Friendly Workplace 2020
Friendly Workplace Friendly Workplace

DHL EXPRESS z nagrodą „Friendly Workplace”

DHL Friendly Workplace
DHL - Friendly Workplace

DHL-Friendly-WorkplaceHistorię DHL Express w 1969 roku zapoczątkowała pasja trzech osób: Adriana Dalseya, Larrego Hillbloma i Roberta Lynna, którzy ponad 50 lat temu położyli fundamenty pod międzynarodowy rynek ekspresowych przesyłek lotniczych. 

„Każdego dnia na całym świecie doręczamy miliony przesyłek, które wspierają i napędzają rozwój firm, spełniają marzenia, a czasem nawet ratują życie. Sukces i pozycję lidera na rynku zawdzięczamy wyjątkowym ludziom, którzy tworzą DHL Express. To ich pasja, zaangażowanie i współpraca w duchu As One – Łączy nas klient, sprawiają, że nasz pozycja w Polsce i na świecie wzrasta z roku na rok, a wraz z nią nasze poczucie satysfakcji z osiąganego rozwoju. W Polsce działamy od 1991 roku. Jesteśmy organizacją rozproszoną, obecną w 20 lokalizacjach, w których pracuje łącznie prawie 1400 osób – pracowników i kurierów.

Za swoje osiągnięcia DHL Express w Polsce otrzymał wiele prestiżowych nagród. Jest zdobywcą Złotego Godła w programie Quality International w latach 2015-2018 i wielokrotnym laureatem programu „Operator Logistyczny”. W latach 2014-2020 firma uzyskała prestiżową certyfikację „Top Employers” na szczeblu krajowym i międzynarodowym za wyjątkową politykę zatrudnienia. „Złoty Laur konsumenta” w 2018 r., tytuł „Marka Godna Zaufania” w 2018 r., „Stevie Award Bronze” dla Działu Sprzedaży DHL Express za wyniki sprzedaży w ramach programu e-commerce w 2018 r., nagroda EB Kreator za innowacyjne rozwiązania w obszarze EB (ogłoszenia rekrutacyjne).

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

KULTURA DOCENIANIA PRACOWNIKÓW

„DHL Express należy do grona firm, które z całą pewnością możemy określić jako przykład nowoczesnego i odpowiedzialnego pracodawcy. W obszarze relacji doceniamy otwartość oraz zaangażowanie w działania na rzecz satysfakcji pracowników. Swoją politykę personalną DHL Express opiera na motywowaniu ludzi, realizując corocznie szereg ciekawych programów nagród i wyróżnień. Firma nie szczędzi środków na rozwój całego zespołu. Dba o wysoki poziom i szeroką paletę nowoczesnych programów i narzędzi rozwojowych, jak np. „Certified International Specialist” czy „My Talent World”. Włącza pracowników w realizację wielu strategicznych projektów o charakterze między-funkcyjnym, co znakomicie poszerza ich kompetencje i wiedzę. Kolejny bardzo mocny punkt DHL to kreowanie przyjaznego dla zdrowia miejsca pracy. Firma tworzy ciekawe, kreatywne programy angażujące i edukujące pracowników w sferze ekologii czy profilaktyki zdrowia, jak np. „DHL na zdrowie”, „Go Green” czy „Movember”. Podobnie rzecz się ma z działaniami w wymiarze CSR. Tu również dostrzegamy bogactwo inicjatyw i zaangażowania ze strony firmy oraz pracowników (wolontariat, specjalna grupa CSR).

DHL Express jako przyjazny pracodawca?… naszym zdaniem ocena celująca :)” .

Wybrane fragmenty z ankiety Pracodawcy 

I. RELACJE Z PRACOWNIKAMI

Kluczem do sukcesu DHL Express i pierwszym filarem naszej strategii biznesowej FOCUS są zaangażowani pracownicy i kurierzy. To z myślą o nich co roku we wrześniu organizujemy Badanie Opinii Pracowników (Employee Opinion Survey – EOS). Analogiczne badanie przeprowadzamy również wśród kurierów.

