju kompetencji cyfrowych

W każdym z bloków oferowane są zarówno szkolenia stacjonarne, jak i duży wybór szkoleń on-line, umieszczonych na specjalnej platformie e-learningowej Henkel Global Academy.

Kluczową częścią programów rozwojowych w Henklu są także coroczne procesy Oceny Wyników Pracy i Rozwoju Talentów. Proces Oceny Wyników Pracy, który ma miejsce w styczniu każdego roku, nastawiony jest na docenianie indywidualnego wkładu każdego pracownika w realizację strategii firmy. Z kolei proces Rozwoju Talentów, który przebiega we wrześniu, służy tworzeniu indywidualnych planów rozwoju i wiarygodnych planów sukcesji w ramach poszczególnych zespołów.

Dodatkowo w firmie funkcjonuje szereg wyspecjalizowanych programów rozwojowych, skierowanych i skrojonych do potrzeb poszczególnych grup pracowników, np. kadry menedżerskiej, młodych pracowników z wyjątkowym potencjałem rozwoju, kobiet, etc.

Kształcenie i rozwój umiejętności przywódczych kadry kierowniczej

Zasada TripleTwo

Menedżerowie średniego i wyższego szczebla w ogromnym stopniu odpowiadają za kulturę organizacyjną firmy. To od nich zależy czy polityka różnorodności znajdzie odzwierciedlenie w praktyce firmowej i kulturze zarządzania zespołami, oraz w jakim stopniu programy wspierające różnorodność będą faktycznie dostępne i wykorzystywane przez pracowników. Zarządzanie różnorodnymi zespołami, ich motywowanie czy rozwiązywanie potencjalnych konfliktów w duchu inkluzyjności to jednak prawdziwe wyzwanie dla menedżera. Dlatego zarząd firmy w procesie kształcenia umiejętności przywódczych kładzie nacisk na kwestie rozwijania wrażliwości kulturowej oraz poszanowania odmienności poglądów i postaw. Odbywa się to zarówno dzięki odpowiednio dobranym szkoleniom, jak i budowaniu międzynarodowych ścieżek karier.

W firmie Henkel rozwój zawodowy menedżerów – oznaczający nabywanie potrzebnych umiejętności i doświadczeń – przebiega zgodnie z zasadą TripleTwo. Oznacza to, że osoby o największym potencjale do obejmowania najwyższych stanowisk kierowniczych pracują kolejno co najmniej w dwóch różnych działach, dwóch różnych sektorach działalności firmy oraz dwóch krajach. Dzięki temu poznają specyfikę funkcjonowania firmy w różnych kontekstach, mają szansę zdobyć cenne doświadczenia i rozwinąć umiejętności adaptacyjne w międzynarodowym środowisku pracy. Te doświadczenia pozwalają menedżerom rozwinąć miękkie kompetencje, takie jak większa elastyczność, otwartość na zmiany oraz umiejętność dostosowywania się do nowych okoliczności i wyzwań. Zasada TripleTwo ma ścisły związek z realizacją polityki różnorodności. Działając na kilku kontynentach i w różnych warunkach kulturowych, firma dba o to, aby jej pracownicy akceptowali odmienność kultur i różnych sposobów myślenia, a ponadto traktowali zasady współpracy w różnorodnych zespołach jako ważny i przydatny zasób w rozwiązywaniu problemów oraz tworzeniu innowacyjnych rozwiązań.

Program iLead

W tak dużej organizacji jak Henkel bardzo ważne jest wypracowywanie w gronie szerokiej kadry kierowniczej wspólnego rozumienia strategii i kierunków rozwoju firmy oraz wspólnych standardów i kultury zarządzania, w zgodzie z wartościami firmy i jej głównymi politykami. W polskim oddziale firmy Henkel służy temu celowi program iLead. To platforma komunikacji i networkingu wszystkich przedstawicieli kadry kierowniczej, dająca możliwość dyskusji o biznesie i zarządzaniu, wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk, a także czerpania inspiracji do podejmowania codziennych wyzwań w obszarze szeroko rozumianego kierowania zespołami. Program realizowany jest poprzez spotkania plenarne oraz warsztaty. Tematy, które często powracają w dyskusjach, to m.in. zarządzanie poprzez wartości, rola dialogu i informacji zwrotnej w zarządzaniu zespołami, rola zarządu oraz menedżerów w tworzeniu kultury organizacyjnej opartej na szacunku i otwartej komunikacji. Seminaria, które odbywają się w grupach warsztatowych ukierunkowane są na doskonalenie specyficznych umiejętności komunikacyjnych i menedżerskich, koniecznych w efektywnym wypełnianiu funkcji lidera w różnorodnych zespołach.

