Gdzie powinni promować się pracodawcy?

 
Komunikacja pracodawcy
 
 
Komunikacja pracodawcy

Również na rynku informacji o pracodawcach rządzi prawo popytu i podaży. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę MBE wśród 1858 studentów kierunków finansowych.

Podaż: Pracodawcy preferują tzw. media własne do promocji marki pracodawcy (employer brandingu). Powód jest oczywisty – wysoki poziom kontroli procesu dystrybucji informacji. Wśród najczęściej wymienianych przez badanych studentów narzędzi komunikacyjnych króluje internet (w tym strony własne pracodawców oraz informacje zamieszczane w serwisach informacyjnych), targi pracy, ogłoszenia w prasie, radio i telewizji oraz organizowane szkolenia i warsztaty dla studentów.

Popyt: czego oczekują studenci? Raczej informacji z tzw. mediów pozyskanych – zweryfikowanych przez osoby trzecie. W tej grupie narzędzi komunikacyjnych znajdują się: wiedza i informacje pozyskane w trakcie imprez branżowych, materiały z agencji doradztwa personalnego, materiały z urzędów pracy. Na uwagę zasługują dwa narzędzia komunikacyjne wysoko cenione przez studentów – organizacja dni otwartych oraz case studies – (grupa tzw. mediów własnych) nad tymi narzędziami pracodawca ma dużą kontrolę.

 

komunikowanie employer branding

 

 

Rodzaj mediów Płatne (paid) Własne (owned)  Pozyskane (earned)
 Przykładowe narzędzia
komunikacyjne
  • Imprezy branżowe
  • Targi pracy
  • Ogłoszenia w prasie, radio, telewizji
  • Ogłoszenia w internecie
  • Urzędy pracy (gdy ogłoszenia są płatne)
  • Własna strona internetowa
  • Szkolenia, warsztaty
  • Dni otwarte
  • Case studies
  • Wykłady i seminaria
  • Imprezy branżowe
  • Opinie znajomych, członków rodziny
  • Urzędy pracy (gdy informacje przekazują doradcy zawodowi)
  • informacje w internecie (media społecznościowe)
źródło: http://wizerunekpracodawcy.wordpress.com