Relacje z pracownikami (również tymi potencjalnymi) zaczynamy budować od pierwszego dnia, a nawet wcześniej – jeszcze na etapie procesu rekrutacyjnego. Dbamy o najwyższe standardy rekrutacji i kontaktu z kandydatami. Każdy kandydat na ostatnim etapie procesu rekrutacyjnego otrzymuje od nas drobny prezent, pakiet „Stay Connected. Nawet jeżeli finalnie nie nawiążemy współpracy, chcemy pozostać w kontakcie i dobrych relacjach z naszymi kandydatami.

Każdy nowy pracownik, który dołącza do naszej firmy, otrzymuje pakiet powitalny DHL in a BOX. Znajduje się w nim m.in. tablet z wiadomością powitalną, broszury, zestaw gadżetów i spersonalizowana kartka z podpisami i wiadomościami powitalnymi od całego zespołu. To nasz sposób na powiedzenie nowemu pracownikowi: ,,świetnie, że do nas dołączasz!”

Nasza kultura organizacyjna to kultura doceniania pracowników – za duże realne sukcesy, innowacyjne projekty na rzecz rozwoju firmy, działania charytatywne, a także za codzienne wysiłki na rzecz budowania przyjaznego środowiska, drobne usprawnienia i codzienną postawę zgodną z naszymi wartościami. Mamy program 6 Filarów Doceniania, na który składają się m.in.: nagrody stażowe dla pracowników, którzy świętują swoje jubileusze 5, 10, 15, 20, 25 i więcej lat stażu pracy), Człowiek Kwartału, Człowiek Roku (wybierani przez pracowników).

CAN DO Award

CAN DO Award to nagroda specjalna przyznawana pracownikom, którzy zrobili coś wyjątkowego na rzecz Klienta, innych pracowników lub społeczeństwa. Ostatnim Laureatem nagrody CAN DO został Kamil – kurier z Krakowa, który uratował życie małej dziewczynce. Kamil był w swojej codziennej trasie, kiedy przejeżdżając w okolicach parku zauważył, jak mała dziewczynka krztusi się batonikiem i mdleje na oczach matki. Natychmiast zatrzymał samochód i podjął skuteczne działania ratownicze. Lekarz pogotowia, który przyjechał na miejsce zdarzenia powiedział, że Kamil uratował dziewczynce życie. A my z dumą o tym opowiadamy pokazując, jak wyjątkowi ludzie tworzą naszą firmę J

Równie dużą wartość jak formalne nagrody ma uśmiech, kiedy spotykamy się przy porannej kawie i słowo „dziękuję”, o którym zawsze staramy się pamiętać, bo w naszej firmie duże zaangażowanie budujemy małymi rzeczami. Możemy podziękować każdemu – współpracownikowi, szefowi, koledze lub koleżance wysyłając jedną z dostępnych w wewnętrznym intranecie e-kartek. Dla tych, którzy wolą wersje tradycyjne, kartki są dostępne również w wersji drukowanej J Szósty element programu doceniania, to SCC, Sales Champions Club – elitarny klub, który każdego roku zrzesza 100 najlepszych sprzedawców z całego świata. Podobnie jak w przypadku Człowieka Roku, zwycięzcy świętują swój sukces w gronie innych laureatów podczas niezapomnianej gali w jednym z najpiękniejszych miejsc świata.

Co roku organizujemy również szereg działań i aktywności angażujących pracowników wokół różnych wydarzeń: świąteczne wspólne dekorowanie biur, Tłusty Czwartek, Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn, Dzień Kuriera etc.

II. ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Jesteśmy organizacją, która stawia na rozwój, motywuje pracowników do ciągłego doskonalenia  i wspiera ich w działaniach rozwojowych poprzez odpowiednie programy i procesy. W ramach działań rozwojowych umożliwiamy naszym pracownikom rotację na stanowiskach, czasowe przejęcie obowiązków, rozszerzenie zadań i odpowiedzialności lub oddelegowanie do projektu za granicę. Działania rozwojowe realizujemy w oparciu o strategię 70:20:10, gdzie 70 to rozwój w miejscu pracy, 20 to coaching i informacja zwrotna a 10 to tzw. szkolenia w klasie.

Integralną częścią strategii DHL Express jest program Certified International Specialist (Certyfikowany Międzynarodowy Specjalista). CIS to program wiedzy, rozwoju pracowników i fundament naszej kultury organizacyjnej; to nasze DNA, dzięki któremu pracownicy DHL Express w każdym kraju mówią tym samym językiem, mają te same wartości i postawę Insanely Customer Centric (ICCC – Kultura całkowitej koncentracji na potrzebach Klienta). Program ten przekazuje pracownikom wiedzę specjalistyczną, dzięki której mogą wykonywać swoją pracę w sposób kompetentny i z dużą pewnością siebie.