Platforma umożliwia skuteczną wymianę doświadczeń między menedżerami całej firmy pracującymi w różnych działach, sektorach biznesowych i oddziałach. To także ważne narzędzie do dwustronnej komunikacji pomiędzy ścisłym zarządem a liderami, pozwalające na otwartą dyskusję i wypracowanie wspólnych praktyk w zakresie komunikacji i zarządzania zespołami. Obecnie programem iLead objętych jest w Polsce ponad 120 kierowników różnego szczebla.

Programy mentoringowe

Jednym z najbardziej skutecznych i najbardziej cenionych przez pracowników narzędzi rozwojowych w polskim oddziale firmy Henkel jest Program mentoringu skierowany do menedżerów oraz młodych pracowników z potencjałem do objęcia kierowniczych stanowisk w niedługiej przyszłości. Podstawowym celem programu jest rozwój umiejętności i kompetencji pracowników w relacji mistrz–uczeń. Mentor staje się dla ucznia ważnym punktem odniesienia i partnerem do pogłębionej rozmowy o rozwijaniu kluczowych umiejętności i budowaniu własnej kariery. Dla obu stron jest to ważna lekcja dialogu, otwartej komunikacji i budowania relacji na gruncie szacunku, zrozumienia i empatii, co bezpośrednio wspiera budowanie inkluzywnej kultury korporacyjnej w polskim oddziale firmy.

Wspieranie rozwoju zawodowego i karier kobiet

W firmie Henkel stworzenie kobietom równych szans rozwoju kariery zawodowej jest jednym z podstawowych wyzwań w zarządzaniu kwestiami różnorodności. Celem firmy jest zwiększanie udziału kobiet w kadrze zarządzającej. W ciągu ostatnich kilku lat rósł on stopniowo o 3 punkty procentowe rok do roku i na koniec 2018 r. wyniósł 37%. To bardzo dobry rezultat, biorąc pod uwagę, że odsetek kobiet w całej organizacji to zaledwie 30%.

Jednym z działań prowadzonych przez firmę w celu wyrównywania szans pracowników obu płci jest program Women in Leadership realizowany w Polsce od 2013 r. Inicjatywa ma na celu wspieranie rozwoju osobistego i karier zawodowych kobiet. Program jest platformą wymiany doświadczeń i networkingu pomiędzy pracownikami różnych działów i funkcji, wzmacniającą poczucie jedności kulturowej całej organizacji. Uczestniczki programu poprzez udział w spotkaniach tematycznych, warsztatach, treningach rozwijają swoje menedżerskie umiejętności, a dzięki wzajemnemu wsparciu budują pewność siebie i wzmacniają swoje poczucie sprawczości.

Wspieraniu karier kobiet sprzyjają także elastyczne formy zatrudnienia i towarzyszące im rozwiązania organizacyjne, które pozwalają pracownikom łatwiej łączyć pracę zawodową z życiem osobistym, np. elastyczne godziny pracy, możliwość pracy w niepełnym wymiarze godzin czy praca z domu. Mogą z nich korzystać wszyscy pracownicy, choć rozwiązania te są szczególnie cenne dla kobiet łączących pracę zawodową z wymagającą rolą matki.

Wspieranie rozwoju zawodowego młodych pracowników

Młode osoby w wieku 20–35 lat, stanowiące dziś blisko 40% osób w wieku produkcyjnym w Polsce, są dla firmy Henkel ważną grupą pracowników. To od nich w niedługiej przyszłości będzie zależeć sukces firmy, dlatego istotne jest zapewnienie im odpowiednich warunków rozwoju zawodowego. Służą temu m.in. programy rozwojowe You Grow 1 oraz You Grow 2 przeznaczone dla pracowników, którzy nie pełnią jeszcze funkcji menedżerskich, ale wyróżniają się ponadprzeciętnym zaangażowaniem i potencjałem do objęcia stanowisk kierowniczych w przyszłości.

