Friendly-Workplace-2022
Aktualności Friendly Workplace Friendly Workplace

ABRIGA z nagrodą „Friendly Workplace 2019”

Abriga Friendly Workplace

abriga friendly workplaceAbriga Polska Sp z o. o. to radomska firma z branży kosmetycznej o międzynarodowym zasięgu. Jej marki: OH! TOMI, Orphica, SAY Makeup, Halier, MELO i BODY TONES są znane i doceniane na całym świecie.

„Na każdym etapie tworzenia naszych produktów działamy z niezwykłą starannością. Uważnie dobieramy składniki, weryfikujemy jakość i dbamy o to jak wyglądają. Jesteśmy prekursorem działań w branży. Nasze projekty i kampanie są dopracowane w najmniejszym szczególe. Stale szukamy lepszych i bardziej efektywnych rozwiązań sposobu przedstawiania produktów, komunikacji i reklamy. Słuchamy i wprowadzamy innowacje sugerowane przez naszych klientów. Pracujemy z najlepszymi artystami z Polski i poza nią. Rozpiera nas duma, że nasze produkty są podziwiane na 7 kontynentach.”

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

PIĘKNO TKWI W POZYTYWNYCH RELACJACH

„ABRIGA? Firma dla osób z pasją twórczą, pełnych pomysłów, ale i gotowych na prawdziwe, odpowiedzialne wyzwania które są motorem rozwoju zawodowego. Bo właśnie rozwój będący połączeniem wyzwań i kreatywności gwarantuje ABRIGA. Duch spontaniczności czuć tu na każdym kroku. Dobra, przyjazna atmosfera, a na twarzach ludzi zaangażowanie i duma ze wspólnych dokonań oraz sukcesów firmy – takie wrażenia odnieśliśmy goszcząc w siedzibie firmy w Radomiu. Gratulujemy ABRIDZE oddanych i zaangażowanych pracowników oraz ciepłej i przyjaznej atmosfery jaką tutaj zastaliśmy. Nasze uznanie budzi podejście firmy w kontekście relacji z pracownikami (otwartość w komunikacji, transparentność, partnerskie i szczere podejście: „dajemy ale i wymagamy”). Duży plus za wspominaną przyjazną atmosferę oraz szacunek firmy dla idei work-life balance. Doceniamy też przyjazne dla zdrowia środowisko biurowe (oryginalny wystrój wnętrza i funkcjonalne wyposażenie). Dodatkowy punkt za zaangażowanie w działania prospołeczne ABRIGI inicjowane i realizowane przez jej pracowników. Jesteśmy pewni, że w tej firmie nie sposób się nudzić. A zatem – kariera w kierunku odwrotnym od Warszawy? Dlaczego nie…     

 

 

Wybrane fragmenty z ankiety Pracodawcy

I. RELACJE Z PRACOWNIKAMI

„Dawanie radości z odkrywania piękna” to motto, które przyświeca wszystkim pracownikom Abrigi. To, co w nim najwspanialsze, to fakt, że zrodziło się w naszych sercach i codziennych działaniach. Nie zostało sztucznie wymyślone, ale odzwierciedliło nasze wzajemne relacje.

Niełatwo jest być prekursorem na tak rozległym rynku, dlatego wiemy, że tylko i wyłącznie patrząc w jednym kierunku, osiągniemy swoje cele. Na codzień pomagają w tym wartości Abrigi, które funkcjonują w postaci Abriga CODE

C – Constant Learning – wiedzy nigdy nie jest za wiele. Nie ma przecież ludzi doskonałych, nie wszystko zostało jeszcze wymyślone i odkryte. Rozwój napędza nasze ambitne umysły, uczymy się przede wszystkim od siebie, pomagając sobie nawzajem, inspirując się i doświadczając. Wybieramy konkretne szkolenia i warsztaty, których zadaniem jest przybliżyć nas do celu. Aktywnie korzystamy z firmowej biblioteki, za każdym razem referując i polecając przeczytane pozycje.

O – Open Communication – bez szczerej rozmowy, wyrażania własnego zdania, racjonalnych argumentów i szacunku, nie można przecież mówić o RELACJACH. Wiemy, że żywa dyskusja jest przykładem intensywnej pracy. Spojrzenie z innej perspektywy często zmienia cały obraz zadania. Mówiąc wprost i bez owijania w bawełnę najlepiej się zrozumiemy. Nasza kultura zakłada równe traktowanie – wszyscy jesteśmy na Ty.

D – Design i Details – mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach, dlatego wszyscy jesteśmy na nie wyczuleni. Pomagamy sobie i wspieramy w trudnych zadaniach. Nigdy nie odpuszczamy, bo jakość w naszych zespołach to podstawa. Dopieszczamy nasze produkty, prezentacje i projekty.

E – Effect Wow – sprawianie przyjemności daje nam energię do pracy. Działamy tak, aby wprawiać w zachwyt nie tylko naszych klientów, ale i siebie nawzajem. Robimy sobie niespodzianki, zostawiamy na biurkach abrigowe pocztówki „dziękuję” i świętujemy najbardziej nieszablonowe zachowania.