Wszyscy menedżerowie wyższej i średniej kadry są objęci programami rozwojowymi CIM (Certified International Manager) i CIM Supervisory Excellence Academy  – Akademia Supervisora. Dążymy do tego, aby rola menedżera była jasna i spójna w całej organizacji, a każdy lider posługiwał się tym samym zestawem narzędzi i kompetencji oraz prezentował te same postawy.

CIM SEA (Akademia Superwizora) jest 18 miesięcznym programem rozwojowym, którym objęci są Superwizorzy. Liderzy i Koordynatorzy zarządzający tzw. „pierwszą linią” pracowników. Ich kompetencje, postawy, umiejętność motywowania i budowania zaangażowania w zespołach są szczególnie istotne, ponieważ w praktyce odpowiadają za ok. 70% wszystkich pracowników. W całej podróży rozwojowej superwizorowi towarzyszy dedykowany coach, manager wyższego szczebla (zwykle przełożony), który regularnie, po każdym module odbywa sesje coachingowe z Superwizorem. Program składa się ze szkoleń w klasie oraz modułów samodzielnie realizowanych przez Superwizora ze wsparciem coacha. Program kończy się uroczystą galą  Graduation, podczas której absolwenci programu otrzymują gratulacje i dyplom z rąk CEO DHL Express Europe. Gala odbywa się za granicą i uczestniczą w niej wszyscy absolwenci danej edycji z całej Europy (ok. 200 osób). Każdy uczestnik programu CIM SEA dodatkowo otrzymuje dostęp do platformy Global English, by doskonalić znajomość języka angielskiego. Ukończenie Programu CIM SEA jest równoważne z ukończeniem studiów na poziomie licencjatu z zarzadzania (Program otrzymał oficjalny certyfikat Ofqual).

Inne możliwości i procesy rozwojowe w DHL Express

W DHL Express pracownicy mają możliwość korzystania z międzynarodowej platformy e-learningowej My Talent World, na której znajdują się setki szkoleń, w kilkudziesięciu językach, dotyczące zarówno tematyki specjalistycznej jak i rozwoju kompetencji menedżerskich, samorozwoju, wellbeingu czy ochrony środowiska. Dodatkowo na platformie znajdują się profesjonalnie przygotowanie streszczenia książek biznesowych, psychologicznych i rozwojowych, z których każdy może wyciągnąć dla siebie przydatną pigułkę wiedzy. Naszym managerom oferujemy również dostęp do platformy Global English, dzięki której mogą  podnosić swój poziom znajomości języka angielskiego.

W roku 2019 rozpoczęliśmy wdrażanie nowoczesnych kompetencji menedżerskich, tzw. Leadership Attributes. Również w 2019 r. wdrożyliśmy program mentoringowy dla kobiet realizowany w ramach DHL4HER. DHL4HER to inicjatywa  w całości poświęcona promowaniu i wspieraniu w rozwoju kobiet w organizacji DHL Express. W bieżącej edycji programu pracuje ze sobą 10 par mentoringowych. Mentorkami są menedżerki, przedstawicielki wyższej kadry zarządzającej.

III. WORK LIFE BALANCE

Bycie efektywnym w pracy, zależy od zachowania równowagi między obowiązkami a relaksem
i czasem dla rodziny.  Dokładamy wszelkich starań, aby nasze biura i magazyny były miejscem nowoczesnym, przyjaznym i komfortowym, a wystrój i układ pomieszczeń wspierał współpracę, budowanie relacji, pracę kreatywną, a także dawał przestrzeń do pracy w skupieniu. W naszych nowoczesnych biurach mamy m.in. focus roomy, strefy chillout, budki telefoniczne i multimedialne sale. Wspieramy pasje, sportowe zacięcie i zdrowy tryb życia naszych pracowników, dlatego przy każdym biurze w każdej lokalizacji są parking dla rowerów i łazienki z natryskami. Nowe miejsca pracy są przyjazne i pozytywnie działają na motywację ludzi. Od samego początku w proces aranżacji biur zaangażowani byli pracownicy. Uczestnicząc w powołanych grupach warsztatowych, wypracowali najbardziej efektywne dla siebie rozwiązania.

