Google Alerts – Monitoring Marki Pracodawcy – za darmo!

 
Monitoring Marki Pracodawcy
 
 
Monitoring Marki Pracodawcy

Często zastanawiamy się co  użytkownicy sieci piszą o naszej Marce jako Pracodawcy, albo jakie są opinie na temat naszego programu stażowego? Co opinie piszą obecni i byli pracownicy o pracy w naszej firmie? - te i szereg innych pytań związanych z widocznością Marki, zdają sobie dyrektorzy, specjaliści HR oraz osoby odpowiedzialne za reputację firmy jako atrakcyjnego pracodawcy.

 W swojej pracy często spotykam się z pytaniem „Właściwie jak mam monitorować sieć, mając ograniczony budżet?”  Skąd właściwie mamy wiedzieć, że informacja „o pracy w naszej firmie” pojawiła się na forum, w komentarzach,  na stronie www? Monitorowanie samemu całego internetu jest przecież niemożliwe.

To karkołomne zadanie wykonuje za nas usługa,  którą w swoim portfolio dostarcza Google, jest to Google Alerts.

Dzięki temu drobnemu narzędziu o ogromnych możliwościach, dowiemy się gdzie w internecie  pojawiają się interesujące nas frazy np: „firma opinie praca”, „firma opinie”, „firma zarobki”. Te słowa są ważne, nie tylko dlatego, aby wiedzieć co „jest grane” w sieci, ale właśnie dlatego, aby móc odpowiednio reagować, neutralizować, wyjaśnić ewentualne nieprzychylne komentarze o naszej firmie jako pracodawcy.

Usługa ta pozwala na  monitorowanie sieci w poszukiwaniu nowych treści, które zawierają określone przez nas słowa  lub frazy kluczowe.

Jak to działa?

Aktualizacje wysyłane pocztą e-mail dotyczące najnowszych, trafnych wyników Google (wyszukiwania witryn, wiadomości, fraz.) przygotowywane na podstawie Twoich zapytań. Wyniki zapytania otrzymujemy natychmiast po wpisaniu słów kluczowych. Możliwa jest konfiguracja preferencji otrzymywania alertu, oraz filtracja wyników.

Alby skorzystać z narzędzia wystarczy, że wpiszesz hasło, które chcesz monitorować. Pojawi się podgląd typu zwracanych wyników. Poniżej przykład zastosowania przy frazie  „Skanska praca opinie”, po lewej stronie pojawia nam się listing ostatnich miejsc gdzie zostały użyte wpisane przez nas frazy kluczowe.

Google Alerts - Monitoring Marki pracodawcy

Google Alerts – Monitoring Marki pracodawcy

Niektóre przydatne zastosowania Alertów Google są następujące:

  • monitorowanie wizerunku naszej marki,
  • monitorowanie dyskusji na forach internetowych
  • gromadzenie aktualnych danych o konkurencji,
  • uzyskiwanie najnowszych informacji na temat wydarzeń w branży
  • uzyskiwanie dokładnych informacji o opiniach w sieci
  • Szczególnym zastosowaniem może być weryfikacja działań, zewnętrznych firm marketingu rekrutacyjnego

Dzięki usłudze świadczonej przez system wiesz co i gdzie mówi się na temat Twojej marki w Internecie. Dzięki Google Alerts pojawia się okazja do załagodzenia sprawy. Co więcej, w niektórych przypadkach szybka reakcja potrafi przeistoczyć osobę krytykującą Twoją markę w prawdziwego promotora Twojego brandu jako pracodawcy.

Powodzenia w monitoringu sieci poprzez Google Alerts.

Chcesz otrzymywać więcej takich porad? Zapisz się na newsletter!
[subscribe2]