Inicjatywy samokształceniowe na zasadzie wolontariatu wiedzy

Przykładowym pomysłem na poprawę funkcjonowania organizacji, który przedstawili uczestnicy projektu You Grow kilka lat temu, jest program Skills Trade – stacjonarnych szkoleń prowadzonych przez pracowników-ekspertów dla pozostałych pracowników na zasadzie wolontariatu wiedzy. W ramach programu odbywają się zarówno szkolenia umiejętności twardych, takich jak np. zaawansowana obsługa programu Excel, jak również miękkich kompetencji, np. komunikacji bez przemocy. Program Skills Trade działa za zgodą i przy poparciu zarządu firmy, a wszystkie szkolenia prowadzone są w godzinach pracy.

Najnowszą oddolną inicjatywą młodych pracowników polskiego oddziału Henkla o charakterze wolontariatu wiedzy jest powołanie do życia czteroosobowego zespołu doradców w zakresie korzystania ze zdobyczy świata technologii cyfrowych, czyli tzw. Digital Buddies. Doradcy dzielą się wiedzą z innymi pracownikami, udzielając indywidualnych porad, m.in. w zakresie robienia zakupów w sieci czy poruszania się po mediach społecznościowych.

III. WORK – LIFE BALANCE W HENKLU


Przejawem szacunku wobec pracowników jest także gotowość firmy do wspierania ich w osiąganiu równowagi między pracą a życiem osobistym. Służą temu rozwiązania organizacyjne, takie jak elastyczne godziny pracy, praca w niepełnym wymiarze godzin oraz praca z domu. Firma dokłada także starań, aby te rozwiązania były stosowane w praktyce przez menedżerów zarządzających poszczególnymi zespołami. W ramach kampanii Work Life Flexibility Campaign, skierowanej do kadry kierowniczej, firma zwraca uwagę na pozytywne aspekty takiej formy pracy i zachęca menedżerów, aby w miarę możliwości ułatwiali swoim pracownikom korzystanie z dostępnych elastycznych rozwiązań, o ile oczywiście pozwala na to rodzaj wykonywanych obowiązków. W czerwcu 2018 r. Henkel Polska ogłosił nowy regulamin korzystania z elastycznego czasu pracy. Wszyscy członkowie najwyższego kierownictwa firmy złożyli pod nim swoje podpisy, dając tym samym wyraz poparcia dla korzystania w praktyce z rozwiązań wspierających ideę work-life balance.

Promocja zrównoważonego stylu życia

Henkel prowadzi także wiele działań w dziedzinie promocji zrównoważonego stylu życia, który to temat jest coraz ważniejszy, szczególnie dla młodszych pokoleń pracowników. Wiele z tych działań skupia się wokół tematyki sportu i aktywności fizycznej w myśl zasady „w zdrowym ciele – zdrowy duch”. Dobrym przykładem są karty Benefit Sport, oferowane od wielu już lat wszystkim pracownikom i ich osobom towarzyszącym na preferencyjnych zasadach. Firma organizuje warsztaty na temat zdrowego odżywiania i zrównoważonej konsumpcji, wspólne treningi sportowe dla pracowników, a także finansuje ich uczestnictwo w zawodach i masowych imprezach sportowych, np. warszawskim Biegu Niepodległości, w którym co roku biegnie około 30 pracowników centralnego biura firmy. Pracownicy w głównej siedzibie firmy dwa razy w tygodniu mogą korzystać z oferty świeżych owoców i warzyw. Soki owocowe i warzywne w kartonach są w stałej dostawie. Dodatkowo w warszawskiej centrali do dyspozycji pracowników oddano trzy pokoje nazywane break out rooms, służące odpoczynkowi i pozwalające na oderwanie się na chwilę od pracy. Kreatywna stylistyka i wyposażenie są wynikiem pomysłu i realizacji samych pracowników.

