Filmowa rekrutacja

 
Film korporacyjny - rekrutacja filmowa
 
 
Film korporacyjny - rekrutacja filmowa

Film na dobre wkroczył do rekrutacji i coraz więcej firm wykorzystuje go na jej potrzeby. Czy jest to kolejny gadżet marketingowy, czy też skuteczny element promocji Pracodawcy?

Dzięki znaczącemu przyspieszeniu przepustowości łączy internetowych i serwisom hostującym filmy (takim jak np. YouTube) od dłuższego czasu obserwujemy dynamiczne zmiany na stronach internetowych. Swoje stałe miejsce w digitalizacji przekazu wywalczył film, który od mniej więcej dwóch lat pojawił się również w obszarze rekrutacji, stanowiąc nowe narzędzie w komunikacji z kandydatami.

Film pozwala w atrakcyjny, dynamiczny i różnorodny sposób zaprezentować ludziom zarówno pracodawcę, jak i pojedynczą ofertę pracy. Możemy przygotować go w formie krótkiego, 2-minutowego video clipu i pokazać np. profesjonalny zespół, dobrą atmosferę pracy, niepowtarzalny klimat firmy. Innym sposobem wykorzystania filmu będzie z kolei ciekawa prezentacja specyfiki pracy na konkretnym stanowisku. Uzyskamy to obrazując na przykład zwykły dzień pracy Przedstawiciela Handlowego, którego rolę odegrać może jeden z Pracowników.

Dla tych, którzy nie lubią dużo czytać
Według wielu fachowców ludzie łatwiej przyswajają informacje podane w postaci audiowizualnej. Film będzie więc skutecznym rozwiązaniem w dotarciu z przekazem do osób, które nie lubią czytać dużej ilości informacji, zwłaszcza w Internecie. Tradycyjny tekst nie przemówi do nich tak obrazowo jak przygotowana z pomysłem pigułka informacyjna w formie filmu lub animacji. Nie jest to więc moda, ale jedna z metod dostosowania formy komunikacji do preferencji określonej grupy internautów oraz dobre uzupełnienie palety środków przekazu dla pracodawcy. Przygotowywany film powinien być oparty na ciekawym scenariuszu, najlepiej z udziałem własnych pracowników oraz wykonany przez profesjonalistów dysponujących odpowiedniej klasy sprzętem.

Na nasze pytanie, czy film w rekrutacji jest modą czy rzeczywistą potrzebą, Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj odpowiedziała: „Żyjemy w kulturze obrazkowej, a coraz więcej kandydatów będzie pochodzić z pokolenia Y, dla których digitalizacja życia jest czymś oczywistym, dlatego warto „mówić” do nich ich językiem. Film to też doskonały sposób, by przekazać kandydatowi atmosferę pracy, której nie odda nawet najlepszy opis.”

Piotr Ługowski

[subscribe2]