Budowanie wizerunku pracodawcy podczas procesów rekrutacyjnych.

 
Budowanie wizerunku pracodawcy podczas procesów rekrutacyjnych
 
 
Budowanie wizerunku pracodawcy podczas procesów rekrutacyjnych

Employer Branding to coraz bardziej popularne hasło na rynku usług marketingowych i rekrutacyjnych.  Już sam proces rekrutacyjny może stać się kampanią wizerunkową zakładając,

 Oznacza świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy za pomocą różnorodnych, często dość kosztownych narzędzi. Jednak wydatki na cel można znacznie ograniczyć za pomocą prostych lecz często niedocenianych aktywności.

 Już sam proces rekrutacyjny może stać się kampanią wizerunkową zakładając, że zostanie odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony. Podstawowymi kanałami przekazu stają się wówczas ogłoszenia rekrutacyjne, strona internetowa pracodawcy, a w szczególności zakładka „Kariera” oraz sposób kontaktu z kandydatem.

Obecnie, na rynku usług rekrutacyjnych dominująca rolę przejmują media elektroniczne. Coraz więcej osób poszukuje pracy za pomocą portali rekrutacyjnych, które dają pracodawcom o wiele więcej możliwości aktywnego budowania wizerunku niż prasa po znacznie niższych kosztach. Stąd też, coraz więcej firm przenosi swoje kampanie rekrutacyjne do Internetu traktując ogłoszenia prasowe jako drugorzędne źródło aplikacji.

Internet pozwala na  tworzenie i publikowanie bardzo atrakcyjnych wizualnie ogłoszeń rekrutacyjnych zawierających już nie tylko treść i grafikę ale nawet multimedia. Na podstawie jakości ogłoszeń wielu potencjalnych kandydatów wyrabia sobie pierwsze opinie o firmie. Warto więc zainwestować w niebanalny projekt, który będzie wyróżniał dane ogłoszenie na tle konkurencyjnych oraz sprawi, że kandydat zapamięta właśnie to jedno z setki przeglądanych.

 W dobie dominacji Internetu profesjonalna strona pracodawcy jest równie ważna, jeśli nie ważniejsza od wyglądu jego biura. Przeciętny internauta poszukujący pracy sprawdza stronę pracodawcy w poszukiwaniu dokładnych informacji o karierze w firmie. Wzbudzająca zainteresowanie, zawierająca odpowiednie informacje zakładka to kolejny krok w stronę wzbudzenia zaufania kandydata oraz zainteresowania go pracą właśnie w tej firmie. Wiele osób ubiegających się o pracę jest w stanie przyjąć mniej korzystne warunki zatrudnienia (w tym niższe wynagrodzenie) jeśli wierzy, że praca w danej firmie będzie dla nich odpowiednia. Pracodawca powinien świadomie podkreślać mocne strony zatrudnienia takie jak duża ilość szkoleń, dodatkowy pakiet socjalny czy możliwości rozwoju.

Sam proces rekrutacyjny i sposób jego przeprowadzania może w znaczący sposób wpłynąć na wizerunek firmy wśród osób poszukujących pracy. Internauci dzielą się swoimi doświadczeniami na forach oraz listach dyskusyjnych, często ogólnie dostępnych i dobrze pozycjonowanych. Warto zadbać o to by opnie na nich publikowane były pozytywne. Jedną z rzeczy, która irytuje osoby poszukujące pracy jest brak informacji co dzieje się z ich aplikacją i długotrwały brak kontaktu z pracodawcą. Warto więc odpowiadać na otrzymane oferty informując poszczególne osoby o ich zakwalifikowaniu bądź nie do kolejnego etapu. W przypadku rozbudowanego projektu rekrutacyjnego niezbędne może stać się wykorzystanie odpowiedniego programu komputerowego.

Rozwój mediów elektronicznych oraz coraz większe zaawansowanie technologiczne pozwalają na zmniejszenie kosztów rekrutacji i działań employer branding przy jednoczesnym wzroście ich efektywności. Dlatego warto zwrócić się w stronę nowych rozwiązań technologicznych i śmiało spoglądać w przyszłość.

MP

newsletter hr

[subscribe2]