Wsparcie w rodzicielstwie

Firma Henkel jest świadoma jakim wyzwaniem dla pracowników jest rola rodzica, dlatego otacza szczególną opieką tę grupę zatrudnionych. Kobiety na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym są często zastępowane przez pracowników zatrudnionych na czas określony. Młode mamy, wracające do obowiązków zawodowych po urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, mogą podjąć pracę w niepełnym wymiarze godzin. Istnieje także możliwość wykonywania w niektóre dni czynności zawodowych w domu, o ile pozwala na to charakter wykonywanej pracy oraz jeśli przełożony wyraża zgodę. Firma zapewnia takim osobom komputer przenośny z dostępem do Internetu oraz telefon komórkowy. Ponadto świeżo upieczeni małżonkowie lub rodzice otrzymują z funduszu socjalnego jednorazowe świadczenie finansowe w wysokości 200 – 400 złotych netto – jego wysokość zależy od sytuacji rodzinnej i finansowej pracowników.

W polskiej siedzibie firmy Henkel organizowane były także warsztaty dla rodziców poświęcone komunikacji z dziećmi. Składały się na nie cztery spotkania z zewnętrznym ekspertem. Dodatkowo Henkel opracował i udostępnia świeżo upieczonym rodzicom dokument o nazwie Poradnik młodego rodzica, który zawiera praktyczne i potrzebne informacje o prawach i obowiązkach pracownika, który zostaje rodzicem.

IV. ZDROWE MIEJSCE PRACY


Dążymy do tego, aby nasze biura i zakłady produkcyjne były bezpiecznymi i zdrowymi miejscami pracy. Naszym celem jest „zero” wypadków w pracy. Celowi temu służy przede wszystkim edukacja pracowników z zakresu zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. W treningach z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy uczestniczą wszyscy pracownicy w regularnych odstępach czasu. Temu tematowi poświęcane są także specjalne kampanie edukacyjne realizowane za pośrednictwem sieci wewnętrznych telewizorów.

Promocja zdrowia i zdrowego stylu życia oraz zrównoważonego rozwoju

Firma czuje się także odpowiedzialna za edukację prozdrowotną swoich pracowników, aby umieli dobrze i zdrowo żyć oraz przekazywać dobre nawyki w swoich rodzinach. Dobrym przykładem na to, jak firma promuje wśród pracowników zdrowy styl życia, jest akcja prewencyjno-edukacyjna zorganizowana w 2018, która była skupiona wokół profilaktyki chorób cywilizacyjnych. Kampania pod nazwą „Tydzień Zdrowia” objęła wszystkich pracowników firmy w całej Polsce, zarówno w warszawskiej siedzibie głównej, jak i wszystkich zakładach produkcyjnych. Pracownicy mogli wykonać pomiar podstawowych parametrów określających stan zdrowia, zasięgnąć porad i konsultacji rehabilitantów, skorzystać z masażu pleców, a także dowiedzieć się jak dbać o serce czy zapobiegać chorobom układu krążenia oraz nowotworom.

Z kolei Tydzień Zrównoważonego Rozwoju to wieloletnia inicjatywa firmy Henkel Polska, której celem jest edukacja prośrodowiskowa pracowników oraz zwrócenie ich uwagi na konkretne wyzwania w obszarze ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności biznesu. Tematem przewodnim edycji z 2018 były odpady plastikowe i problem zaśmiecenia nimi oceanów. Jej częścią była także akcja upcyclingowa – pracownicy zaangażowali się w zbiórkę opakowań z plastiku, które posłużyły do zbudowania artystycznych instalacji. Pod hasłami uważnej konsumpcji i drugiego życia przedmiotów przeprowadzona została również zbiórka ubrań, gier, książek i zabawek, którymi pracownicy następnie się wymieniali. Część przedmiotów została przekazana osobom potrzebującym. Innym wątkiem Tygodnia była 5. edycja inicjatywy „Chodźmy pomagać”. 75-ciu pracowników wyposażonych w krokomierze przez 3 dni liczyło kroki – od ich liczby zależała wielkość darowizny przekazanej przez firmę na rzecz warszawskiego Stowarzyszenia „Otwarte Drzwi”. W 2019 roku pracownicy podjęli wyzwanie Zero Waste i przez cały tydzień dzielili się swoimi sposobami na redukcję odpadów.

