GOOGLE – nowy oręż w skutecznej rekrutacji i Executive Search

 
Executive  Search Online Google
 
 
Executive Search Online Google

Czy executive search jest jedyną metodą dotarcia do osób pasywnych na rynku pracy? Jak dotrzeć do doświadczonych i cenionych specjalistów z różnych dziedzin, zatrudnionych w innych firmach? Odpowiedź jest prosta. Wystarczy skorzystać z usług specjalistów marketingu reklamy sieci  Google. 

Jak pokazują badania Internetu jedną z pierwszych czynności, jaką wykonuje w Internecie poszukujący pracy jest wejście do wyszukiwarki i wpisanie słów kluczowych: „praca w…”, „oferty pracy w…”, „jak się pracuje w…”. Badania PotentialPark, przeprowadzone na 600 uniwersytetach na świecie (w tym w Polsce) udowodniły, że aż 90% z 30 000 respondentów sięga do Internetu poszukując informacji o pracodawcy. W tym celu, prócz przeszukiwania stron kariera czy mediów społecznościowych, zagląda do wyszukiwarki.

Najpowszechniej używaną wyszukiwarką internetową są obecnie Google. Warto włączyć ją w poczet najważniejszych narzędzi promocji ofert pracy oraz działań Employer Branding. Skala możliwości komunikacji jaką oferuje jest naprawdę ogromna.

„- GOOGLE są niezwykle skutecznym i efektywnym narzędziem informacji. Wiedzą o tym doskonale portale rekrutacyjne, które już od dawna aktywnie i z wielkim powodzeniem wykorzystują je do komunikacji z kandydatami” – stwierdza  Piotr Ługowski z firmy Media HR zajmującej się prowadzeniem, organizacją i koordynacją kampanii rekrutacyjnych za pośrednictwem sieci Google.

„- Reklama w Google to dla Pracodawców nowy, alternatywny i efektywny sposób prezentowania i promocji ofert pracy. Zapewnia precyzyjne dotarcie do poszukiwanej grupy specjalistów z różnych dziedzin. Może stanowić nieocenione wsparcie w przypadkach tzw. trudnych rekrutacji. Ponadto, daje możliwość komunikacji z osobami zatrudnionymi w innych firmach, do których dostęp zapewniały dotychczas jedynie działania executive search. Google to również doskonałe miejsce do promocji praktyk i programów stażowych, a także świetne narzędzie budowania marki pracodawcy” – podkreśla Piotr Ługowski.

Promocja w wyszukiwarce Google (Google AdWords) polega na umieszczaniu reklam wyświetlających się dla określonych słów kluczowych, które następnie kierują użytkownika na stronę docelową.

Co oferuje reklama typu Google AdWords?:

  • skierowanie komunikatu reklamowego do użytkowników, którzy wpisują określone Słowa kluczowe, np.: „praca w księgowości Warszawa”, „inżynier oferty pracy Poznań”.
  • Ścisłe targetowanie odbiorców reklamy, np. tylko mieszkańcy Krakowa i okolic (Google dobiera ich dzięki adresom IP).
  • Możliwość tworzenia dowolnego tekstu w reklamie, np.: nazwa stanowiska, hasło promocyjne, zalety oferty, adres strony kariera,
  • skierowanie użytkowniów na dowolną podstronę z ofertą pracy (strona kariera, ogłoszenie w portalu rekrutacyjnym).
  • Jednoczesne promowanie ofert pracy i budowanie wzierunku pracodawcy (nawet gdy użytkownik nie kliknie w reklamę, to i tak komunikat promocyjny spełnia swoją funkcję. Efekt brandingowy zostaje osiągnięty i to w dodatku za darmo (opłata w Google obowiązuje tylko za kliknięcie w reklamę).
  • Zarządzanie reklamą na każdym jej etapie: sami określamy ile czasu trwa nasza kampania promocyjna i ile wydamy na nią środków finansowych.

SEO – strategiczna rola w stosunku do strony kariera i marki pracodawcy

SEO, inaczej „Search Engine Ooptimalization” oznacza działania skierowane na zdobywanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google (SERP). Każda strona kariera powinna koniecznie uwzględniać wytyczne Google dotyczące budowy i zawartości tekstowej. W innym przypadku, kandydatom, po wpisaniu nazwy firmy zamiast adresu strony kariera, wyświetlić się mogą odnośniki do innych serwisów lub for internetowych zawierającch np. niepochlebne informacje o pracodawcy. Aby tego uniknąć strona kariera musi być odpowiednio zaprojektowana i zoptymalizowana  – podkreśla Michał Biały z Brand Position

Prawidłowo zoptymalizowana strona Kariera

Prawidłowo zoptymalizowana strona Kariera

Marka i wizerunek pracodawcy są wypadkową opinii i reputacji firmy na rynku pracy, prezentowanych przez jej byłych i obecnych pracowników. Pracodawca nie jest w stanie samodzielnie kształtować opinii na swój temat. Może jednak zarządzać swoją marką, obserwować w jaki sposób jest ona postrzegana na rynku pracy, by następnie odpowiednio reagować. W procesie tym wydatnie pomagają działania wykorzystujące wyszukiwarki internetowe. Służą one zarówno skutecznej rekrutacji jak i promocji oraz pozycjonowaniu brandu na rynku pracy. Warto o tym pamiętać.

Skorzystaj z doświadczenia firmy Brand Position odpowiedzialnej za prowadzenie kampanii rekrutacyjnych i Executive Search za pośrednictwem Google – tylko do 30 marca na hasło „Portal Marka Pracodawcy”  atrakcyjny rabat – nie czekaj, ustal warunki już teraz. Napisz na adres: kontakt@brandposition.pl – przygotujemy dla Ciebie ofertę.

newsletter-hr-branding

[subscribe2]