Relacje między ludźmi nie mogą być jednak napisane, muszą opierać się na rozmowach. I choć w naszej firmie oczywiście funkcjonuje abrigowy intranet z czatem i a’la facebookowym wallem, który żyje często bardziej intensywniej niż nasze prywatne fanpage, to relacje przede wszystkim budujemy przez osobiste kontakty.

Jednym z ciekawszych przykładów są spotkania START STOP KEEP gdzie managerowie spotykają się z pracownikami 1:1 , a rozmowa toczy się wokół trzech pytań:  co firma mogłaby zacząć robić? Co powinna przestać robić? A co powinna kontynuować?

Dbamy też o dobrą atmosferę, wdrażając system badania codziennego zadowolenia naszych pracowników. Każdego dnia przed wyjściem z pracy oznaczamy na naszym terminalu „happy or not” jak nam minął dzień 🙂

Co kwartał wyznaczamy specjalne cele sprzyjające rozwojowi więzi pracowniczych i budujące zespoły – nazywamy je Quartery Theme. Niekiedy jest to obiegnięcie ziemi, innym razem testowanie kosmetyków i wzajemne ich opiniowanie, a jeszcze innym, wspólne rekrutowanie nowych pracowników. Każdy osiągnięty cel świętujemy organizując grille, zabawy i akcje charytatywne – zawsze biorąc w nich osobisty udział.

II. ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Wartość Constant Learning jest motorem naszego działania. Już na etapie rekrutacji weryfikujemy dopasowanie do tej zasady. Cenimy poszukiwaczy wiedzy, ciekawskich i dociekliwych, dążących do rozwoju ludzi.

Już pierwszy dzień pracy podkreśla jak bardzo zależy nam na możliwie najlepszym wdrożeniu i przygotowaniu pracownika do jego obowiązków. Trzymiesięczny proces onboardingu wprowadza nową osobę krok po kroku w zasady funkcjonowania i zwyczajów firmy.  Osobisty Buddy jest przewodnikiem i wsparciem. W ramach procesu odbywają się szkolenia i warsztaty, a wszystko przeplatane jest mikro zadaniami weryfikującymi zdobytą wiedzę. Po zakończeniu procesu onboardingu możemy mieć pewność, że nowy pracownik świetnie zna i rozumie Abrigę.

Biorąc pod uwagę fakt, że jesteśmy prekursorem wielu działań w branży, szkolimy się i współpracujemy z najlepszymi agencjami w Polsce i na świecie. Nierzadko naszych pracowników rozpiera duma z możliwości współpracy z uznanymi ekspertami. Wizyty i warsztaty w siedzibie Facebooka czy Google niejednemu sprawiły ogromną radość.

Żeby doskonalić wiedzę o kosmetykach i sprzedaży zbudowaliśmy własną Akademię Edukacyjną. Akademia  to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Szczegółowa wiedza z zakresu marek i produktów jest dostępna dla każdego z pracowników. Bogate materiały w formie wideo, quizów i testów ułatwiają przyswojenie wiedzy. Pozytywnie ukończone programy wiążą się z miłymi upominkami, a dodatkowo pojawia się pierwiastek rywalizacji, który motywuje do wnikliwej nauki.

Liderzy biorą udział w cyklicznych warsztatach wspierających pełnione przez nich funkcje. Doskonalą na nich umiejętności zarządzania i rozumienia zespołów.
Oczywiście, standardem jest, że każdy pracownik może skorzystać z pełnego finansowania lub dofinansowania kursów, szkoleń czy studiów, które z jego perspektywy są ważne w rozwoju umiejętności i kompetencji i które pokrywają się z wykonywanymi przez niego zadaniami.

 III. WORK LIFE BALANCE

Wierzymy, że bycie efektywnym w pracy, zależy od zachowania równowagi między obowiązkami a relaksem i czasem dla rodziny. Biorąc odpowiedzialność za to co w pracy, dokładamy wszelkich starań, aby było to miejsce przyjazne i komfortowe. Zbudowaliśmy dwie zielone strefy relaksu, w których można się odprężyć, porozmawiać albo zjeść lunch.
Wprowadziliśmy elastyczny czas pracy, by pracownicy mogli spokojnie dostosować godziny swojej pracy do innych obowiązków. Dzięki temu, każda mama ma czas na czułe pożegnania z przedszkolakiem, a zapaleni sportowcy są w stanie zrobić masę przed pracą J

Jesteśmy zwolennikami efektywnego wypoczynku i mocno wspieramy kilkutygodniowe urlopy naszych pracowników. Wykazujemy się też dużą elastycznością w nietypowych sytuacjach i nieplanowanych dniach wolnych.

Mimo, że mocno wierzymy w wartość bezpośrednich kontaktów, szanując czas naszych współpracowników  wykorzystujemy profesjonalne systemy wideokonferencyjne, żeby unikać niepotrzebnych podróży.

Biorąc pod uwagę fakt, że nasze biuro mieści się w samym centrum miasta, a wśród nas są zapaleni rowerzyści, wspieramy ich pasje, montując kolejne stojaki na rowery.