Powyższe inicjatywy to tylko przykłady, bowiem podobne działania edukacyjno-promocyjne odbywają się regularnie, corocznie, przyjmując charakter dłuższych kampanii, jednorazowych seminariów czy praktycznych warsztatów (np. 8 tygodniowy warsztat well-being zorganizowany w 2017 dla pracowników z Warszawy). Pracownicy mogą także uczestniczyć w organizowanych periodycznie szkoleniach z zakresu zasad udzielania pierwszej pomocy oraz korzystania z defibrylatorów, w które wyposażone są wszystkie lokalizacje Henkla w Polsce.

Bezpieczeństwo w zakładach produkcyjnych Henkel Polska

Bezpieczeństwo, podobnie jak zasady ochrony środowiska to temat szczególnie ważny
w zakładach produkcyjnych, ze względu na charakter pracy wykonywanej przez pracowników. Stąd jesteśmy szczególnie dumni, że fabryka Henkel Polska w Raciborzu (produkcja detergentów i środków piorących), jako pierwszy zakład Henkla na świecie, uzyskał certyfikat zgodności z normą ISO 45001. ISO 45001 to nowy międzynarodowy standard, który określa wymagania systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, a także wytyczne dotyczące jego stosowania – po to, aby umożliwić organizacjom proaktywną poprawę wyników w zakresie BHP. Jego podstawowy cel to ograniczenie liczby wypadków i poprawy bezpieczeństwa w miejscu pracy. Norma została wprowadzona na całym świecie w marcu 2018, a zakład raciborski przeszedł proces certyfikacji już w czerwcu. Oprócz wdrożenia normy ISO 45001, zakład w Raciborzu może pochwalić się także certyfikatami: ISO 9001 – system zarządzania jakością, ISO 14001 – system zarządzania środowiskowego oraz ISO 50001 system zarządzania energią. Wszystkie powyższe normy ISO są wzajemnie kompatybilne, co zapewnia organizacji zintegrowany system zarządzania.

V. BENEFITY

W Henkel Polska dbamy o wszechstronny rozwój naszych pracowników oraz poczucie bezpieczeństwa. W naszej ofercie dla pracowników znajdują się m.in.:

  • Elastyczne formy zatrudnienia
  • Klarowne i dobrze dopasowane ścieżki rozwoju
  • System premiowy i dodatki
  • Akcjonariat Pracowniczy
  • Wolontariat pracowniczy
  • Opieka medyczna
  • Ubezpieczenie na życie
  • Karta sportowa
  • Zajęcia i drużyny sportowe
  • Bony zakupowe
  • Owocowe dni
  • Pokoje relaksu
  • Nowoczesna i bezpieczna flota samochodowa
  • Fundusz socjalny
  • Możliwość testowania produktów firmy
  • Spotkania świąteczne dla dzieci pracowników
  • 13-sta pensja

 ODWIEDŹ STRONĘ KARIERY W HENKEL

https://www.henkel.pl/kariera

 

 

Redakcja MP

Redakcja MP

Serdecznie zapraszamy pracodawców do udziału w VII edycji Friendly Workplace 2024.

Certyfikat "Friendly Workplace" to wyjątkowe wyróżnienie dla pracodawców, którzy kładą nacisk na dobro pracowników i tworzenie środowiska pracy, które jest zarówno przyjazne, jak i rozwijające. Jeśli zależy Ci na zadowoleniu swoich pracowników oraz na budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy, to udział w tym programie jest dla Ciebie.

W ramach programu otrzymasz wsparcie w tworzeniu nowoczesnej polityki personalnej oraz wiedzę niezbędną do stworzenia przyjaznego i rozwijającego się środowiska pracy.

Nie zwlekaj i dołącz już dziś do grona firm, które rozumieją, że szczęśliwi i zmotywowani pracownicy to klucz do sukcesu biznesowego.

Aby dowiedzieć się więcej o programie i uzyskać szczegółowe informacje, prosimy o kontakt pod adresem redakcja@markapracodawcy.pl.

Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony, gdzie znajdziecie więcej informacji oraz poznacie laureatów poprzednich edycji: Dołącz do programu. Poznaj Laureatów.