Staramy się ułatwiać naszym pracownikom łączenie różnych obowiązków i ról życiowych, dlatego wprowadziliśmy elastyczne godziny pracy, możliwość pracy z domu na wybranych stanowiskach, a także możliwość wyjścia z pracy w ciągu dnia i późniejszego odpracowania godzin.

Dzięki systemom konferencyjnym, mamy możliwość odbywania spotkań wirtualnie z różnych lokalizacji, co znacząco ogranicza czas poświęcony na podróże służbowe.

Każdego roku tworzymy plany urlopowe i edukujemy pracowników, jak ważny dla regeneracji jest jeden dłuższy, nieprzerwany co najmniej 14 dniowy urlop. Oferujemy również dofinansowanie do wczasów pod gruszą.

IV. ZDROWE MIEJSCE PRACY

W DHL Express zaangażowani pracownicy i kurierzy stanowią pierwszy filar naszej strategii biznesowej, a to zobowiązuje. Dobre zdrowie i samopoczucie to podstawa zaangażowania, dlatego postawiliśmy na program promujący zdrowy styl życia ”DHL na Zdrowie”. Jest on również odpowiedzią na coraz większe zainteresowanie pracowników programami wellbeingowymi.

Go Green – Ekologia na całego! Od ubiegłego roku w naszych lokalizacjach w całej Polsce wdrażamy kampanię ekologiczną ,,Zero waste – zero plastic”, w której zachęcamy wszystkich pracowników i kurierów do troski o środowisko oraz odpowiedzialne gospodarowanie odpadami. Prowadzimy także zakrojoną na szeroką skalę edukację ekologiczną, segregujemy śmieci, zbieramy elektroodpady, organizujemy kampanie na rzecz ograniczenia zużycia opakowań jednorazowych i sadzimy drzewa.

BHP Week – cyklicznie co roku nasz Zespół BHP organizuje tydzień promujący bezpieczeństwo i higienę pracy. W ramach tego wydarzenia przygotowywane są dla pracowników materiały promujące bezpieczeństwo, quizy, szkolenia np. pierwszej pomocy czy specjalne tematyczne warsztaty. To dzięki takim akcjom nasi pracownicy mają wiedzę, pomagają a czasem nawet ratują życie.

Akcje Movember oraz Różowy Październik – w październiku i listopadzie zorganizowaliśmy 2 kampanie świadomościowe dla naszych pracowników nakierowane na profilaktykę chorób nowotworowych.

Oprócz tego prowadzimy również szereg innych działań na rzecz promocji zdrowia lub zdrowego trybu życia, jak np: coroczna akcja szczepień, spotkania z MultiSport „Zdrowie na etacie”, akcja rowerowa „Wykręćmy coś na 50tkę” (sport + eko) czy „DHL EuroCup”.

V. BENEFITY

W ramach benefitów DHL Express oferujemy naszym pracownikom szereg możliwości:

  • Sponsorowane ubezpieczenie na życie
  • W całości lub częsciowo dofinansowaną prywatną opiekę medyczną (różne pakiety w zależności od stanowiska)
  • Platformę kafeteryjną z szerokim wachlarzem świadczeń do wykorzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (np. na kartę sportową lub bilety do kina) oraz rabatami na zakupy
  • Nagrody i dni wolne za jubileusz pracy
  • Nagrodę świąteczną
  • Dofinansowanie do wypoczynku i kolonii
  • Dofinansowanie do wyjść zespołowych
  • Wsparcie finansowe w nagłych sytuacjach życiowych oraz na remont mieszkania
  • Program Upstairs – wsparcie finansowe dla zdolnych dzieci z mniej zamożnych rodzin naszych pracowników
  • Konkurs Człowiek Roku
  • Konkurs Człowiek Kwartału
  • Konkurs Can Do Award
  • Program Poleceń Pracowniczych
  • Elastyczne formy zatrudnienia
  • Możliwość pracy z domu

 

INICJATYWY PROSPOŁECZNE DHL EXPRESS

Wolontariat pracowniczy #CSR oraz Fundacja DHL Dostrzegamy Innych Ludzi

Działalność charytatywna pracowników i kurierów DHL Express to wiele inicjatyw i historii do opowiedzenia w ważnych dla nas obszarach. Duża część z nich składa się na dorobek Fundacji DHL ,,Dostrzegamy Innych Ludzi”, która od blisko 7 lat angażuje się w pomoc finansową, materialną i wsparcie społeczne dla najbardziej potrzebujących. Od 2 lat funkcjonuje także Grupa CSR, Grupa 25 osób, którym na sercu leży pomoc innym.