Promujemy też wspólne aktywności z nutą rywalizacji. Wyjścia na kręgle czy bieg charytatywny to tylko niektóre z nich.

Wierząc, że praca jest ważną częścią życia, co roku organizujemy dużą, niekonwencjonalną imprezę integracyjną, mniejsze spotkania i wyjścia kwartalne, a także wspólnie świętujemy okres bożonarodzeniowy organizując świąteczną kolację.

IV. ZDROWE MIEJSCE PRACY

Dużą wagę przywiązujemy do komfortu pracowników i jak najlepszej jakości miejsca pracy. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi i pracujemy w niebanalnych i komfortowych wnętrzach, pełnych zieleni. Nasze biura mieszczą się w dwóch budynkach, przy każdym z nich znajduje się strefa relaksu, gdzie można oderwać się od obowiązków i komputera. Pracujemy dynamiczne, ale czasem warto się zatrzymać, półgodzinna przerwa pozwala na spokojne zjedzenie obiadu przy wspólnym stole. W trosce o zdrowe kręgosłupy dysponujemy stołami do pracy na stojąco, a większość foteli wyposażona jest w podstawki pod nogi lub lędźwie.

Promując zdrowy styl życia, oferujemy naszym pracownikom zarówno pakiety sportowe, medyczne, ale też świeże owoce każdego dnia. A dla tych, którzy nie wyobrażają dobie dnia bez kawy, każdego dnia pracuje profesjonalny ekspres do zadań specjalnych.

Wspieramy sportowe inicjatywy pracowników dofinansowując zajęcia, a w ramach nagród za osiąganie celów oferujemy masaż.

Organizujemy wspólne eventy wspierające zdrowy tryb życia, jak kwartalną rywalizację w pokonywaniu kilometrów biegając lub jeżdżąc na rowerze.

Wspólnie dbamy o ekologię organizując zbiórki odzieży przekazywanej na rzecz fundacji. Eliminujemy plastik i rozpowszechniamy ekologiczne zachowania. Na naszych drukarkach, kopiarkach i w mailach znajdują się odniesienia do bycia przyjaznym środowisku. W ramach dobrych obyczajów pilnujemy  nadmiernego zużywania energii i oszczędzania wody.V

V. BENEFITY W ABRIGA

  • Wychodząc z założenia, ze w zdrowym ciele zdrowy duch, naszym pracownikom oferujemy kartę sportową, prywatną opiekę medyczną i dofinansowanie okularów.
  • W każdej z naszych kuchni Abrigowicze znajdą świeże owoce, kilkanaście odmian pysznej herbaty i ziół, a ponad to świeżo zmieloną kawę z dodatkami do wyboru. W każdym z biur stoi maszyna vendingowa ze zdrowymi przekąskami i mniej zdrowymi, ale jakże pomocnymi napojami 😉
  • W ramach motta o „dawaniu radości z odkrywania piękna” pracownicy kupują produkty z portfolio naszych marek w atrakcyjnych cenach, by na własnej skórze poznać ich działanie i móc dzielić się z innymi szczerą opinią.
  • Dofinansowujemy studia i kursy zawodowe. Organizujemy wyjazdy, spotkania, szkolenia, które są inwestycją w nasz rozwój. Organizujemy spotkania i imprezy podczas których możemy się lepiej poznać i zarazić swoimi pasjami.

VI. INICJATYWY PROSPOŁECZNE ABRIGA

Nasi pracownicy angażują się w pomoc innym, między innymi poprzez akcje centrum krwiodawstwa, zbiórki dla schroniska czy zbiórkę odzieży. W ramach inicjatywy naszych pracowników zorganizowaliśmy też piknik dla dzieci z rodzinnych domów dziecka w naszej okolicy. Wcieliliśmy się wówczas w postaci z bajek, by podczas gier i zabaw dać radość dzieciakom.

Zapraszamy na stronę internetową https://abriga.com/pl/

Redakcja MP

Redakcja MP

Serdecznie zapraszamy pracodawców do udziału w VII edycji Friendly Workplace 2024.

Certyfikat "Friendly Workplace" to wyjątkowe wyróżnienie dla pracodawców, którzy kładą nacisk na dobro pracowników i tworzenie środowiska pracy, które jest zarówno przyjazne, jak i rozwijające. Jeśli zależy Ci na zadowoleniu swoich pracowników oraz na budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy, to udział w tym programie jest dla Ciebie.

W ramach programu otrzymasz wsparcie w tworzeniu nowoczesnej polityki personalnej oraz wiedzę niezbędną do stworzenia przyjaznego i rozwijającego się środowiska pracy.

Nie zwlekaj i dołącz już dziś do grona firm, które rozumieją, że szczęśliwi i zmotywowani pracownicy to klucz do sukcesu biznesowego.

Aby dowiedzieć się więcej o programie i uzyskać szczegółowe informacje, prosimy o kontakt pod adresem redakcja@markapracodawcy.pl.

Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony, gdzie znajdziecie więcej informacji oraz poznacie laureatów poprzednich edycji: Dołącz do programu. Poznaj Laureatów.