Jako firma inwestujemy w rozwijanie 3 filarów działań CSR: GO TEACH, GO GREEN i GO HELP

  • Zaktywizowaliśmy setki osób, które wspierają nasze okazjonalne akcje, licytacje, kiermasze, i zbiórki, ale też długofalowe i szeroko zakrojone kampanie, takie jak współpraca z Domami Dziecka w Sarnowie i Grotnikach, Szlachetna Paczka czy Podróż dla Innych. Każde z tych działań, niezależnie od swojej skali i zasięgu ma dla nas ogromne znaczenie, a wiele z nich chcemy kontynuować i rozwijać w kolejnych latach.
  • Zainicjowaliśmy program „Wolontariat w DHL Express”. Każdy z pracowników miał możliwość zgłosić swój indywidualny projekt wolontariacki. Zostało zgłoszonych aż 14 wspaniałych inicjatyw! A co w ramach tych projektów? Sprzątaliśmy już Karkonosze, organizujemy pomoc dla zwierzaków w schroniskach, pomagamy osobom niepełnosprawnym poprzez remont pomieszczeń – Stowarzyszenie Otwartych Drzwi, zorganizowaliśmy akcję rowerową „Wykręćmy coś na 50tkę”i budujemy świadomość ekologiczną wśród najmłodszych, pokazując dzieciom między innymi jak ważna jest właściwa segregacja odpadów i wiele, wiele innych aktywności.
  • Sadzimy drzewa przy współpracy z Klubem Gaja, segregujemy śmieci, prowadzimy akcje ekologiczne wśród najmłodszych. Współpracujemy z Fundacją Zaczytani.org zbierając książki do bibliotek szpitalnych. Zbieramy okulary dla potrzebujących w Afryce. Już drugi rok z rzędu bierzemy udział w Szlachetnej Paczce – w tym roku pomogliśmy 4 rodzinom.
  • W roku 2019 na 50 lecie DHL zorganizowaliśmy akcję #KręcimydlaCiebie DHL – kręciliśmy kilometry przez 50 godzin non stop  aby wesprzeć dwójkę podopiecznych Fundacji DHL.
  • Akcje krwiodawstwa – 1 lub 2 razy w roku przeprowadzamy akcję zbiórki krwi we współpracy z Polskim Centrum Krwiodawstwa.
  • Co roku organizujemy również aukcje świąteczne, aukcje na Dzień Dziecka dla dzieciaków z Domów Dziecka z którymi współpracujemy.
  • Inspirujemy innych do pomagania! W ramach współpracy z Fundacją DKMS, jeden z naszych pracowników został już ,,bliźniakiem genetycznym” osoby chorej na nowotwór krwi.

 

Więcej informacji https://dhlexpress.pl/kariera/

 

newsletter employer branding Otrzymuj employer brandingowe aktualności. Zapisz się:↓↓↓

Zapisując się na newsletter, wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie newslettera MarkaPracodawcy.pl zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204). Wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Brand Position wydawcę portalu MarkaPracodawcy.pl - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. nr 133 poz. 883). Jednocześnie oświadczam, że przysługuje mi prawo wglądu do moich danych oraz ich poprawienia i usunięcia.

Redakcja MP

Redakcja MP

Szanowni Państwo serdecznie zapraszamy wszystkich pracodawców do III edycji Friendly Workplace 2020.

„Friendly Workplace” to wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników.

Dołącz do programu. Poznaj szczegóły.

Aby otrzymać prospekt ze szczegółami prosimy o kontakt pod adresem: redakcja@markapracodawcy.pl

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Planujesz zwolnienia grupowe?  Bądź odpowiedzialnym pracodawcą i zapewniaj pracownikom profesjonalny outplacement. Profesjonalnie z gwarancją zwolnienia grupowe oraz outpalcement. Zobacz co w tych trudnych chwilach proponuje BIGRAM